Médiá vlani na reklamu míňali menej

Počet inzertných strán, ktoré využili vydavatelia na propagáciu vlastných aktivít a titulov klesol podľa agentúry TNS Slovakia z 4 003 v roku 2004 na 3 946 v minulom roku.

Ilustračné foto.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ TASR)

BRATISLAVA. Výdavky na reklamu v slovenských printových médiách minulý rok medziročne poklesli o 0,35 % a dosiahli úroveň necelých 175,6 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a bonusy. Kým noviny vlani poklesli o 1,7 %, časopisy si medziročne mierne polepšili o 0,8 %.

Na pozitívnom výsledku trhu s časopismi sa však podpísalo výlučne zaradenie nových titulov do monitoringu. Neberúc do úvahy novo zaradené tituly možno konštatovať, že v časopisoch došlo k medziročnému poklesu reklamných výdavkov o 1,4 %, uvádza agentúra TNS Slovakia.

Reklama bola v monitorovaných printových médiách na viac ako 47 tis. inzertných stranách, čo predstavuje medziročný pokles o 2,5 %. Počet inzertných strán, ktoré využili vydavatelia na propagáciu vlastných aktivít a titulov, bol minulý rok na úrovni 3 946, pričom v roku 2014 ich bolo 4 003. Podiel počtu strán vlastnej inzercie na celkovom počte inzertných strán predstavuje 8 %.

Najviac investovali zadávatelia do reklamy v printových tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer, a to viac ako 50 mil. eur, News and Media Holding takmer 42 mil. eur a Petit Press vyše 21 mil. eur. Tieto vydavateľstvá získali vlani až 65 % z celkových investícií zadávateľov do printovej reklamy.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol Lidl so sumou skoro 6,4 mil. eur, ktorý sa udržal na prvej priečke už tretí rok po sebe. Druhé miesto dosiahol už druhý rok po sebe predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield s investíciou takmer 4,5 mil. eur a na treťom mieste bola spoločnosť Megavox so sumou viac ako 3 mil. eur.
 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.