Ministerstvo stále nechce zverejniť, za čo zaplatilo Agentúre Evka

Odborníci tvrdia, že bez prílohy nebola zmluva zverejnená ako by mala byť.

Predstavenie loga slovenského predsedníctva v Rade Európskej únie.(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Ministerstvo zahraničných vecí stále nechce zverejniť na čo všetko išlo 156-tisíc, ktorú dalo Agentúre Evka na slávnostné predstavenie loga slovenského predsedníctva v Rade Európskej únie. Odborníci tvrdia, že takýto postup nie je v poriadku. 

Agentúre Evka, ktorej konateľom je Miroslav Strašifták, zaplatil rezort za prípravu a organizáciu 45 minútového programu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Predstavenie loga predsedníctva stálo dvestotisíc eur

Ministerstvo zverejnilo na centrálnom registri len zmluvu bez prílohy. Dozvieme sa tak, že Agentúra Evka mala zabezpečiť moderátorku, učinkujúcich či kvetinovú výzdobu, vytvoriť scénu a najať hostesky, ale nevieme, koľko peňazí zo 156-tisíc na to minula. Vo zverejnenej zmluve totiž tieto položky nie sú. 

Zmluva nie je zverejnená ako by mala

Advokát a spolupracovník Transparency International Slovensko Pavel Nechala tvrdí, že presunutie podstatných častí zmluvy do jej príloh je častým spôsobom na obchádzanie povinnosti zverejňovania zmlúv.

Ako vysvetľuje – existuje totiž výnimka, kedy sa nemusia zverejniť časti povinne zverejňovanej zmluvy. Ide napríklad o technické predlohy, návody, výkresy, projektové dokumentácie, modely, spôsob výpočtu jednotkových cien a vzory. „Mám za to, že rozpočet PR akcie takúto podmienku nespĺňa. Nejde totiž o spôsob výpočtu, ale o stanovenie konkrétnych položiek,“ dodáva. 

O zaslanie prílohy či rozpočítanie jednotlivých výdavkov sme žiadali ministerstvo opakovane, doteraz dáta neposlali. 

„Vlaňajší škandál okolo ceny akcie TechMatch ukázal, ako je dôležité poznať takzvané jednotkové ceny a presné údaje ohľadom množstva a kvality jednotlivých položiek v rozpočte. Bez takých údajov je posúdenie primeranosti ceny takmer nemožné," myslí si Peter Kunder z Aliancie Fair-play. Podľa neho sa totiž nedá vylúčiť, že práve toto by mohlo byť motívom toho, že ich ministerstvo nezverejnilo. 

Agentúru Evka si ministerstvo vybralo z troch priamo oslovených agentúr. Podľa hovorcu rezortu Petra Stana šlo o najlacnejšiu ponuku. Aké ďalšie agentúry oslovili, ministerstvo nespresnilo. 

Lacné logo, drahá prezentácia

Za nové logo, ktoré bude symbolom slovenského predsedníctva sme zaplatili 4,5 -tisíca eur. Na jeho prezentáciu však dokopy ministerstvo zahraničných vecí minulo 200-tisíc eur. Z toho už spomínaných takmer 156-tisíc dostala Agentúra Evka.

Takmer 5-tisíc eur minul rezort na občerstvenie. Ďalších takmer 40-tisíc zaplatilo ministerstvo Slovenskému národnému divadlo, a to za prenájom Historickej budovy SND ako aj za potrebný personál. 

Celkovo má ísť na zabezpečenie slovenského predsedníctva od júla do decembra 70 miliónov eur. "Predsedníctva našich partnerov vo V4 stáli nad 100 miliónov. Súčasťou balíka sú aj kultúrne a prezentačné projekty. Z tohto balíka bolo hradené aj toto podujatie," obhajoval galavečer po vláde minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák.

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 673
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 410
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 945
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 496
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 409
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 000
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 502
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 436
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 317
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 071

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Vidieť Zem oproti čiernote vesmíru je neuveriteľné

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

KOMENTÁRE

Trump je v Poľsku populárnejší než pápež

Prezident potešil Poliakov poukazujúc na úlohu Poľska pri budovaní Západu.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.