Kedysi chodili Slováci pracovať do Maďarska, teraz sa trend obrátil

Penzcentrum.hu poznamenáva, že zamestnanec v automobilovom a elektrotechnickom priemysle na Slovensku si v porovnaní s Maďarskom odnesie domov viac v priemere takmer o 160 eur.

Ilustračné foto(Zdroj: Archív SME - Tomáš Benedikovič)

BUDAPEŠT. Kým pred niekoľkými rokmi chodili pracovať do Maďarska občania Slovenskej republiky, zdá sa, že nadnes sa v cezhraničnom zamestnávaní trend obrátil. Na Slovensku pracujú masy zamestnancov z Maďarska, ponúkajú im výhodné pracovné podmienky a vyšší plat, píše dnes maďarský server penzcentrum.hu.

V poslednom čase sa objavuje stále viac informácií o tom, že slovenskí sprostredkovatelia hľadajú maďarskú pracovnú silu pre automobilové a elektrotechnické firmy, konštatoval server. V prvom rade oslovujú zamestnancov v okolí prihraničných miest Györ, Komárom, Ostrihom a Tata.

Nedávno napríklad v Györi ponúkali pracovné miesta vo výrobe automobilov a elektrotechniky, pričom ponúkali mesačný plat 265.000 forintov (854,40 eura), ubytovanie zdarma, prípadne preplatenie cestovného. Okrem toho aj príspevok na stravovanie.

PR manažér servera Workania.hu János Ficza pre penzcentrum.hu uviedol, že aj na Slovensku je výrazný nedostatok pracovnej sily, pritom maďarskí zamestnanci z uvedených odvetví majú vhodné vzdelanie, skúsenosti i odbornosť. "Príchodom novej automobilky zhruba 60 km od maďarských hraníc (Nitra) táto tendencia bude ešte výraznejšia," dodal Ficza.

Penzcentrum.hu poznamenáva, že zamestnanec v automobilovom a elektrotechnickom priemysle na Slovensku si v porovnaní s Maďarskom odnesie domov viac v priemere takmer o 160 eur. Vyššie mzdy v Maďarsku v porovnaní so slovenskými sú iba na inžinierskych pozíciách.

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Maďarsko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Wizz Air

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.