Malými krokmi k veľkým zmenám (anketa zodpovedných firiem)

Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti. IKEA inšpiruje k šetreniu zdrojov a minimalizácii odpadu.

Via Bona
Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2015
Dobre&Dobré
4167
GreenCoop družstvo
3601
Hewlett-Packard Slovakia
290
HSH
366
IKEA
157
Obnova
377
SAShE
421
TaylorWessing
1779
VSE Holding
2673
Hlasovalo: 13831

Anketa už bola ukončená.

Ak idete na nákupy do obchodného domu IKEA, viete, že nábytok, ak to jeho veľkosť a dizajn umožňujú, si odtiaľ doveziete zabalený v plochých a ľahko skladných krabiciach a že na jeho skladanie si obyčajne vystačíte sami.

Takýto úsporný prístup je neoddeliteľnou súčasťou hlavnej činnosti tohto výrobcu a predajcu nábytku. Tento prístup sa snaží posúvať ďalej – inširovaním ľudí k udržateľnejšiemu životu v domácnostiach.  

„V našom prieskume o prístupe slovenských domácností k šetrnému životnému štýlu sme zistili, že oproti roku 2010 sa až 80 percent slovenských domácností viac zaujíma o znižovanie spotreby energie, vody a množstvo vyprodukovaného odpadu,“ povedala Jana Hrubcová, špecialistka na komunikáciu v IKEA Bratislava. „Veľa z nich ale nevie, ako účty za vodu a energiu znížiť. Mnoho domácností tiež zbytočne plytvá.“

Prieskum, ktorý IKEA vykonala v spolupráci s prieskumnou agentúrou Simply5 na reprezentatívnej vzrorke 500 slovenských domácností, ukázal, že 29 percent Slovákov stále používa neúsporné bežné žiarovky a 7 percent respondentov dokonca používa len tento typ žiaroviek alebo že až 60 percent domácností vyhadzuje jedlo jeden krát do mesiaca alebo že plýtva vodou pri umývaní riadu.

Kampaň „Udržateľnejší život v domácnosti“

Keďže v IKEA majú veľa výrobkov a riešení, ktoré pomôžu ušetriť peniaze – znížením

spotreby energie, vody a odpadu, pripravili kampaň „Udržateľnejší život v domácnosti“, ktorou chceli upozorniť na to, že aj malé zmeny, ktoré urobí každý jednotlivec, dokážu veľa.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Zvoľte si najlepší podnikateľský projekt

„Našim zákazníkom ale i širokej verejnosti sme chceli ukázať výrobky, vďaka ktorým dokážu v domácnosti ušetriť, ale i ponúknuť službu navyše,“ povedal Vladimír Víšek, sustainability manažér v IKEA.

V kampani, ktorá trvala od 8. januára do 18. februára 2015, sa venovali štyrom hlavným témam: Úspora energie, Úspora vody, Skladovanie potravín a Recyklácia, keď napríklad výmenou jednej takejto žiarovky za úspornú žiarovku s LED technológiou môžu domácnosti ušetriť pri bežnom používaní až 10 eur ročne.

Do kampane zapojili aj svojich zamestnancov - vybraní pracovníci mali možnosť vyskúšať IKEA výrobky priamo doma a zistiť, koľko s nimi dokážu ušetriť. 

„Projekt sa stretol s veľkým záujmom, preto v ňom chceme naďalej pokračovať,“ povedal Vladimír Víšek. „Tento rok projekt rozširujeme aj na našich zákazníkov.“

Udržateľnosť u dodávateľov

Keďže víziou spoločnosti IKEA je vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí a byť férovým hráčom na trhu, na udržateľnosť prihliada aj u svojich dodávateľov.

Spoločnosť IKEA má vypracovaný tzv. IWAY štandard, ktorý zahŕňa minimálne požiadavky na životné prostredie, sociálne a pracovné podmienky pri nákupe výrobkov, materiálov a služieb.

„Od septembra 2015 je všetka bavlna, ktorá sa používa pri produkcii našich výrobkov z udržateľných zdrojov,“ povedala Hrubcová. „V našich obchodných domoch predávame a servírujeme výlučne ryby a morské plody pochádzajúce zo zodpovedne riadených a udržateľných zdrojov.“

Už po šestnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania a inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby dobrovoľne a nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, brali ohľad na životné prostredie, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 16. ročníka firmy prihlásili 75 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 23 a práve tie budú súťažiť o víťazstvo v siedmych kategóriách. Ôsmeho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 13. marca. Stačí si pozrieť deväť nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 360
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 762
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 410
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 793
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 674
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 426
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 465
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 927
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Matečnú vyznamenali Francúzi za zásluhy v agrosektore

Ide o jedno z najvýznamnejších francúzskych štátnych vyznamenaní.

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Ceny ropy sa vrátili k rastu

Dôvodom boli správy o raste zásob ropy v USA.

Boeing otvorí v Európe prvý závod, vybral si na to Britániu

Vyrábať sa tu majú ovládače vztlakových pristávacích klapiek na krídla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop