Ručné výrobky, ktoré zvyšujú predajcom sebavedomie

SAShe.sk spája klientov s ľuďmi, ktorí potrebujú podporu. Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Via Bona
Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2015
Dobre&Dobré
4167
GreenCoop družstvo
3601
Hewlett-Packard Slovakia
290
HSH
366
IKEA
157
Obnova
377
SAShE
421
TaylorWessing
1779
VSE Holding
2673
Hlasovalo: 13831

Anketa už bola ukončená.

BRATISLAVA Internetový portál SAShE.sk sa na Slovensku objavil pred šiestimi rokmi. Populárny je najmä medzi obdivovateľmi ručných výrobkov, či už sú to šperky, dekorácie, alebo oblečenie.

Od októbra 2015 na ňom nájdete aj Dobrý obchod, kde ponúkajú svoje výrobky neziskové organizácie z portálu Dobrá krajina. V predvianočnom období tu dostalo priestor šesť združení, ktoré v priebehu dvoch mesiacov získali viac ako 2300 eur, aj na pomoc ľuďom s ťažkým zdravotným postihnutím či autistickým deťom.

Základom úspechu je nielen zanietenosť neziskových organizácií, ale aj ochota predajcov zaregistrovaných na SAShE.sk. Podľa konateľky portálu Alexandry Miklášovej sa medzi nimi nájde mnoho takých, ktorí chcú svojou prácou podporovať iných.

„Chceli sme ich priviesť k ľuďom, ktorí potrebujú podporu, takže sme ich spojili cez Dobrý obchod,“ hovorí Miklášová.

Projekt Dobrý obchod je nominovaný na tohtoročnú cenu Via Bona, ktorú každoročne udeľuje Nadácia Pontis, v kategórii Podporovateľ dobrovoľníctva. Zároveň sa uchádza aj o cenu verejnosti.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zvoľte si najlepší podnikateľský projekt

Finančná pomoc pre projekty

Cez Dobrý obchod sa obchoduje dvomi spôsobmi. Organizácie môžu predávať výrobky zo svojich dielní alebo výrobky od predajcov zo SAShE.sk. Vďaka tomuto systému sa podporujú aj tie organizácie, ktoré nemajú vlastné tvorivé dielne, vysvetľuje marketingová manažérka portálu Bronislava Molnárová. „Predajcovia si môžu vybrať neziskovku, ktorej činnosť je im sympatická a podporiť ju tak, že venujú do Dobrého obchodu 15 kusov svojich výrobkov.“

Zisk z predaja potom investujú do projektov zverejnených na portáli Dobrá krajina. „Vieme tak zviditeľniť tých, ktorí pomoc potrebujú a zároveň priniesť nových podporovateľov formou, ktorá tu zatiaľ nebola,“ hovorí Molnárová.

Spoluprácu chvália aj neziskové organizácie. Jednou z nich je aj združenie Nezábudka, ktoré v Senci pomáha rodinám so zdravotne postihnutými deťmi a mladistvými. Vďaka pracovnej terapii a arteterapii dokážu ich klienti vyrobiť predmety, ktoré sú pekné, no dajú sa aj prakticky využiť, hovorí Ildikó Popálená, zástupkyňa riaditeľa a projektová manažérka v Nezábudke.

„Podporuje to pocit vlastnej užitočnosti, zvyšuje sebavedomie, podporuje rozvoj jemnej motoriky, rozvoj mozgu, upevňuje sociálne väzby a komunikáciu,“ dodáva. Peniaze získané z Dobrého obchodu využili napríklad na výlety alebo nákup pomôcok.

Firmy sa učia, ako predávať

Neziskovým organizáciám sa tu neponúka iba nový priestor na predaj. Ľudia zo SAShE im pomohli aj s prípravou a naučením základov online marketingu. „Zamerali sme sa na výber výrobkov, radili sme ohľadne výrobných techník, farieb, materiálov na základe našich skúseností a aktuálnych trendov na SAShE.sk,“ hovorí Molnárová.

Portál pripravil aj propagačné texty, propagoval ich na sociálnych sieťach, či pomáhal s logistikou. „Cieľom tejto etapy bolo aj odovzdanie know-how, ktoré môžu organizácie využívať aj pri iných príležitostiach,“ dodáva Molnárová.

Pri tom sa však spolupráca nekončí. Molnárová hovorí, že plánujú ďalšie školenia pre neziskové organizácie, ktoré robia vlastné výrobky. Spolu s externými profesionálmi im chcú radiť a nasmerovať ich tak, aby sami dokázali odhadnúť, o aké výrobky môžu mať kupujúci záujem.

Aj touto aktivitou chcú využiť potenciál projektu a ďalej ho rozvíjať. „Cieľom je, aby tento projekt fungoval na SAShE dlhodobo,“ hovorí Miklášová.

Už po šestnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania a inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby dobrovoľne a nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, brali ohľad na životné prostredie, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 16. ročníka firmy prihlásili 75 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 23 a práve tie budú súťažiť o víťazstvo v siedmych kategóriách. Ôsmeho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 13. marca. Stačí si pozrieť deväť nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

 

 

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 698
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 809
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 764
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 993
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 947
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 669
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 091
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 955
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 687
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 373

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.

Bill Gates navrhuje zdanenie práce robotov

Gates hovorí, že začať sa má tam, kde roboty vykonávajú prácu za ľudí.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop