SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

BMW sa darí, ale značku VW trápi slabý dopyt

Vo februári vzrástol predaj automobilov značky BMW o 9,1 percenta. Značka VW evidovala pokles o 4,7 percenta.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: TASR/AP)

FRANKFURT. Predaje nemeckej automobilky BMW vo februári v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka posilnili o 7,9 %.

Výrobca áut v druhom mesiaci predal takmer 164 tis. automobilov značky BMW, Mini a Rolls-Royce. Najpredávanejšia značka bola BMW, ktorej predaj vzrástol o 9,1 % na vyše 143 tis. automobilov.

"Zostávame optimistickí, že v priebehu roka budeme naďalej dosahovať stabilný rast tržieb," oznámil člen správnej rady BMW AG zodpovedný za predaj a marketing Ian Robertson.

Skryť Vypnúť reklamu

Konkurenčnej automobilke Volkswagen sa darilo menej. Celkový predaj značky VW sa vo februári zmenšil o 4,7 % na 394 tis. predaných áut.

Dôvodom poklesu je slabší dopyt v USA, v Južnej Amerike a v ázijsko-tichomorskom regióne. Dopyt na najväčšom čínskom trhu oslabil o 3 %, zatiaľ čo predaje v USA sa pre emisný škandál automobilky prepadli o 13,2 %. V Európe však predaje posilnili, a to o 3,7 %.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 676
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 767
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 772
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 110
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 711
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 518
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 601
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 527
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 409
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 346
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nemecko
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

19 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

1 h
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

1 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke rozpráva predseda Asociácie na ochranu spotrebiteľov  Peter Kolba.

Poisťovne jednostranne vypovedali záruky a vyzvali sporiteľov, aby prijali iné fondy bez záruk.

23m
Katalóg IKEA.

Chce masívne investovať do onlinu.

27m
Generálny riaditeľ UBS Ralph Hamers.

Banka je napriek tomu v ekonomických výhľadoch opatrná.

52m
Kancelár Sebastian Kurz.

Rakúske firmy doteraz požiadali o príspevok na kurzarbeit vo výške 10,4 miliardy eur

56m