SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Doprastav má zákazku, bude opravovať časť diaľnice

NDS predpokladá na opravy vozoviek diaľnice D1 v okolí Trnavy počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 milióna eur.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Opravy vozoviek diaľnice D1 v pôsobnosti strediska správy a údržby v Trnave bude zabezpečovať spoločnosť Doprastav, a.s. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) predpokladá na tieto práce počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (6,6 mil. eur vrátane dane).

Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, zverejnenej vlani v auguste, ponuku predložilo sedem uchádzačov. Veľkoplošné a lokálne opravy sa týkajú úsekov D1 na trase Senec - Trnava - Hlohovec - Piešťany - Horná Streda v dĺžke 61 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Doprastav podľa zápisnice z otvárania ponúk v súťaži navrhol najnižšiu cenu - 5,36 mil. eur bez dane. Spoločnosť Cesty Nitra, a.s. predložila ponuku 5,39 mil. eur, Eurovia SK, a.s. 5,43 mil. eur, združenie v zložení Metrostav, a.s. Praha - Metrostav Slovakia, a.s. takmer 6,15 mil. eur, Strabag, s. r. o. 6,15 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r. o. 6,35 mil. eur a Skanska SK, a.s. 6,39 mil. eur bez dane. Predpokladaná cena bola 5,5 mil. eur bez dane.

Diaľničiari vybrali za zhotoviteľa opravy pravého a ľavého mosta Podtureň na severnej časti D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok spoločnosť Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o. Tá navrhla najnižšiu cenu 2,89 mil. eur bez dane (3,47 mil. eur s daňou), ponuku predložilo spolu jedenásť uchádzačov. Ďalšie ponuky boli v rozsahu od 3 mil. eur do 5 mil. eur bez dane. Vyplýva to z vyhodnotenia výzvy vyhlásenej v septembri minulého roka. Predpokladaná cena opravy mosta bola 4,33 mil. eur bez dane.

Skryť Vypnúť reklamu

Opravu mosta Podtureň rozdelila NDS na tri časti v celkovom trvaní 42 týždňov. Oprava pravého mosta je naplánovaná na dve fázy v dĺžke osemnásť a trinásť týždňov od začatia vykonávania prác a tretia fáza opravy na ľavom moste má trvať jedenásť týždňov.

Viadukt Podtureň je dlhý 1 035 metrov, vedie ponad rieku Váh, železničnú trať a obce Uhorská Ves a Podtureň v okrese Liptovský Mikuláš. Úsek D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok v dĺžke 5,1 kilometra bol odovzdaný do užívania v decembri 1983. Výstavba tohto úseku trvala viac ako osem a pol roka od apríla 1975, zhotoviteľom bol vtedajší národný podnik Inžinierske stavby z Košíc. Súčasťou úseku je osem mostov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 286
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 056
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 800
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 821
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 849
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 12 262
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 902
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 446
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 601
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 574
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Samospráva, Doprava (Trnava), Život v meste, Doprava (Senec), Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Prevrat na STU dokonali, rektora navrhli odvolať

Čo sa to dialo na univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Rusi sa rozlúčili s lietadlami Tu-154, KĽDR ich stále používa

Únia v roku 2006 zakázala Tu-154 pre vysokú hlučnosť jeho motorov a spotrebu paliva.

Tupolev Tu-154.

Kde išlo o veľa, tam sa objavil. Kto je právnik Zoroslav Kollár?

Zadržaný právnik má zaujímavú minulosť.

Zoroslav Kollár prichádza na výsluch.

Volkswagen Slovakia začal pripravovať testovanie zamestnancov vo vlastnej réžii

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie vo vlastnej réžii.

Karosérie prichádzajú už nalakované z Mladej Boleslavi.

Nemecké ministerstvo financií pripravuje nové kompenzácie pre firmy

Merkelová aktuálne tlačí na to, aby sa v novembri zaviedli plošné karanténne opatrenia.

Nemecký minister financií Olaf Scholz.