Emisný škandál bude Volkswagen veľmi bolieť

Šéf automobilky Matthias Müller odhaduje, že VW potrvá roky, kým prekoná finančné dôsledky škandálu.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Emisný škandál automobilky Volkswagen (VW) jej spôsobí "veľké a bolestivé" škody. Vyhlásil to dnes generálny riaditeľ nemeckého koncernu Matthias Müller na zhromaždení robotníkov v základnom závode vo Wolfsburgu. Informovala o tom agentúra Reuters.

Müller odhaduje, že VW potrvá roky, kým prekoná finančné dôsledky škandálu.

Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V USA sa podľa najnovších údajov škandál "dieselgate" týka zhruba 600.000 vozidiel.

Volkswagen si vlani odložil 6,7 miliardy eur na náklady spojené so zvolávaním 11 miliónov dieselových áut so zlým softvérom do servisov.

Dôsledky škandálu budú zamestnávať najväčšiu európsku automobilku veľmi dlhý čas, skonštatoval Müller a dodal, že koncern VW sa nepokúšal problémy utajiť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 539
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 042
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 385
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 465
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 285
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 053
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 871
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 336
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 185
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 162

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

KULTÚRA

Českú fotografiu roka vyhral Slovák. Ukázal sfanatizovaný dav

Martin Bandžák vyhral už aj v minulosti.

DOMOV

Kaliňák vypovedal na polícii, išlo o mafiu

Minister vnútra Robert Kaliňák bol v pondelok na výsluchu v sídle NAKA.

Neprehliadnite tiež

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.

Hranica s Ukrajinou sa môže otvoriť, clo zrušiť a roaming tiež

V najbližších rokoch by sa Ukrajina, Gruzínsko a Moldavsko mohli dostať do Schengenu.