Britské reťazce prenajímajú priestory konkurencii a zábavným aktivitám

Trhová jednotka Tesco tvrdí, že v priebehu štyroch mesiacov od spustenia nového projektu vzrástol počet zákazníkov.

Ilustračné foto.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - GABRIEL KUCHTA)

LODNÝN. Britské obchodné reťazce vzhľadom na pokles fyzického predaja a vzostup nákupov cez internet hľadajú možnosti, aby naplnili prázdnotou zívajúce priestory.

Začínajú preto ponúkať nové impulzy, napríklad módne značky konkurenčných reťazcov a experimentujú aj s telocvičňami či detskými kútikmi. Informovala o tom agentúra Reuters.

Vzrástol počet zákazníkov

Príkladom je supermarket Tesco vo Woolwichi, v juhovýchodnej časti Londýna, ktorý začína ponúkať odevy značiek Dorothy Perkins, Burton či Evans. Značky, ktoré doteraz ponúkala konkurencia, dostali k dispozícii takmer 1860 štvorcových metrov (m2) z celkovej plochy vyše 11.000 m2.

Na tejto ploche Tesco pôvodne ponúkalo svoje hračky, kancelárske potreby a technológie, z ktorých mnohé sú teraz dostupné len na internetovej stránke reťazca.

Britská trhová jednotka Tesco tvrdí, že v priebehu štyroch mesiacov od spustenia nového projektu vzrástol počet zákazníkov. Hovorca Tesco uviedol, že Woolwich je názorným príkladom novej stratégie, ktorá má zákazníkom ponúknuť väčší výber a motivovať k opätovnej návšteve.

Online predaj je na vzostupe

Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov. Podľa odborníkov však nie je vylúčené, že k exodu sa pripoja aj veľké reťazce, ako Tesco či Marks & Spencer.

Podľa Centra prieskumu maloobchodu sa podiel internetu v Británii na celkovom maloobchodnom predaji vlani medziročne zvýšil z 13,5 % na 15,2 %. Pre porovnanie, v Nemecku bol v minulom roku podiel internetu 11,6 %, vo Francúzsku 8,0 % a v Taliansku len 2,5 %.

Britský sektor supermarketov v rokoch 2007 až 2014 rozšíril predajnú plochu približne o 3,2 milióna m2. Stalo sa tak napriek tomu, že online predaj je na vzostupe a tento vývoj je nezastaviteľný.

Kompletná racionalizácia supermarketov

Britská dvojka Sainsbury priznal 6 % nevyužitej predajnej plochy, čiže takmer 140.000 m2. V rámci snahy zachovať supermarkety otvorené chce Sainsbury využiť akvizíciu spoločnosti Home Retail, vrátane jeho maloobchodnej dcéry Argos, v hodnote 1,3 miliardy GBP (1,68 miliardy eur). Argos by tak so svojimi koncesiami mohol zaplniť voľný priestor.

Ak reťazce nebudú schopné zabezpečiť ziskovosť svojich supermarketov, budú ich musieť zatvoriť. Tesco od príchodu nového prezidenta Davea Lewisa v roku 2014 zatvorilo 61 obchodov, britská štvorka Morrisons 21 a plánuje zatvoriť sedem ďalších.

Najväčší britský odevný reťazec Marks & Spencers je podľa analytikov zrelý na kompletnú racionalizáciu supermarketov. Spoločnosť prevádzkuje v Británii takmer 900 obchodov, i keď sa snaží viac priestoru uvoľniť pre ziskovejšie potraviny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 984
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 415
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 146
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 417
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 306
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 230
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 189
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 144
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 997
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 530

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1995: Únos zostal nepotrestaný. Spis otvárajú po rokoch

Bola to najväčšia kauza expremiéra Vladimíra Mečiara. Objasneniu bránili Mečiarove amnestie, ktoré parlament zrušil až teraz.

ŠPORT

Kuzminová potvrdila skvelú formu a vyhrala šprint v Annecy

Slovenská biatlonistka triumfovala druhý raz v prebiehajúcej sezóne.

DOMOV

Rok 1995: Mečiar uniesol demokraciu

Vladimír Mečiar neuniesol kritiku.

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Európska banka potvrdila úrokové sadzby aj rozsah nákupov dlhopisov

Negatívnou depozitnou sadbou chce ECB donútiť komerčné banky, aby poskytovali úvery.

Ministerstvo zverejnilo prvú verziu envirostratégie do roku 2030

Návrh považuje Sólymos za dobrý základ pre vytváranie strategického rámca v oblasti ochrany životného prostredia.

RTVS plánuje urobiť radikálne škrty vo vysielaní, ak sa nezvýšia príjmy

Súčasné príjmy RTVS sú vraj nedostatočné najmä pre výšku tzv. koncesionárskych poplatkov.

Poľnohospodári a potravinári nesúhlasia s výškou štátnej pomoci

Rada v reakcii na schválenie budúcoročného štátneho rozpočtu zriaďuje krízový štáb.

Predaj áut v Európskej únii v novembri vzrástol

V novembri sa predalo 1,21 milióna áut.