Voči Ficovej vláde je najviac kritická TV Markíza

OĽaNO-NOVA je najnegatívnejšie prezentovaným politickým subjektom v spravodajských reláciách TA3.

Bilbordová kampaň politickej strany SMER Chránime Slovensko.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. OĽaNO-NOVA je najnegatívnejšie prezentovaným politickým subjektom v spravodajských reláciách TA3. Týždeň pred začiatkom oficiálnej mediálnej kampane venovala televízia TA3 strane OĽaNO-NOVA viac ako štvrtinu spravodajského priestoru, čo je skoro rovnako, ako venovala všetkým ostatným kandidujúcim politickým subjektom spoločne.

Vyplýva to z mediálneho monitoringu organizácie MEMO 98 zameraného na prezentáciu všetkých dvadsaťtri kandidujúcich strán a hnutí do marcových parlamentných volieb, ale aj iných politických subjektov (prezident SR a vláda SR) v hlavných spravodajských reláciách celoplošne vysielajúcich televízií RTVS, TV Markíza, TV JOJ a TA3.

Informoval o tom Ivan Godarsky z organizácie MEMO 98. Monitoring uskutočnila organizácia MEMO 98 v období dvoch týždňov - týždeň pred začiatkom oficiálnej volebnej kampane v médiách (od 6. do 12. februára) a v prvý týždeň oficiálnej volebnej kampane v médiách (od 13. do 19. februára). Monitoring organizácie MEMO 98 podporila Nadácia otvorenej spoločnosti.

Televízia Markíza a RTVS venujú vo svojich spravodajských reláciách pozornosť predovšetkým predvolebným kampaniam politických subjektov. "RTVS poskytla aspoň minimálny priestor všetkým kandidujúcim subjektom," uvádza MEMO 98 vo výsledkoch monitoringu.

Všetky televízie venovali najväčší priestor vláde. Najväčší podiel za obdobie dvoch týždňov jej venovala televízia TA3 (48,2 %). Spravodajská televízia bola zároveň jediná, v ktorej o vláde prevažovali pozitívne informácie nad kritickými. Naopak, najviac kritická voči vláde bola TV Markíza.

Štrajky zdravotných sestier a učiteľov sú najfrekventovanejšími témami vysielania TV JOJ. Vo vysielaní TA3 dominovala kauza účtovníctva Igora Matoviča. Zo zahraničných tém prevláda téma utečeneckej krízy. Zahraničie tvorilo viac ako štvrtinu spravodajského priestoru v RTVS (28 %) a TA3 (27 %), čo je v porovnaní s obdobím volebnej kampane 2012 viditeľný nárast. Vtedy bolo zahraničné spravodajstvo týchto televízií na úrovni 18 - 20 percent.

Podrobné výsledky mediálneho monitoringu sa nachádzajú na webovej stránke organizácie MEMO 98.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 208
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 269
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 983
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 201
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 839
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 372
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 568
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 233
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 988
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Richter zadržiava peniaze pre chorých ľudí a s riešením sa neponáhľa

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami, lepší ako my sú Česi aj Bulhari

Symbolicky 1. mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér Robert Fico.

Zisk Caterpillaru začiatkom roka klesol

Zisk za tri mesiace do konca marca 2017 klesol na 192 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop