Ručné výrobky, ktoré zvyšujú predajcom sebavedomie

SAShe.sk spája klientov s ľuďmi, ktorí potrebujú podporu. Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Via Bona
Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2015
Dobre&Dobré
4167
GreenCoop družstvo
3601
Hewlett-Packard Slovakia
290
HSH
366
IKEA
157
Obnova
377
SAShE
421
TaylorWessing
1779
VSE Holding
2673
Hlasovalo: 13831

Anketa už bola ukončená.

BRATISLAVA Internetový portál SAShE.sk sa na Slovensku objavil pred šiestimi rokmi. Populárny je najmä medzi obdivovateľmi ručných výrobkov, či už sú to šperky, dekorácie, alebo oblečenie.

Od októbra 2015 na ňom nájdete aj Dobrý obchod, kde ponúkajú svoje výrobky neziskové organizácie z portálu Dobrá krajina. V predvianočnom období tu dostalo priestor šesť združení, ktoré v priebehu dvoch mesiacov získali viac ako 2300 eur, aj na pomoc ľuďom s ťažkým zdravotným postihnutím či autistickým deťom.

Základom úspechu je nielen zanietenosť neziskových organizácií, ale aj ochota predajcov zaregistrovaných na SAShE.sk. Podľa konateľky portálu Alexandry Miklášovej sa medzi nimi nájde mnoho takých, ktorí chcú svojou prácou podporovať iných.

„Chceli sme ich priviesť k ľuďom, ktorí potrebujú podporu, takže sme ich spojili cez Dobrý obchod,“ hovorí Miklášová.

Projekt Dobrý obchod je nominovaný na tohtoročnú cenu Via Bona, ktorú každoročne udeľuje Nadácia Pontis, v kategórii Podporovateľ dobrovoľníctva. Zároveň sa uchádza aj o cenu verejnosti.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zvoľte si najlepší podnikateľský projekt

Finančná pomoc pre projekty

Cez Dobrý obchod sa obchoduje dvomi spôsobmi. Organizácie môžu predávať výrobky zo svojich dielní alebo výrobky od predajcov zo SAShE.sk. Vďaka tomuto systému sa podporujú aj tie organizácie, ktoré nemajú vlastné tvorivé dielne, vysvetľuje marketingová manažérka portálu Bronislava Molnárová. „Predajcovia si môžu vybrať neziskovku, ktorej činnosť je im sympatická a podporiť ju tak, že venujú do Dobrého obchodu 15 kusov svojich výrobkov.“

Zisk z predaja potom investujú do projektov zverejnených na portáli Dobrá krajina. „Vieme tak zviditeľniť tých, ktorí pomoc potrebujú a zároveň priniesť nových podporovateľov formou, ktorá tu zatiaľ nebola,“ hovorí Molnárová.

Spoluprácu chvália aj neziskové organizácie. Jednou z nich je aj združenie Nezábudka, ktoré v Senci pomáha rodinám so zdravotne postihnutými deťmi a mladistvými. Vďaka pracovnej terapii a arteterapii dokážu ich klienti vyrobiť predmety, ktoré sú pekné, no dajú sa aj prakticky využiť, hovorí Ildikó Popálená, zástupkyňa riaditeľa a projektová manažérka v Nezábudke.

„Podporuje to pocit vlastnej užitočnosti, zvyšuje sebavedomie, podporuje rozvoj jemnej motoriky, rozvoj mozgu, upevňuje sociálne väzby a komunikáciu,“ dodáva. Peniaze získané z Dobrého obchodu využili napríklad na výlety alebo nákup pomôcok.

Firmy sa učia, ako predávať

Neziskovým organizáciám sa tu neponúka iba nový priestor na predaj. Ľudia zo SAShE im pomohli aj s prípravou a naučením základov online marketingu. „Zamerali sme sa na výber výrobkov, radili sme ohľadne výrobných techník, farieb, materiálov na základe našich skúseností a aktuálnych trendov na SAShE.sk,“ hovorí Molnárová.

Portál pripravil aj propagačné texty, propagoval ich na sociálnych sieťach, či pomáhal s logistikou. „Cieľom tejto etapy bolo aj odovzdanie know-how, ktoré môžu organizácie využívať aj pri iných príležitostiach,“ dodáva Molnárová.

Pri tom sa však spolupráca nekončí. Molnárová hovorí, že plánujú ďalšie školenia pre neziskové organizácie, ktoré robia vlastné výrobky. Spolu s externými profesionálmi im chcú radiť a nasmerovať ich tak, aby sami dokázali odhadnúť, o aké výrobky môžu mať kupujúci záujem.

Aj touto aktivitou chcú využiť potenciál projektu a ďalej ho rozvíjať. „Cieľom je, aby tento projekt fungoval na SAShE dlhodobo,“ hovorí Miklášová.

Už po šestnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania a inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby dobrovoľne a nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, brali ohľad na životné prostredie, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 16. ročníka firmy prihlásili 75 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 23 a práve tie budú súťažiť o víťazstvo v siedmych kategóriách. Ôsmeho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 13. marca. Stačí si pozrieť deväť nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

 

 

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  2. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  3. Zábavný aj sebavedomý
  4. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  5. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  6. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  7. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  8. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  9. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  10. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare
  1. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  2. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  3. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  4. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  5. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  6. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  7. Vzorový byt v projekte Nobelova
  8. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  9. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  10. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 22 570
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 375
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 853
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 415
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 297
  6. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 212
  7. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 187
  8. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 010
  9. Zábavný aj sebavedomý 3 010
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 677

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Bašternákovi pomáha pomalosť prokuratúry, sťahuje sa z vlastných firiem

Zo siedmich prípadov podnikateľa sú živé už len tri. Podozrenia týkajúce sa jeho majetku sa riešia podľa deravého zákona.

KOMENTÁRE

Len zmeny v školstve nás odklonia z cesty do pekiel

Nevzdelaná spoločnosť sa nedá spravovať.

Neprehliadnite tiež

Viac ako 9-tisíc eur na zamestnanca: Porsche vyplatí obrovské odmeny

Nemecká automobilka, ktorá patrí do skupiny Volkswagen, mala rekordný rok. Na jedno predané auto dosiahla zisk vyše 16-tisíc eur

Cestujúcich na letiskách čakajú zmeny. Pozrite si aké

Na európskych letiskách sa môžu uvoľniť pravidlá pre obmedzenie tekutín. Pre lety do USA zase sprísnia pravidlá o elektronických zariadeniach.

Richter mení pravidlá pre nezamestnaných. Mihál hovorí o tragickom návrhu

Ministerstvo práce už po niekoľký raz mení pravidlá pri práci na dohodu.

Hamé dosiahol vlani rekordné tržby

Prispelo k tomu rozšírenie typu produktov, ktoré vyrába v štyroch štátoch vrátane Slovenska.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop