Prevádzkovateľa dotovaných rýchlikov vyberie až nová vláda

Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku štátom dotovaných rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách. Môže ho tak vybrať súčasné, alebo už nové vedenie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Rezort v súčasnosti stále vyhodnocuje žiadosti ôsmich uchádzačov o účasť v tendri.

"Všetci, ktorí splnia základné podmienky na účasť v súťaži, postúpia do druhého kola a budú mať možnosť predkladať konkrétnu ponuku. Termín vyhlásenia víťaza závisí od procesu verejného obstarávania, preto ho nie je možné dopredu predikovať," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Kto sa prihlásil

O účasť v súťaži v lehote do 15. januára požiadalo podľa neoficiálnych informácií osem uchádzačov. Potvrdili to napríklad štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), súkromní dopravcovia RegioJet, a.s., Leo Express, a.s. a Arriva, ale aj štátne České dráhy, a.s.

Prihlásilo sa aj konzorcium Rakúskych spolkových železníc ÖBB a autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a.s.

"Očakával som to a potešilo ma, že to tak je," povedal pre agentúru SITA k záujmu o súťaž minister dopravy Ján Počiatek.

"Sme často kritizovaní, podľa mňa neobjektívne, že to robíme zle. Toto je presne ukážka, tak sa to má robiť. Súťaž ukáže, kto nám poskytne najlepšie podmienky a dúfajme, že ešte výhodnejšie, ako prevádzka železničnej spoločnosti. V tomto procese treba pokračovať ďalej a určite by sme v ňom aj pokračovali, keby sme možnosť mali," uviedol minister.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Štátni vs. súkromní dopravcovia. Kto chce získať rýchliky do Bystrice?

Poznamenal, že aj vlakový dopravca na trati Bratislava - Komárno, ktorú od marca 2012 prevádzkuje RegioJet, sa mohlo súťažiť sofistikovanejšie, pretože vždy je dobrá súťaž. Prepravca získal toto právo priamo bez riadnej súťaže.

Vybraný dopravca by mal počas desiatich rokov na trase Bratislava - Galanta - Šaľa - Šurany - Levice - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica a späť zabezpečovať približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne. Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž na diaľkovú osobnú železničnú dopravu na uvedenej trati vlani v novembri bez zverejnenia predpokladanej ceny dopravných služieb.

Hodnota služieb by však podľa odhadov mala byť nad 10 mil. eur. Komplexný opis zákazky, ako aj technické a kvalitatívne podmienky budú súčasťou súťažných podkladov, ktoré ministerstvo dopravy zverejní vo svojom profile na portáli Úradu pre verejné obstarávanie a poskytne záujemcom, ktorí splnia podmienky účasti až po ich úplnom vyhodnotení.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: LeoExpress: Máme predpoklady vyhrať súťaž o linku do Bystrice (rozhovor)

Rýchliky na trati Bratislava - Banská Bystrica v súčasnosti prevádzkuje štátny prepravca ZSSK. Priame rýchlikové spojenie oboch miest každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016, platného od 13. decembra. V pracovných dňoch na 230-kilometrovej trati premáva deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje.

be;me

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  8. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu!
  1. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  2. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  3. Slováci rozhodli o najlepšom!
  4. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  5. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  6. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  7. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  8. Dobrodružstvo s vodou
  9. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  10. Anglická spoločnosť ATG vytvára progresívny tím technikov
  1. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 8 657
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 8 624
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 6 113
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 992
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 797
  6. Aký bude váš doplnkový dôchodok 4 729
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 297
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 791
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 558
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 374

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Premiér ukázal svojim novým spojencom, že opovrhuje ich názormi

Rovnako ako Fico, aj Rezník bude len ťažko presviedčať demokratickú verejnosť, že sa zmenil.

EKONOMIKA

Minúta po minúte: Odborári rokujú s Volkswagenom už hodiny

Vyjednávanie stále trvajú, štrajk tiež.

KOMENTÁRE

Nehovorme len o platoch. Ale o pracovných podmienkach

Nie každé číslo vypadne z analýz, mnohé je vecou dohody.

SVET

Európa nie je supermarket, odkázal Macron do stredu Európy

Stretne sa so stredoeurópskymi lídrami.

Neprehliadnite tiež

Nový enviro projekt má naučiť deti separovať odpad

Cieľom je učiť budúce generácie, ako správne nakladať s odpadom.

Slovak Telekom zneužíval dominantné postavenie na trhu, potvrdil krajský súd

Spoločnosť zneužila dominantné postavenie prostredníctvom praktiky stláčania marže a viazania.

DPH by sme mali vyberať po novom, radí SaS

Nový systém odloženej DPH by bolo možné skúšobne zaviesť od budúceho roku.

Britskí pestovatelia nemajú dostatok zahraničných sezónnych pracovníkov

O zber a spracovanie ovocia a zeleniny sa v krajine stará každý rok zhruba 80 tisíc sezónnych zamestnancov.