Prevádzkovateľa dotovaných rýchlikov vyberie až nová vláda

Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Víťaz trvajúcej užšej súťaže na prevádzku štátom dotovaných rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou bude známy až po voľbách. Môže ho tak vybrať súčasné, alebo už nové vedenie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Rezort v súčasnosti stále vyhodnocuje žiadosti ôsmich uchádzačov o účasť v tendri.

"Všetci, ktorí splnia základné podmienky na účasť v súťaži, postúpia do druhého kola a budú mať možnosť predkladať konkrétnu ponuku. Termín vyhlásenia víťaza závisí od procesu verejného obstarávania, preto ho nie je možné dopredu predikovať," informoval agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Kto sa prihlásil

O účasť v súťaži v lehote do 15. januára požiadalo podľa neoficiálnych informácií osem uchádzačov. Potvrdili to napríklad štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), súkromní dopravcovia RegioJet, a.s., Leo Express, a.s. a Arriva, ale aj štátne České dráhy, a.s.

Prihlásilo sa aj konzorcium Rakúskych spolkových železníc ÖBB a autobusovej spoločnosti Slovak Lines, a.s.

"Očakával som to a potešilo ma, že to tak je," povedal pre agentúru SITA k záujmu o súťaž minister dopravy Ján Počiatek.

"Sme často kritizovaní, podľa mňa neobjektívne, že to robíme zle. Toto je presne ukážka, tak sa to má robiť. Súťaž ukáže, kto nám poskytne najlepšie podmienky a dúfajme, že ešte výhodnejšie, ako prevádzka železničnej spoločnosti. V tomto procese treba pokračovať ďalej a určite by sme v ňom aj pokračovali, keby sme možnosť mali," uviedol minister.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Štátni vs. súkromní dopravcovia. Kto chce získať rýchliky do Bystrice?

Poznamenal, že aj vlakový dopravca na trati Bratislava - Komárno, ktorú od marca 2012 prevádzkuje RegioJet, sa mohlo súťažiť sofistikovanejšie, pretože vždy je dobrá súťaž. Prepravca získal toto právo priamo bez riadnej súťaže.

Vybraný dopravca by mal počas desiatich rokov na trase Bratislava - Galanta - Šaľa - Šurany - Levice - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica a späť zabezpečovať približne 1,5 milióna vlakových kilometrov ročne. Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž na diaľkovú osobnú železničnú dopravu na uvedenej trati vlani v novembri bez zverejnenia predpokladanej ceny dopravných služieb.

Hodnota služieb by však podľa odhadov mala byť nad 10 mil. eur. Komplexný opis zákazky, ako aj technické a kvalitatívne podmienky budú súčasťou súťažných podkladov, ktoré ministerstvo dopravy zverejní vo svojom profile na portáli Úradu pre verejné obstarávanie a poskytne záujemcom, ktorí splnia podmienky účasti až po ich úplnom vyhodnotení.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: LeoExpress: Máme predpoklady vyhrať súťaž o linku do Bystrice (rozhovor)

Rýchliky na trati Bratislava - Banská Bystrica v súčasnosti prevádzkuje štátny prepravca ZSSK. Priame rýchlikové spojenie oboch miest každé dve hodiny s kratším trvaním cesty je jednou z hlavných noviniek nového grafikonu vlakovej dopravy 2015/2016, platného od 13. decembra. V pracovných dňoch na 230-kilometrovej trati premáva deväť párov rýchlikov, cez víkendy osem a v nedeľu navyše dva posilové spoje.

be;me

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.

Vďaka PSD2 vzniknú k účtom lepšie aplikácie

Európska smernica: cez nové aplikácie budete môcť obsluhovať účty vo viacerých bankách naraz

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.