Odborník: Výsledky volieb súvisia s nezamestnanosťou

V regiónoch, kde je vyššia nezamestnanosť, ako je slovenský priemer, získala totiž silnú podporu strana Mariana Kotlebu.

Ilustračné foto(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

BRATISLAVA. Medzi výsledkami parlamentných volieb na Slovensku a mierou nezamestnanosti v regiónoch je spojitosť. V rozhovore pre Tablet.TV to skonštatoval riaditeľ Inštitútu zamestnanosti Michal Páleník.

V regiónoch, kde je vyššia nezamestnanosť, ako je slovenský priemer, získala totiž silnú podporu strana Mariana Kotlebu, Ľudová strana Naše Slovensko.

Rožňava či Poltár

V okresoch, kde bola nižšia miera nezamestnanosti, zbierali hlasy strany SaS, OĽaNO, SNS. Banskobystrický župan získaval hlasy v okresoch s najvyššou mierou nezamestnanosti, a to v Rožňave, Poltári, či v Kežmarku. Medzi výsledkami volieb a nezamestnanosťou je podľa Páleníka spojitosť.

"Veľká časť voličov je frustrovaná tým, že za posledných päť, či desať rokov sa z hľadiska ich zamestnanosti toho veľa nezmenilo," skonštatoval Páleník.

Podľa jeho slov v okresoch Rimavská Sobota, či Revúca môže nezamestnanosť dosiahnuť aj 50 %, ak sa očistia štatistiky od ľudí s trvalým pobytom v týchto okresoch, ktorí pracujú napríklad v Bratislave.

"Človek je z takéhoto regiónu, nemá šancu na nájdenie si práce. Je frustrovaný. Politik, ktorý štyri roky jeho situáciu nezlepšil, ho len ťažko presvedčí, že teraz to už bude lepšie," zhodnotil výsledok volieb Páleník.

Kotlebova strana mala silnú podporu v Banskobystrickom samosprávnom kraji, kde je županom. Podľa Páleníka pritom s nezamestnanosťou Kotleba v kraji neurobil od začiatku svojho pôsobenia nič.

"Neviem, že by Banskobystrický samosprávny kraj urobil niečo s podporou zamestnanosti. Skôr tam boli korupčné a rôzne iné kauzy a fašistické akcie. Z pohľadu zamestnanosti za posledné dva roky, alebo rok a pol, ako boli župné voľby, tak tu Kotleba neurobil nič pozitívne. Skôr je otázka, nakoľko sú jeho spoluputníci v jednotlivých okresoch aktívni a burcujú nenávisť," myslí si Páleník.

Inde bodovali liberáli

Naopak, v regiónoch s nižšou nezamestnanosťou bodovali liberáli. Strana SaS vo svojom volebnom programe navrhuje upraviť odvodový systém, ale aj Zákonník práce. Aj tu možno hľadať súvislosti prečo strana uspela.

"Ak sa pozrieme na tie regióny, kde nie je vysoká nezamestnanosť, tak tam relatívne veľa ľudí pracuje. Z toho vyplýva, že veľa ľudí vie, čo je to daň a čo sú to odvody, lebo to vidia na svojej výplatnej páske. Takže je to cieľová skupina, ktorá počúva na túto terminológiu," vysvetľuje Páleník.

Horšia situácia je podľa neho však v zaostalejších okresoch s vysokou nezamestnanosťou. "Ak zoberieme vidiecke regióny tých najzaostalejších okresov, tak tam drvivá väčšina ľudí de facto nevie, čo je to daň. Jedinú daň, ktorú platia, je daň z nehnuteľnosti alebo daň z pridanej hodnoty a odvody a priame dane v svojom živote nepoznajú. Negatívum je aj to, že tie dane pre nich nehrajú rolu, aj keď sa znížia, tak to daný región nepodporí," dodal Páleník.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 13 706
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 925
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 931
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 824
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 547
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 931
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 757
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 609
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 572
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 982

Téma: Parlamentné voľby v Česku 2017


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca, Nezamestnanosť, Slovensko, Voľby

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne tretie miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

BMW postaví v Česku nové skúšobné centrum, budú v ňom testovať aj autonómne riadenie

Automobilka BMW má aktuálne tri testovacie centrá v Bavorsku, Francúzsku a vo Švédsku.

Křetínského EPH bude v Taliansku najväčším výrobcom elektriny z biomasy

Transakcia je súčasťou strategického plánu skupiny. Ide o druhú investíciu do oblasti energetického využitia biomasy po britskom projekte Lynemouth.

Tauris: Test spišských párkov mohol byť zmanipulovaný

Podľa spoločnosti to má dokazovať aj mlčanie jeho autorov, ktorí doteraz nezverejnili svoju metodiku.

Najväčšiu kúpnu silu mali vlani Luxemburčania, Slováci sú pod priemerom EÚ

Spotreba obyvateľov Luxemburska bola o 32 percent vyššia, ako bol priemer v Únie.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.