Kysuckí starostovia a primátori žiadajú dostavbu diaľnice D3 a cesty R5

Výstavba diaľnice D3 začala v roku 1996 a mala byť dokončená podľa pôvodného termínu v roku 2006.

Ilustračné foto(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: SME/Gabriel Kuchta)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Snem Združenia miest a obcí Kysúc (ZMOK) vyzýva politické strany, ktoré vytvoria budúcu vládu, aby diaľnica D3 a cesta R5 boli ich prioritou a nezopakoval sa rok 1998, kedy boli zastavené stavebné práce na výstavbe diaľnice D3. Uvádza sa to vo vyhlásení snemu ZMOK, ktorý sa konal vo štvrtok 17. marca v Krásne nad Kysucou.

Podľa predsedu ZMOK Jozefa Grapu mala byť diaľnica D3 dokončená už v roku 2006. "Nie je v prevádzke ani desať rokov po termíne a zatiaľ sa budujú len čiastočné úseky na začiatku a na konci Kysúc. Žiadame, aby sa plnilo uznesenie vlády, ktoré schválilo urýchlenú výstavbu diaľnice D3. Toto uznesenie v posledných rokoch stimulovalo investorov k rozvoju tohto regiónu a pritiahlo viacerých veľkých investorov, ktorí práve pre prísľub dobudovania diaľnice D3 iniciovali vytvorenie niekoľkých stoviek pracovných miest v regióne," uviedol Grapa.

Prekvapivé vyhlásenia

Primátori a starostovia Kysúc podľa neho s obavami a prekvapením sledujú vyhlásenia niektorých politických strán, ktoré preferujú jednotlivé úseky diaľnic bez toho, aby spomínali ako prioritu výstavbu a celé dokončenie diaľnice D3 a cesty R5.

"Terajšia medzinárodná cesta I/11 je jedna z najzaťaženejších ciest, kde frekvencia áut na úseku Kysucké Nové Mesto podľa sčítania z roku 2010 dosahovala 22.953 áut a v súčasnosti sa podľa odhadu blíži k 30.000 autám za 24 hodín. Táto medzinárodná cesta sa nie nadarmo nazýva 'cestou smrti'. Za posledný rok na nej bolo niekoľko ťažkých dopravných nehôd so smrteľnými následkami a ťažkými zraneniami," podotkol predseda ZMOK.

Zmena priorít

"Všetci primátori a starostovia dúfali, že tak, ako bola výstavba diaľnice D3 prioritou v minulom volebnom období, bude i naďalej prioritou novotvorenej vlády. Takisto medzinárodné dohody s Českou republikou urýchľovali výstavbu rýchlostnej komunikácie R5 Svrčinovec - hranica s Českou republikou a v súčasnosti sa o tomto úseku nehovorí ako o priorite," doplnil Grapa.

Pripomenul, že výstavba diaľnice D3 začala v roku 1996 a mala byť dokončená podľa pôvodného termínu v roku 2006. "Neuváženým politickým rozhodnutím po zmene vlády v roku 1998 bola prerušená na osem rokov. Doterajšie skúsenosti hovoria, že okrem ťažkých dopravných nehôd, keď sa Kysucami nedá prejsť a je zablokovaná nielen hlavná cesta, ale aj všetky nadväzujúce cesty, mestá a obce nemôžu zabezpečiť adekvátnu zdravotnú ani požiarnu starostlivosť na svojom území. Okrem problémov pri vážnych dopravných nehodách značne komplikuje dopravu na Kysuciach aj menšia nehoda alebo spomalenie jazdy pri oprave komunikácie I/11, kde sa vytvoria niekoľkohodinové zápchy," zdôraznil predseda ZMOK.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 023
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 283
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 544
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 761
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 024
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 857
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 630
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 607
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 339

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Diaľničný privádzač v Lietavskej Lúčke postaví český Metrostav

NDS podpísala zmluvu na výstavbu diaľničného privádzača Lietavská Lúčka - Žilina k diaľnici D1.

Odborári v Škode Auto hrozia najväčším štrajkom v histórii Česka

Odborári reagujú na neochotu automobilky vyjsť zamestnancom v ústrety v otázke voľných dní.

Ceny potravín stúpli. Vianočné nákupy vyjdú tento rok drahšie

Nákupy potravín pred vianočnými sviatkami na Slovensku tento rok vyjdú kupujúcich drahšie ako vlani.

Výrobu Škody Superb z Česka podľa šéfa podnikovej rady presunú

Predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík tvrdí, že je to hotová vec.

Futej predáva strojárne PPS v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

S ponukou na prevzatie strojární boli oslovení záujemcovia z Česka a Slovenska.