SME
Piatok, 29. máj, 2020 | Meniny má VilmaKrížovkyKrížovky

Ručné výrobky, ktoré zvyšujú predajcom sebavedomie

SAShe.sk spája klientov s ľuďmi, ktorí potrebujú podporu. Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Via BonaVia Bona
Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2015
Dobre&Dobré
4167
GreenCoop družstvo
3601
Hewlett-Packard Slovakia
290
HSH
366
IKEA
157
Obnova
377
SAShE
421
TaylorWessing
1779
VSE Holding
2673
Hlasovalo: 13831

Anketa už bola ukončená.

BRATISLAVA Internetový portál SAShE.sk sa na Slovensku objavil pred šiestimi rokmi. Populárny je najmä medzi obdivovateľmi ručných výrobkov, či už sú to šperky, dekorácie, alebo oblečenie.

Od októbra 2015 na ňom nájdete aj Dobrý obchod, kde ponúkajú svoje výrobky neziskové organizácie z portálu Dobrá krajina. V predvianočnom období tu dostalo priestor šesť združení, ktoré v priebehu dvoch mesiacov získali viac ako 2300 eur, aj na pomoc ľuďom s ťažkým zdravotným postihnutím či autistickým deťom.

Základom úspechu je nielen zanietenosť neziskových organizácií, ale aj ochota predajcov zaregistrovaných na SAShE.sk. Podľa konateľky portálu Alexandry Miklášovej sa medzi nimi nájde mnoho takých, ktorí chcú svojou prácou podporovať iných.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu

„Chceli sme ich priviesť k ľuďom, ktorí potrebujú podporu, takže sme ich spojili cez Dobrý obchod,“ hovorí Miklášová.

Projekt Dobrý obchod je nominovaný na tohtoročnú cenu Via Bona, ktorú každoročne udeľuje Nadácia Pontis, v kategórii Podporovateľ dobrovoľníctva. Zároveň sa uchádza aj o cenu verejnosti.

Prečítajte si tiež: Zvoľte si najlepší podnikateľský projekt Čítajte 

Finančná pomoc pre projekty

Cez Dobrý obchod sa obchoduje dvomi spôsobmi. Organizácie môžu predávať výrobky zo svojich dielní alebo výrobky od predajcov zo SAShE.sk. Vďaka tomuto systému sa podporujú aj tie organizácie, ktoré nemajú vlastné tvorivé dielne, vysvetľuje marketingová manažérka portálu Bronislava Molnárová. „Predajcovia si môžu vybrať neziskovku, ktorej činnosť je im sympatická a podporiť ju tak, že venujú do Dobrého obchodu 15 kusov svojich výrobkov.“

Skryť Vypnúť reklamu

Zisk z predaja potom investujú do projektov zverejnených na portáli Dobrá krajina. „Vieme tak zviditeľniť tých, ktorí pomoc potrebujú a zároveň priniesť nových podporovateľov formou, ktorá tu zatiaľ nebola,“ hovorí Molnárová.

Spoluprácu chvália aj neziskové organizácie. Jednou z nich je aj združenie Nezábudka, ktoré v Senci pomáha rodinám so zdravotne postihnutými deťmi a mladistvými. Vďaka pracovnej terapii a arteterapii dokážu ich klienti vyrobiť predmety, ktoré sú pekné, no dajú sa aj prakticky využiť, hovorí Ildikó Popálená, zástupkyňa riaditeľa a projektová manažérka v Nezábudke.

„Podporuje to pocit vlastnej užitočnosti, zvyšuje sebavedomie, podporuje rozvoj jemnej motoriky, rozvoj mozgu, upevňuje sociálne väzby a komunikáciu,“ dodáva. Peniaze získané z Dobrého obchodu využili napríklad na výlety alebo nákup pomôcok.

Skryť Vypnúť reklamu

Firmy sa učia, ako predávať

Neziskovým organizáciám sa tu neponúka iba nový priestor na predaj. Ľudia zo SAShE im pomohli aj s prípravou a naučením základov online marketingu. „Zamerali sme sa na výber výrobkov, radili sme ohľadne výrobných techník, farieb, materiálov na základe našich skúseností a aktuálnych trendov na SAShE.sk,“ hovorí Molnárová.

