SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Kysuckí starostovia a primátori žiadajú dostavbu diaľnice D3 a cesty R5

Výstavba diaľnice D3 začala v roku 1996 a mala byť dokončená podľa pôvodného termínu v roku 2006.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: SME/Gabriel Kuchta)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Snem Združenia miest a obcí Kysúc (ZMOK) vyzýva politické strany, ktoré vytvoria budúcu vládu, aby diaľnica D3 a cesta R5 boli ich prioritou a nezopakoval sa rok 1998, kedy boli zastavené stavebné práce na výstavbe diaľnice D3. Uvádza sa to vo vyhlásení snemu ZMOK, ktorý sa konal vo štvrtok 17. marca v Krásne nad Kysucou.

Podľa predsedu ZMOK Jozefa Grapu mala byť diaľnica D3 dokončená už v roku 2006. "Nie je v prevádzke ani desať rokov po termíne a zatiaľ sa budujú len čiastočné úseky na začiatku a na konci Kysúc. Žiadame, aby sa plnilo uznesenie vlády, ktoré schválilo urýchlenú výstavbu diaľnice D3. Toto uznesenie v posledných rokoch stimulovalo investorov k rozvoju tohto regiónu a pritiahlo viacerých veľkých investorov, ktorí práve pre prísľub dobudovania diaľnice D3 iniciovali vytvorenie niekoľkých stoviek pracovných miest v regióne," uviedol Grapa.

Skryť Vypnúť reklamu

Prekvapivé vyhlásenia

Primátori a starostovia Kysúc podľa neho s obavami a prekvapením sledujú vyhlásenia niektorých politických strán, ktoré preferujú jednotlivé úseky diaľnic bez toho, aby spomínali ako prioritu výstavbu a celé dokončenie diaľnice D3 a cesty R5.

"Terajšia medzinárodná cesta I/11 je jedna z najzaťaženejších ciest, kde frekvencia áut na úseku Kysucké Nové Mesto podľa sčítania z roku 2010 dosahovala 22.953 áut a v súčasnosti sa podľa odhadu blíži k 30.000 autám za 24 hodín. Táto medzinárodná cesta sa nie nadarmo nazýva 'cestou smrti'. Za posledný rok na nej bolo niekoľko ťažkých dopravných nehôd so smrteľnými následkami a ťažkými zraneniami," podotkol predseda ZMOK.

Zmena priorít

"Všetci primátori a starostovia dúfali, že tak, ako bola výstavba diaľnice D3 prioritou v minulom volebnom období, bude i naďalej prioritou novotvorenej vlády. Takisto medzinárodné dohody s Českou republikou urýchľovali výstavbu rýchlostnej komunikácie R5 Svrčinovec - hranica s Českou republikou a v súčasnosti sa o tomto úseku nehovorí ako o priorite," doplnil Grapa.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripomenul, že výstavba diaľnice D3 začala v roku 1996 a mala byť dokončená podľa pôvodného termínu v roku 2006. "Neuváženým politickým rozhodnutím po zmene vlády v roku 1998 bola prerušená na osem rokov. Doterajšie skúsenosti hovoria, že okrem ťažkých dopravných nehôd, keď sa Kysucami nedá prejsť a je zablokovaná nielen hlavná cesta, ale aj všetky nadväzujúce cesty, mestá a obce nemôžu zabezpečiť adekvátnu zdravotnú ani požiarnu starostlivosť na svojom území. Okrem problémov pri vážnych dopravných nehodách značne komplikuje dopravu na Kysuciach aj menšia nehoda alebo spomalenie jazdy pri oprave komunikácie I/11, kde sa vytvoria niekoľkohodinové zápchy," zdôraznil predseda ZMOK.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 835
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 9 517
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 750
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 745
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 388
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 116
  7. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 100
  8. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 851
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 188
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 475
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na oblečenie do mrazov aj pod mínus 50 stupňov Celzia využívajú miestni sobie výrobky.

Rozhovor o najchladnejších miestach sveta.


11. jún

Voľby by vyhral Hlas.


7 h

Máj bol mesiac, keď viac ako pandémiu bolo vidno všetky ostatné veci. A konečne vieme, ako to tu vlastne vyzerá.


Tak ako bol vyretušovaný Vladimír Clementis z fotografie s Klementom Gottwaldom, tak bol odstránený z učebníc dejepisu po procese a poprave aj Rudolf Slánský.

Učebnica, ktorá prináša len interpretáciu dejín, by sa mala považovať za podozrivú


11. jún

Neprehliadnite tiež

Americký prezident Joe Biden.

Za hlavný zdroj obáv bol označený čínsky región Sin-ťiang.


TASR 3 h
Šéfkuchár Michal Konrád. Jeden z trojice zakladateľov značky Bao Brothers.

Ľudia chcú ochutnávať nové veci


18. máj
Vizualizácia projektu Slovany.

Prečo nemal šancu na úspech.


4 h
Zásobníky zemného plynu v Lábe.

Turkménsko tvrdí, že dlhy splatilo v plnej výške.


TASR 6 h