Ručné výrobky, ktoré zvyšujú predajcom sebavedomie

SAShe.sk spája klientov s ľuďmi, ktorí potrebujú podporu. Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Via Bona
Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2015
Dobre&Dobré
4167
GreenCoop družstvo
3601
Hewlett-Packard Slovakia
290
HSH
366
IKEA
157
Obnova
377
SAShE
421
TaylorWessing
1779
VSE Holding
2673
Hlasovalo: 13831

Anketa už bola ukončená.

BRATISLAVA Internetový portál SAShE.sk sa na Slovensku objavil pred šiestimi rokmi. Populárny je najmä medzi obdivovateľmi ručných výrobkov, či už sú to šperky, dekorácie, alebo oblečenie.

Od októbra 2015 na ňom nájdete aj Dobrý obchod, kde ponúkajú svoje výrobky neziskové organizácie z portálu Dobrá krajina. V predvianočnom období tu dostalo priestor šesť združení, ktoré v priebehu dvoch mesiacov získali viac ako 2300 eur, aj na pomoc ľuďom s ťažkým zdravotným postihnutím či autistickým deťom.

Základom úspechu je nielen zanietenosť neziskových organizácií, ale aj ochota predajcov zaregistrovaných na SAShE.sk. Podľa konateľky portálu Alexandry Miklášovej sa medzi nimi nájde mnoho takých, ktorí chcú svojou prácou podporovať iných.

„Chceli sme ich priviesť k ľuďom, ktorí potrebujú podporu, takže sme ich spojili cez Dobrý obchod,“ hovorí Miklášová.

Projekt Dobrý obchod je nominovaný na tohtoročnú cenu Via Bona, ktorú každoročne udeľuje Nadácia Pontis, v kategórii Podporovateľ dobrovoľníctva. Zároveň sa uchádza aj o cenu verejnosti.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zvoľte si najlepší podnikateľský projekt

Finančná pomoc pre projekty

Cez Dobrý obchod sa obchoduje dvomi spôsobmi. Organizácie môžu predávať výrobky zo svojich dielní alebo výrobky od predajcov zo SAShE.sk. Vďaka tomuto systému sa podporujú aj tie organizácie, ktoré nemajú vlastné tvorivé dielne, vysvetľuje marketingová manažérka portálu Bronislava Molnárová. „Predajcovia si môžu vybrať neziskovku, ktorej činnosť je im sympatická a podporiť ju tak, že venujú do Dobrého obchodu 15 kusov svojich výrobkov.“

Zisk z predaja potom investujú do projektov zverejnených na portáli Dobrá krajina. „Vieme tak zviditeľniť tých, ktorí pomoc potrebujú a zároveň priniesť nových podporovateľov formou, ktorá tu zatiaľ nebola,“ hovorí Molnárová.

Spoluprácu chvália aj neziskové organizácie. Jednou z nich je aj združenie Nezábudka, ktoré v Senci pomáha rodinám so zdravotne postihnutými deťmi a mladistvými. Vďaka pracovnej terapii a arteterapii dokážu ich klienti vyrobiť predmety, ktoré sú pekné, no dajú sa aj prakticky využiť, hovorí Ildikó Popálená, zástupkyňa riaditeľa a projektová manažérka v Nezábudke.

„Podporuje to pocit vlastnej užitočnosti, zvyšuje sebavedomie, podporuje rozvoj jemnej motoriky, rozvoj mozgu, upevňuje sociálne väzby a komunikáciu,“ dodáva. Peniaze získané z Dobrého obchodu využili napríklad na výlety alebo nákup pomôcok.

Firmy sa učia, ako predávať

Neziskovým organizáciám sa tu neponúka iba nový priestor na predaj. Ľudia zo SAShE im pomohli aj s prípravou a naučením základov online marketingu. „Zamerali sme sa na výber výrobkov, radili sme ohľadne výrobných techník, farieb, materiálov na základe našich skúseností a aktuálnych trendov na SAShE.sk,“ hovorí Molnárová.

Portál pripravil aj propagačné texty, propagoval ich na sociálnych sieťach, či pomáhal s logistikou. „Cieľom tejto etapy bolo aj odovzdanie know-how, ktoré môžu organizácie využívať aj pri iných príležitostiach,“ dodáva Molnárová.

Pri tom sa však spolupráca nekončí. Molnárová hovorí, že plánujú ďalšie školenia pre neziskové organizácie, ktoré robia vlastné výrobky. Spolu s externými profesionálmi im chcú radiť a nasmerovať ich tak, aby sami dokázali odhadnúť, o aké výrobky môžu mať kupujúci záujem.

Aj touto aktivitou chcú využiť potenciál projektu a ďalej ho rozvíjať. „Cieľom je, aby tento projekt fungoval na SAShE dlhodobo,“ hovorí Miklášová.

Už po šestnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania a inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby dobrovoľne a nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, brali ohľad na životné prostredie, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 16. ročníka firmy prihlásili 75 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 23 a práve tie budú súťažiť o víťazstvo v siedmych kategóriách. Ôsmeho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 13. marca. Stačí si pozrieť deväť nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

 

 

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 934
  2. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 7 443
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 041
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 240
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 207
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 175
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 248
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 726
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 489
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 497

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fica to ťahá k diktátorským režimom, teraz utužuje vzťahy s Bieloruskom

Bielorusko neakceptujem, videl som tam kolosálny volebný podvod, hovorí poslanec Peter Osuský.

KOMENTÁRE

RTVS nie je vaša televízia (píše Michal Havran)

Krajinu neurobíte prosperujúcejšou tak, že budete určovať, kto a kde s vami môže diskutovať.

KOMENTÁRE

Čistými rukami proti stúpencom čistej rasy

Akákoľvek akcia proti extrémizmu vyznie dôveryhodne, keď ju vykonávajú inštitúcie zastupujúce spravodlivý štát.

DOMOV

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka polícia odviedla počas rokovania v parlamente.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop