Britské reťazce prenajímajú priestory konkurencii a zábavným aktivitám

Trhová jednotka Tesco tvrdí, že v priebehu štyroch mesiacov od spustenia nového projektu vzrástol počet zákazníkov.

Ilustračné foto.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - GABRIEL KUCHTA)

LODNÝN. Britské obchodné reťazce vzhľadom na pokles fyzického predaja a vzostup nákupov cez internet hľadajú možnosti, aby naplnili prázdnotou zívajúce priestory.

Začínajú preto ponúkať nové impulzy, napríklad módne značky konkurenčných reťazcov a experimentujú aj s telocvičňami či detskými kútikmi. Informovala o tom agentúra Reuters.

Vzrástol počet zákazníkov

Príkladom je supermarket Tesco vo Woolwichi, v juhovýchodnej časti Londýna, ktorý začína ponúkať odevy značiek Dorothy Perkins, Burton či Evans. Značky, ktoré doteraz ponúkala konkurencia, dostali k dispozícii takmer 1860 štvorcových metrov (m2) z celkovej plochy vyše 11.000 m2.

Na tejto ploche Tesco pôvodne ponúkalo svoje hračky, kancelárske potreby a technológie, z ktorých mnohé sú teraz dostupné len na internetovej stránke reťazca.

Britská trhová jednotka Tesco tvrdí, že v priebehu štyroch mesiacov od spustenia nového projektu vzrástol počet zákazníkov. Hovorca Tesco uviedol, že Woolwich je názorným príkladom novej stratégie, ktorá má zákazníkom ponúknuť väčší výber a motivovať k opätovnej návšteve.

Online predaj je na vzostupe

Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov. Podľa odborníkov však nie je vylúčené, že k exodu sa pripoja aj veľké reťazce, ako Tesco či Marks & Spencer.

Podľa Centra prieskumu maloobchodu sa podiel internetu v Británii na celkovom maloobchodnom predaji vlani medziročne zvýšil z 13,5 % na 15,2 %. Pre porovnanie, v Nemecku bol v minulom roku podiel internetu 11,6 %, vo Francúzsku 8,0 % a v Taliansku len 2,5 %.

Britský sektor supermarketov v rokoch 2007 až 2014 rozšíril predajnú plochu približne o 3,2 milióna m2. Stalo sa tak napriek tomu, že online predaj je na vzostupe a tento vývoj je nezastaviteľný.

Kompletná racionalizácia supermarketov

Britská dvojka Sainsbury priznal 6 % nevyužitej predajnej plochy, čiže takmer 140.000 m2. V rámci snahy zachovať supermarkety otvorené chce Sainsbury využiť akvizíciu spoločnosti Home Retail, vrátane jeho maloobchodnej dcéry Argos, v hodnote 1,3 miliardy GBP (1,68 miliardy eur). Argos by tak so svojimi koncesiami mohol zaplniť voľný priestor.

Ak reťazce nebudú schopné zabezpečiť ziskovosť svojich supermarketov, budú ich musieť zatvoriť. Tesco od príchodu nového prezidenta Davea Lewisa v roku 2014 zatvorilo 61 obchodov, britská štvorka Morrisons 21 a plánuje zatvoriť sedem ďalších.

Najväčší britský odevný reťazec Marks & Spencers je podľa analytikov zrelý na kompletnú racionalizáciu supermarketov. Spoločnosť prevádzkuje v Británii takmer 900 obchodov, i keď sa snaží viac priestoru uvoľniť pre ziskovejšie potraviny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 547
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 121
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 107
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 2 842
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 129
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 991
  7. Kam do tepla v januári? 1 540
  8. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 510
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 447
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 1 333

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Je z trinástich detí a nikto mu neveril. Dnes láme rekordy

Hovoria o ňom ako o novom Matejovi Tóthovi. Sedemnásťročný Daniel Kováč však musel dokázať, že nie je feťák a so športom to myslí vážne.

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky.

ŠPORT

Kuzminovej brat Šipulin nebude môcť štartovať na olympiáde

Infomovala spravodajská agentúra RIA.

Neprehliadnite tiež

Amazon dotlačil Carrefour k tomu, že investuje takmer 3 miliardy eur do e-shopov

Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete online predajom reaguje na rastúci tlak amerického internetového obchodu Amazon.

Nezamestnaní sa za prácou presúvať nechcú, štvortisícový príspevok by to mohol zmeniť

Ak sa už Slovák rozhodne, že sa za prácou presťahuje, uprednostní odchod do zahraničia.

Bývalý jazdec formuly 1 Niki Lauda kupuje späť leteckú spoločnosť Niki, ktorú založil

Firma pretekára Laudu Laudamotion zdolala svojich konkurentov v snahe zachrániť leteckú spoločnosť Niki.

Netflix je po prvýkrát ohodnotený na vyše 100 miliárd dolárov

Netflix je čoraz viac populárnejší aj v Európe, európskych divákov je viac ako amerických.

Riaditeľ spišskonovoveského Embraca označil navýšenie platov za nadštandardné

Celkové príjmy zamestnancov spoločnosti vzrastú v tomto roku v priemere o 11 percent.