V tendroch železničiarov sú námietky

Vyplýva to z údajov o aktuálne prebiehajúcich konaniach o námietkach na portáli Úradu pre verejné obstarávanie.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. V dvoch tendroch štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) na dodanie 46 nových dieselmotorových a elektrických vlakov spolu za 237 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty prišli námietky.

Vyplýva to z údajov o aktuálne prebiehajúcich konaniach o námietkach na portáli Úradu pre verejné obstarávanie.
Štátny osobný vlakový dopravca vyhlásil vlani v septembri užšiu súťaž na nákup 25 nových dvojsystémových elektrických jednotiek predbežne za 160 mil. eur bez dane (192 mil. eur s daňou).

Vlaky pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu chce získať počas piatich rokov a používať v regionálnej doprave. Lehota na predkladanie ponúk bola 21. decembra.

ÚVO v tomto prípade začal konanie o troch námietkach proti podmienkam v súťažných podkladoch a proti úkonu obstarávateľa v štádiu po otváraní časti ponúk označených ako kritériá (vrátane cenovej ponuky).

Verejná súťaž na 21 dieselmotorových jednotiek s nízkopodlažnou konštrukciou sa začala v novembri minulého roka. Predpokladaná cena za ich dodanie, vrátane opcie na trinásť súprav, je 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (92,4 mil. eur vrátane dane). V tomto prípade zatiaľ nie je konkretizované, proti čomu majú byť námietky zamerané.

ZSSK plánuje nákup nových vlakov cez obe súťaže financovať s využitím peňazí Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, a to v rámci štvrtého projektu obnovy vozového parku.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005.

Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur. Jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.