Počiatek mešká s podpisom zmluvy pre D4 a R7

Ministerstvo dopravy malo podľa rozhodnutia vlády zo 17. februára uzavrieť koncesnú zmluvu do 4. marca.

Minister dopravy Ján Počiatek(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Koncesná zmluva na výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a priľahlej rýchlostnej cesty R7 smerom na Dunajskú Stredu formou PPP projektu stále nie je uzavretá.

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja na čele s Jánom Počiatkom (Smer-SD) malo podľa rozhodnutia vlády zo 17. februára uzavrieť koncesnú zmluvu do 4. marca.

Ako vo štvrtok informoval denník Pravda, ministerstvo dopravy si vyžiadalo dodatočné informácie o nezávislom dozore a stále spresňuje harmonogram prác, ktoré bude možné robiť medzi podpisom zmluvy a finančným uzatvorením projektu.

"Zmluvu bude podpisovať minister, ktorý bude niesť zodpovednosť za chod rezortu dopravy v čase, keď všetky rokovania budú uzatvorené," uviedol pre noviny rezortný hovorca Martin Kóňa.

Do vytvorenia vlády

Minister Počiatek môže zmluvu podpísať až do vytvorenia novej vlády, pričom prekážkou nie je ani nedodržanie termínu. "

Ministerstvo dopravy môže uzatvoriť zmluvu aj neskôr ako v termíne, ktorý vo svojom uznesení uviedla vláda.

Uznesenie je procesnou formou, na základe ktorej vláda spravidla rozhoduje o prerokúvaných veciach," povedal pre Pravdu partner advokátskej kancelárie Taylor Wessing Andrej Leontiev.

Aj keby predseda vlády termín nepredĺžil, neznamenalo by to podľa advokáta, že zmluva nemôže byť podpísaná. "Ak by sa aj zmluva podpísala, nebol by daný dôvod na vyhlásenie jej neplatnosti," tvrdí Leontiev.

Strana Sloboda a Solidarita (SaS) a Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) pred voľbami žiadali, aby koncesnú zmluvu pre D4 a R7 podpísala až nová vláda. Naopak, Most-Híd bol za čo najrýchlejšie uzavretie ešte pri súčasnej vláde.

Starostovia susedných obcí, kadiaľ povedie R7, sú podľa denníka Nový čas nervózni. Starosta Rovinky Milan Bombala dúfa, že minister Počiatek zmluvu čo najskôr podpíše.

"Znepokojuje ma to, nemám bližšie informácie, prečo tak neurobil. Obávam sa, ale verím, že dobré veci nemôžu krachnúť," vyhlásil Bombala.

Starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík priznal, že je vyvedený z rovnováhy, pretože je to dôležitá cesta pre obce v okolí hlavného mesta.

"Som členom petičného výboru, ktorý je za urýchlenie budovania R7. Vo februári sme mali stretnutie, kde sme mali stopercentný prísľub, že do konca februára bude podpísaná zmluva. Viem, že vláda ju schválila, nechápem, prečo minister otáľa. Je to zlé," povedal Jurčík.

Tridsať rokov

Starostka bratislavskej mestskej časti Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová očakáva, že zmluva sa podpíše. "Ak nie, máme živú petíciu a nepôjdeme len s petíciou, ale zastavíme aj dopravu. A tak ukážeme, že obchvat a R7 sú potrebné," uviedla pre Nový čas.

V súťaži na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Holice v dĺžke 59 kilometrov zvíťazilo medzinárodné konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional (Cintra).

Súčasťou úspešného konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

Vo finále súťaže spomedzi štyroch uchádzačov navrhlo úspešné konzorcium najnižšiu ročnú splátku 56,72 mil. eur. Je to výrazne menej oproti odhadovanej sume 135 mil. eur.

Štát by mal koncesionárovi za tridsať rokov uhradiť podľa aktualizácie 1,9 mld. eur. Štúdia uskutočniteľnosti predpokladala celkovú sumu platieb za tridsať rokov pôvodne 4,53 mld. eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 7 718
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 424
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 424
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 986
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 261
  6. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 045
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 848
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 790
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 578
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 1 526

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska vymenuje za ústavných sudcov Laššákovú aj Mamojku

Spor o ústavných sudcov sa ťahá už viac ako tri roky. Prezident po rozhodnutí súdu vybral z kandidátov, ktorých zvolil Smer.

KOMENTÁRE

Stretne sa notár s poslankyňou a je z nich Ústavný súd

Kiska si po rozhodnutí Brňáka a spol. povedal, že si doň aspoň utrie topánky.

Neprehliadnite tiež

Érsekovi sa nepáči ďalší Počiatkov IT tender, dáva mu červenú

Informačný systém výstavby mala dodať spoločnosť Asseco za 64 miliónov eur.

Pellegrini: Základný problém Slovenska je veľký rezortizmus

Politici sa vraj musia prestať hašteriť o krátkodobých cieľoch a majú sa zaujímať o to, čo bude v roku 2030.

Časť skrachovanej nízkonákladovky Air Berlin prebral easyJet, dovolila to EÚ

Európska komisia uviedla, že táto akvizícia nevyvoláva obavy z narušenia hospodárskej súťaže.

Slovenského správcu domén SK-NIC kúpila britská firma

Britská firma avizuje, že v budúcnosti plánuje rozšíriť svoj slovenský tím.

Europarlament predĺžil fungovanie Európskeho fondu pre strategické investície

Investície chcú prioritne nasmerovať na tvorbu pracovných miest.