Voči Ficovej vláde je najviac kritická TV Markíza

OĽaNO-NOVA je najnegatívnejšie prezentovaným politickým subjektom v spravodajských reláciách TA3.

Bilbordová kampaň politickej strany SMER Chránime Slovensko.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. OĽaNO-NOVA je najnegatívnejšie prezentovaným politickým subjektom v spravodajských reláciách TA3. Týždeň pred začiatkom oficiálnej mediálnej kampane venovala televízia TA3 strane OĽaNO-NOVA viac ako štvrtinu spravodajského priestoru, čo je skoro rovnako, ako venovala všetkým ostatným kandidujúcim politickým subjektom spoločne.

Vyplýva to z mediálneho monitoringu organizácie MEMO 98 zameraného na prezentáciu všetkých dvadsaťtri kandidujúcich strán a hnutí do marcových parlamentných volieb, ale aj iných politických subjektov (prezident SR a vláda SR) v hlavných spravodajských reláciách celoplošne vysielajúcich televízií RTVS, TV Markíza, TV JOJ a TA3.

Informoval o tom Ivan Godarsky z organizácie MEMO 98. Monitoring uskutočnila organizácia MEMO 98 v období dvoch týždňov - týždeň pred začiatkom oficiálnej volebnej kampane v médiách (od 6. do 12. februára) a v prvý týždeň oficiálnej volebnej kampane v médiách (od 13. do 19. februára). Monitoring organizácie MEMO 98 podporila Nadácia otvorenej spoločnosti.

Televízia Markíza a RTVS venujú vo svojich spravodajských reláciách pozornosť predovšetkým predvolebným kampaniam politických subjektov. "RTVS poskytla aspoň minimálny priestor všetkým kandidujúcim subjektom," uvádza MEMO 98 vo výsledkoch monitoringu.

Všetky televízie venovali najväčší priestor vláde. Najväčší podiel za obdobie dvoch týždňov jej venovala televízia TA3 (48,2 %). Spravodajská televízia bola zároveň jediná, v ktorej o vláde prevažovali pozitívne informácie nad kritickými. Naopak, najviac kritická voči vláde bola TV Markíza.

Štrajky zdravotných sestier a učiteľov sú najfrekventovanejšími témami vysielania TV JOJ. Vo vysielaní TA3 dominovala kauza účtovníctva Igora Matoviča. Zo zahraničných tém prevláda téma utečeneckej krízy. Zahraničie tvorilo viac ako štvrtinu spravodajského priestoru v RTVS (28 %) a TA3 (27 %), čo je v porovnaní s obdobím volebnej kampane 2012 viditeľný nárast. Vtedy bolo zahraničné spravodajstvo týchto televízií na úrovni 18 - 20 percent.

Podrobné výsledky mediálneho monitoringu sa nachádzajú na webovej stránke organizácie MEMO 98.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 476
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 146
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 185
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 237
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 177
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 287
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 094
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 519
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 639
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 520

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Exminister z nástenkového tendra kontroluje mestský podnik

Hlavní aktéri nástenkového tendra dnes žijú bežným životom.

KOMENTÁRE

Lepší príklad podvádzania pri tendroch by nevymyslel ani Matovič

Po rokoch idú nástenkári pred súd.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop