Prevádzkovateľa dotovaných rýchlikov vyberie až nová vláda

Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku štátom dotovaných rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách. Môže ho tak vybrať súčasné, alebo už nové vedenie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Rezort v súčasnosti stále vyhodnocuje žiadosti ôsmich uchádzačov o účasť v tendri.

"Všetci, ktorí splnia základné podmienky na účasť v súťaži, postúpia do druhého kola a budú mať možnosť predkladať konkrétnu ponuku. Termín vyhlásenia víťaza závisí od procesu verejného obstarávania, preto ho nie je možné dopredu predikovať," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Kto sa prihlásil

O účasť v súťaži v lehote do 15. januára požiadalo podľa neoficiálnych informácií osem uchádzačov. Potvrdili to napríklad štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), súkromní dopravcovia RegioJet, a.s., Leo Express, a.s. a Arriva, ale aj štátne České dráhy, a.s.

Prihlásilo sa aj konzorcium Rakúskych spolkových železníc ÖBB a autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a.s.

"Očakával som to a potešilo ma, že to tak je," povedal pre agentúru SITA k záujmu o súťaž minister dopravy Ján Počiatek.

"Sme často kritizovaní, podľa mňa neobjektívne, že to robíme zle. Toto je presne ukážka, tak sa to má robiť. Súťaž ukáže, kto nám poskytne najlepšie podmienky a dúfajme, že ešte výhodnejšie, ako prevádzka železničnej spoločnosti. V tomto procese treba pokračovať ďalej a určite by sme v ňom aj pokračovali, keby sme možnosť mali," uviedol minister.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Štátni vs. súkromní dopravcovia. Kto chce získať rýchliky do Bystrice?

Poznamenal, že aj vlakový dopravca na trati Bratislava - Komárno, ktorú od marca 2012 prevádzkuje RegioJet, sa mohlo súťažiť sofistikovanejšie, pretože vždy je dobrá súťaž. Prepravca získal toto právo priamo bez riadnej súťaže.

Vybraný dopravca by mal počas desiatich rokov na trase Bratislava - Galanta - Šaľa - Šurany - Levice - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica a späť zabezpečovať približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne. Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž na diaľkovú osobnú železničnú dopravu na uvedenej trati vlani v novembri bez zverejnenia predpokladanej ceny dopravných služieb.

Hodnota služieb by však podľa odhadov mala byť nad 10 mil. eur. Komplexný opis zákazky, ako aj technické a kvalitatívne podmienky budú súčasťou súťažných podkladov, ktoré ministerstvo dopravy zverejní vo svojom profile na portáli Úradu pre verejné obstarávanie a poskytne záujemcom, ktorí splnia podmienky účasti až po ich úplnom vyhodnotení.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: LeoExpress: Máme predpoklady vyhrať súťaž o linku do Bystrice (rozhovor)

Rýchliky na trati Bratislava - Banská Bystrica v súčasnosti prevádzkuje štátny prepravca ZSSK. Priame rýchlikové spojenie oboch miest každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016, platného od 13. decembra. V pracovných dňoch na 230-kilometrovej trati premáva deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje.

be;me

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. Už aj seniori presadajú do SUV
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  7. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  8. Bratislava gets a new public space and park
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 540
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 072
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 462
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 921
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 723
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 366
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 122
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 102
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 685
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 602

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

KOMENTÁRE

Branci obchádzajú zákon a sú nebezpeční

Demokracia má právo brániť sa a je najvyšší čas, aby to v prípade brancov začala aktívne robiť.

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

Neprehliadnite tiež

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.

Cena pôdy v Česku prudko rastie, analytici sa boja investičnej bubliny

Vysoký dopyt, ktorý tlačil ceny hore bol vyvolaný aj európskymi dotáciami, ktoré dávali poľnohospodárom väčšie možnosti.

Putin, Merkelová, Macron. Pozrite sa, koľko zarábajú svetové politické špičky

Singapurský premiér zarába ročne 1,4 milióna eur a je najlepšie plateným štátnym zamestnancom na svete.

Americkému akciovému trhu sa nedarilo, klesli aj burzy v Európe

Akciový trh USA poškodili zlé správy o hospodárení firiem, európske akciové trhy oslabili v dôsledku teroristických útokov.