Ručné výrobky, ktoré zvyšujú predajcom sebavedomie

SAShe.sk spája klientov s ľuďmi, ktorí potrebujú podporu. Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Via Bona
Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2015
Dobre&Dobré
4167
GreenCoop družstvo
3601
Hewlett-Packard Slovakia
290
HSH
366
IKEA
157
Obnova
377
SAShE
421
TaylorWessing
1779
VSE Holding
2673
Hlasovalo: 13831

Anketa už bola ukončená.

BRATISLAVA Internetový portál SAShE.sk sa na Slovensku objavil pred šiestimi rokmi. Populárny je najmä medzi obdivovateľmi ručných výrobkov, či už sú to šperky, dekorácie, alebo oblečenie.

Od októbra 2015 na ňom nájdete aj Dobrý obchod, kde ponúkajú svoje výrobky neziskové organizácie z portálu Dobrá krajina. V predvianočnom období tu dostalo priestor šesť združení, ktoré v priebehu dvoch mesiacov získali viac ako 2300 eur, aj na pomoc ľuďom s ťažkým zdravotným postihnutím či autistickým deťom.

Základom úspechu je nielen zanietenosť neziskových organizácií, ale aj ochota predajcov zaregistrovaných na SAShE.sk. Podľa konateľky portálu Alexandry Miklášovej sa medzi nimi nájde mnoho takých, ktorí chcú svojou prácou podporovať iných.

„Chceli sme ich priviesť k ľuďom, ktorí potrebujú podporu, takže sme ich spojili cez Dobrý obchod,“ hovorí Miklášová.

Projekt Dobrý obchod je nominovaný na tohtoročnú cenu Via Bona, ktorú každoročne udeľuje Nadácia Pontis, v kategórii Podporovateľ dobrovoľníctva. Zároveň sa uchádza aj o cenu verejnosti.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zvoľte si najlepší podnikateľský projekt

Finančná pomoc pre projekty

Cez Dobrý obchod sa obchoduje dvomi spôsobmi. Organizácie môžu predávať výrobky zo svojich dielní alebo výrobky od predajcov zo SAShE.sk. Vďaka tomuto systému sa podporujú aj tie organizácie, ktoré nemajú vlastné tvorivé dielne, vysvetľuje marketingová manažérka portálu Bronislava Molnárová. „Predajcovia si môžu vybrať neziskovku, ktorej činnosť je im sympatická a podporiť ju tak, že venujú do Dobrého obchodu 15 kusov svojich výrobkov.“

Zisk z predaja potom investujú do projektov zverejnených na portáli Dobrá krajina. „Vieme tak zviditeľniť tých, ktorí pomoc potrebujú a zároveň priniesť nových podporovateľov formou, ktorá tu zatiaľ nebola,“ hovorí Molnárová.

Spoluprácu chvália aj neziskové organizácie. Jednou z nich je aj združenie Nezábudka, ktoré v Senci pomáha rodinám so zdravotne postihnutými deťmi a mladistvými. Vďaka pracovnej terapii a arteterapii dokážu ich klienti vyrobiť predmety, ktoré sú pekné, no dajú sa aj prakticky využiť, hovorí Ildikó Popálená, zástupkyňa riaditeľa a projektová manažérka v Nezábudke.

„Podporuje to pocit vlastnej užitočnosti, zvyšuje sebavedomie, podporuje rozvoj jemnej motoriky, rozvoj mozgu, upevňuje sociálne väzby a komunikáciu,“ dodáva. Peniaze získané z Dobrého obchodu využili napríklad na výlety alebo nákup pomôcok.

Firmy sa učia, ako predávať

Neziskovým organizáciám sa tu neponúka iba nový priestor na predaj. Ľudia zo SAShE im pomohli aj s prípravou a naučením základov online marketingu. „Zamerali sme sa na výber výrobkov, radili sme ohľadne výrobných techník, farieb, materiálov na základe našich skúseností a aktuálnych trendov na SAShE.sk,“ hovorí Molnárová.

Portál pripravil aj propagačné texty, propagoval ich na sociálnych sieťach, či pomáhal s logistikou. „Cieľom tejto etapy bolo aj odovzdanie know-how, ktoré môžu organizácie využívať aj pri iných príležitostiach,“ dodáva Molnárová.

Pri tom sa však spolupráca nekončí. Molnárová hovorí, že plánujú ďalšie školenia pre neziskové organizácie, ktoré robia vlastné výrobky. Spolu s externými profesionálmi im chcú radiť a nasmerovať ich tak, aby sami dokázali odhadnúť, o aké výrobky môžu mať kupujúci záujem.

Aj touto aktivitou chcú využiť potenciál projektu a ďalej ho rozvíjať. „Cieľom je, aby tento projekt fungoval na SAShE dlhodobo,“ hovorí Miklášová.

Už po šestnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania a inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby dobrovoľne a nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, brali ohľad na životné prostredie, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 16. ročníka firmy prihlásili 75 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 23 a práve tie budú súťažiť o víťazstvo v siedmych kategóriách. Ôsmeho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 13. marca. Stačí si pozrieť deväť nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

 

 

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 664
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 052
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 003
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 114
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 920
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 161
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 973
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 670
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 634
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 596

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.