FRANKFUT NAD MOHANOM. Predaj osobných áut v Nemecku, ktorý je kľúčovým ukazovateľom vývoja dopytu v najväčšej európskej ekonomike, vo februári výrazne vzrástol. Informoval o tom portál economictimes.
Podľa najnovších údajov spolkového úradu pre cestnú dopravu (KBA) vo februári 2016 sa v Nemecku predalo 250.302 osobných áut, o 12,1 % viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka. Za prvé dva mesiace tohto roka sa predaj áut v krajine zvýšil o 7,8 % na 468.667 vozidiel.
Čo sa týka jednotlivých značiek, najväčšia nemecká automobilka Volkswagen (VW) dosiahla vo februári medziročný nárast predaja na domácom trhu o 4,3 % aj napriek emisnému škandálu.
V Nemecku patria vozidlá z produkcie VW stále medzi najpredávanejšie a koncern si drží zhruba 20,9-% podiel na domácom trhu, aj keď sa automobilka priznala, že zavádzala pri emisných testov dieselových modelov.
Dotlačila ju k tomu americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA), ktorá vlani v septembri obvinila nemeckú firmu, že do dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý jej pri testoch umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr uviedol, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V USA pritom automobilka pre tzv. dieselgate stráca podiel na trhu.
Štatistiky odhalili, že aj predaj modelov dcérskej českej automobilky Škoda, ktorú tiež zasiahol emisný škandál, na trhu v Nemecku vo februári stúpol o 9,1 %, zatiaľ čo odbyt vozidiel ďalšej dcérskej firmy SEAT klesol o 10,7 %. Predaj luxusných áut značky Audi, ktorá patrí tiež koncernu VW, sa vo februári zvýšil o 14,5 %.