Automobilky sa obávajú sprísnených hraničných kontrol

Predstavitelia automobiliek sa obávajú, že pokračujúci prílev migrantov povedie k opätovnému zavedeniu kontrol na hraniciach.

Hraničná kontrola.(Zdroj: TASR/AP)

ŽENEVA. Prípadné sprísnenie hraničných kontrol v Európe v dôsledku utečeneckej krízy by mohlo mať veľmi negatívny vplyv na európsky automobilový sektor. Uviedli to dnes na autosalóne v Ženeve zástupcovia spoločností Opel, Ford Europe a Daimler. Informovala o tom agentúra Reuters.

Predstavitelia automobiliek sa obávajú, že pokračujúci prílev migrantov povedie k opätovnému zavedeniu kontrol na hraniciach. To by sa ale odrazilo aj na preprave tovarov. "Rozpad Schengenu by pre nás znamenal katastrofu," povedal pre novinárov šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann.

Ako dodal, automobilka je závislá od bezproblémových dodávok tovarov a komponentov zo závodov v Nemecku, Španielsku, Poľsku, Británii a Taliansku. "V južnej Európe máme rozsiahle logistické prevádzky. Ich prípadné narušenie sa okamžite odrazí na našich výsledkoch," varoval Neumann.

Schengenský priestor vznikol v júni 1985 s cieľom umožniť voľný pohyb osôb a tovaru. Dnes je jeho súčasťou 26 krajín, z nich 22 sú členmi Európskej únie. V dôsledku rozmáhajúcej sa migračnej krízy ale niektoré štáty obnovili v minulých mesiacoch hraničné kontroly, čo u firiem zvýšilo obavy z možného kolapsu celého systému.

Podobne ako šéf automobilky Opel, aj šéf nemeckej divízie Fordu Bernhard Mattes sa obáva, že obmedzenia pri voľnom pohybe tovaru výrazne zasiahnu do produkcie firmy. "Máme závody v Nemecku, Rumunsku, Španielsku a Anglicku. Logistiku máme nadstavenú tak, aby zabezpečovala dodávky do závodov načas a chceli by sme, aby to tak aj zostalo," povedal Mattes.

Výkonný riaditeľ automobilky Daimler Dieter Zetsche dodal, že v dôsledku vysokého dopytu po luxusných autách je ich firma už na hornej hranici svojich výrobných kapacít. Ak sa má spoločnosť vyhnúť komplikáciám, musí byť zabezpečená bezproblémová dodávka komponentov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 780
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 952
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 126
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 836
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 694
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 477
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 093
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 043
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 475

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.