Portál pripravil aj propagačné texty, propagoval ich na sociálnych sieťach, či pomáhal s logistikou. „Cieľom tejto etapy bolo aj odovzdanie know-how, ktoré môžu organizácie využívať aj pri iných príležitostiach,“ dodáva Molnárová.

Pri tom sa však spolupráca nekončí. Molnárová hovorí, že plánujú ďalšie školenia pre neziskové organizácie, ktoré robia vlastné výrobky. Spolu s externými profesionálmi im chcú radiť a nasmerovať ich tak, aby sami dokázali odhadnúť, o aké výrobky môžu mať kupujúci záujem.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj touto aktivitou chcú využiť potenciál projektu a ďalej ho rozvíjať. „Cieľom je, aby tento projekt fungoval na SAShE dlhodobo,“ hovorí Miklášová.

Už po šestnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania a inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby dobrovoľne a nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, brali ohľad na životné prostredie, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 16. ročníka firmy prihlásili 75 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 23 a práve tie budú súťažiť o víťazstvo v siedmych kategóriách. Ôsmeho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 13. marca. Stačí si pozrieť deväť nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Skryť Vypnúť reklamu

 

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  2. Vyberte si tú správnu dezinfekciu šetrnú k pokožke
  3. Rastislav Velič: Vďaka našej novej zmenke sme opäť priekopníkmi
  4. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  5. Need an insight into the topic of investment and trust funds?
  6. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky
  7. Zabezpečujeme certifikované MBA programy
  8. Ako efektívne ušetriť na platbách za energie?
  9. Podvodníci na internete útočia počas koronakrízy agresívnejšie
  10. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo
  1. 5 užitočných rád, ako si vybrať správnu klimatizáciu
  2. Ako vyberať AKU techniku?
  3. Sunar s ešte lepšou receptúrou a v novom šate
  4. Night Vision: Jak dobre vidí vaša autokamera v noci?
  5. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  6. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  7. VÚB už prerozdelila takmer 18 miliónov na záchranu firiem
  8. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými?
  9. Minerálna vlna má vysokú pevnosť aj vo väčších hrúbkach
  10. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku
  1. Dopravcovia v čase koronavírusu. Dezinfikovali aj svoje bytovky 18 825
  2. Magazín denníka SME: Tipy na výlety v Rakúsku 14 380
  3. Len teraz získate k predplatnému týždenníka MY kávovar zadarmo 12 601
  4. Ako správne dezinfikovať byt, bytový dom, auto či firmu 11 101
  5. Pandémia odhalila, ako fungujú vysielače v krajine 10 371
  6. Tieto veci robí banka, aby bola v bankomatoch hotovosť 10 265
  7. Môžu nohavičky pomôcť ženám ostať sebavedomými? 10 005
  8. Ako vytriediť Mekáč doma? 9 787
  9. 5 tipov, ako si vlastnoručne zlepšiť bývanie. Zvládne ich každý 9 685
  10. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME 9 631
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

A prečo len predavačky, súdruhovia?

Buďme radi, že nás nebudú kontrolovať, či sa venujeme rodinnému životu.

Peter Tkačenko

Vedci zmapovali miesta v mozgu, odkiaľ prichádza stres

Za odolnosťou ľudí môžu byť spomienky.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen posilňuje v Číne pozíciu v oblasti elektromobilov

Volkswagen vstúpil do čínskeho výrobcu batérií Guoxuan High Tech.

Volkswagen.

Pivovary začínajú sezónu, rozbiehať sa bude pomaly

Pivná sezóna začína s mesačným oneskorením.

ilustračné foto

Na predaj sú stovky reštaurácií. Korona začala čistiť gastro trh

Nového majiteľa hľadajú podniky po celom Slovensku.

Kaviareň Siedma struna je tiež v ponuke realitných kancelárií.