Prevádzkovateľa dotovaných rýchlikov vyberie až nová vláda

Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku štátom dotovaných rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách. Môže ho tak vybrať súčasné, alebo už nové vedenie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Rezort v súčasnosti stále vyhodnocuje žiadosti ôsmich uchádzačov o účasť v tendri.

"Všetci, ktorí splnia základné podmienky na účasť v súťaži, postúpia do druhého kola a budú mať možnosť predkladať konkrétnu ponuku. Termín vyhlásenia víťaza závisí od procesu verejného obstarávania, preto ho nie je možné dopredu predikovať," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Kto sa prihlásil

O účasť v súťaži v lehote do 15. januára požiadalo podľa neoficiálnych informácií osem uchádzačov. Potvrdili to napríklad štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), súkromní dopravcovia RegioJet, a.s., Leo Express, a.s. a Arriva, ale aj štátne České dráhy, a.s.

Prihlásilo sa aj konzorcium Rakúskych spolkových železníc ÖBB a autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a.s.

"Očakával som to a potešilo ma, že to tak je," povedal pre agentúru SITA k záujmu o súťaž minister dopravy Ján Počiatek.

"Sme často kritizovaní, podľa mňa neobjektívne, že to robíme zle. Toto je presne ukážka, tak sa to má robiť. Súťaž ukáže, kto nám poskytne najlepšie podmienky a dúfajme, že ešte výhodnejšie, ako prevádzka železničnej spoločnosti. V tomto procese treba pokračovať ďalej a určite by sme v ňom aj pokračovali, keby sme možnosť mali," uviedol minister.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Štátni vs. súkromní dopravcovia. Kto chce získať rýchliky do Bystrice?

Poznamenal, že aj vlakový dopravca na trati Bratislava - Komárno, ktorú od marca 2012 prevádzkuje RegioJet, sa mohlo súťažiť sofistikovanejšie, pretože vždy je dobrá súťaž. Prepravca získal toto právo priamo bez riadnej súťaže.

Vybraný dopravca by mal počas desiatich rokov na trase Bratislava - Galanta - Šaľa - Šurany - Levice - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica a späť zabezpečovať približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne. Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž na diaľkovú osobnú železničnú dopravu na uvedenej trati vlani v novembri bez zverejnenia predpokladanej ceny dopravných služieb.

Hodnota služieb by však podľa odhadov mala byť nad 10 mil. eur. Komplexný opis zákazky, ako aj technické a kvalitatívne podmienky budú súčasťou súťažných podkladov, ktoré ministerstvo dopravy zverejní vo svojom profile na portáli Úradu pre verejné obstarávanie a poskytne záujemcom, ktorí splnia podmienky účasti až po ich úplnom vyhodnotení.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: LeoExpress: Máme predpoklady vyhrať súťaž o linku do Bystrice (rozhovor)

Rýchliky na trati Bratislava - Banská Bystrica v súčasnosti prevádzkuje štátny prepravca ZSSK. Priame rýchlikové spojenie oboch miest každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016, platného od 13. decembra. V pracovných dňoch na 230-kilometrovej trati premáva deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje.

be;me

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 965
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 834
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 041
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 418
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 891
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 267
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 093
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 621
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 752
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 745

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.

Posúvanie dôchodku sa nepáči ľuďom ani odborom. Štát nevylučuje zmenu

V roku 2017 sa dôchodok posunul o dva a pol mesiaca, v roku 2018 sa má posunúť o dva mesiace.

RegioJet posilní spoje z Košíc do Prahy o pár vlakov

Rozšíriť plánujú aj prevádzku autobusovej linky zo Zvolena a Banskej Bystrice.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop