Doprastav má zákazku, bude opravovať časť diaľnice

NDS predpokladá na opravy vozoviek diaľnice D1 v okolí Trnavy počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 milióna eur.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Opravy vozoviek diaľnice D1 v pôsobnosti strediska správy a údržby v Trnave bude zabezpečovať spoločnosť Doprastav, a.s. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) predpokladá na tieto práce počas štyroch rokov vynaložiť najviac 5,5 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (6,6 mil. eur vrátane dane).

Ako vyplýva z výsledku verejnej súťaže, zverejnenej vlani v auguste, ponuku predložilo sedem uchádzačov. Veľkoplošné a lokálne opravy sa týkajú úsekov D1 na trase Senec - Trnava - Hlohovec - Piešťany - Horná Streda v dĺžke 61 kilometrov.

Doprastav podľa zápisnice z otvárania ponúk v súťaži navrhol najnižšiu cenu - 5,36 mil. eur bez dane. Spoločnosť Cesty Nitra, a.s. predložila ponuku 5,39 mil. eur, Eurovia SK, a.s. 5,43 mil. eur, združenie v zložení Metrostav, a.s. Praha - Metrostav Slovakia, a.s. takmer 6,15 mil. eur, Strabag, s. r. o. 6,15 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r. o. 6,35 mil. eur a Skanska SK, a.s. 6,39 mil. eur bez dane. Predpokladaná cena bola 5,5 mil. eur bez dane.

Diaľničiari vybrali za zhotoviteľa opravy pravého a ľavého mosta Podtureň na severnej časti D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok spoločnosť Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o. Tá navrhla najnižšiu cenu 2,89 mil. eur bez dane (3,47 mil. eur s daňou), ponuku predložilo spolu jedenásť uchádzačov. Ďalšie ponuky boli v rozsahu od 3 mil. eur do 5 mil. eur bez dane. Vyplýva to z vyhodnotenia výzvy vyhlásenej v septembri minulého roka. Predpokladaná cena opravy mosta bola 4,33 mil. eur bez dane.

Opravu mosta Podtureň rozdelila NDS na tri časti v celkovom trvaní 42 týždňov. Oprava pravého mosta je naplánovaná na dve fázy v dĺžke osemnásť a trinásť týždňov od začatia vykonávania prác a tretia fáza opravy na ľavom moste má trvať jedenásť týždňov.

Viadukt Podtureň je dlhý 1 035 metrov, vedie ponad rieku Váh, železničnú trať a obce Uhorská Ves a Podtureň v okrese Liptovský Mikuláš. Úsek D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok v dĺžke 5,1 kilometra bol odovzdaný do užívania v decembri 1983. Výstavba tohto úseku trvala viac ako osem a pol roka od apríla 1975, zhotoviteľom bol vtedajší národný podnik Inžinierske stavby z Košíc. Súčasťou úseku je osem mostov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 290
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 006
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 957
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 259
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 409
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 622
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 288
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 766
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 610

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop