Doprastav má zákazku, bude opravovať časť diaľnice

NDS predpokladá na opravy vozoviek diaľnice D1 v okolí Trnavy počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 milióna eur.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Opravy vozoviek diaľnice D1 v pôsobnosti strediska správy a údržby v Trnave bude zabezpečovať spoločnosť Doprastav, a.s. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) predpokladá na tieto práce počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (6,6 mil. eur vrátane dane).

Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, zverejnenej vlani v auguste, ponuku predložilo sedem uchádzačov. Veľkoplošné a lokálne opravy sa týkajú úsekov D1 na trase Senec - Trnava - Hlohovec - Piešťany - Horná Streda v dĺžke 61 kilometrov.

Doprastav podľa zápisnice z otvárania ponúk v súťaži navrhol najnižšiu cenu - 5,36 mil. eur bez dane. Spoločnosť Cesty Nitra, a.s. predložila ponuku 5,39 mil. eur, Eurovia SK, a.s. 5,43 mil. eur, združenie v zložení Metrostav, a.s. Praha - Metrostav Slovakia, a.s. takmer 6,15 mil. eur, Strabag, s. r. o. 6,15 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r. o. 6,35 mil. eur a Skanska SK, a.s. 6,39 mil. eur bez dane. Predpokladaná cena bola 5,5 mil. eur bez dane.

Diaľničiari vybrali za zhotoviteľa opravy pravého a ľavého mosta Podtureň na severnej časti D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok spoločnosť Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o. Tá navrhla najnižšiu cenu 2,89 mil. eur bez dane (3,47 mil. eur s daňou), ponuku predložilo spolu jedenásť uchádzačov. Ďalšie ponuky boli v rozsahu od 3 mil. eur do 5 mil. eur bez dane. Vyplýva to z vyhodnotenia výzvy vyhlásenej v septembri minulého roka. Predpokladaná cena opravy mosta bola 4,33 mil. eur bez dane.

Opravu mosta Podtureň rozdelila NDS na tri časti v celkovom trvaní 42 týždňov. Oprava pravého mosta je naplánovaná na dve fázy v dĺžke osemnásť a trinásť týždňov od začatia vykonávania prác a tretia fáza opravy na ľavom moste má trvať jedenásť týždňov.

Viadukt Podtureň je dlhý 1 035 metrov, vedie ponad rieku Váh, železničnú trať a obce Uhorská Ves a Podtureň v okrese Liptovský Mikuláš. Úsek D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok v dĺžke 5,1 kilometra bol odovzdaný do užívania v decembri 1983. Výstavba tohto úseku trvala viac ako osem a pol roka od apríla 1975, zhotoviteľom bol vtedajší národný podnik Inžinierske stavby z Košíc. Súčasťou úseku je osem mostov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 821
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 509
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 088
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 410
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 759
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 685
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 339
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 287
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 800
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 742

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Čínsky spolumajiteľ Poštovej banky sa objavil v korupčnej afére

Čínska CEFC China Energy sa od obvinení z korupcie či prania špinavých peňazí dištancuje.

Komisia potvrdila, že návrh rozpočtu je v súlade s európskymi pravidlami

Európska komisia analyzovala plány rozpočtu na rok 2018 všetkých členov eurozóny s výnimkou Grécka.

Francúzsky Amazon vymyslel udavačskú hru, aby prevychoval šéfov

Zamestnanec, ktorému sa podarí nazbierať najviac bodov, vyhrá dron.

Analytici ukázali mapu diaľnic. Pozrite si, v akom stave je naozaj výstavba

Štát chce diaľnicu D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Problém s dokončením je na úseku medzi Turanmi a Hubovou.

Firmy, ktoré dodali vodičov do 112 zadržaných kamiónov: Nie sme schránkové spoločnosti

Najmenej 112 slovenských nákladných vozidiel bolo začiatkom týždňa zadržaných v Belgicku počas koordinovanej akcie federálnych úradov.