Žlté vlaky z Bratislavy do Košíc môžu zviezť vyše milión ľudí

Do vlakov sa nám podarilo dostať aj takých cestujúcich, ktorí by za iných okolností verejnou dopravou nikdy necestovali, tvrdí šéf RegioJetu Radim Jančura.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet, a. s. chce v tomto roku prepraviť vo svojich diaľkových vlakoch medzi Bratislavou a Košicami 1,2 milióna cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom by tak ich počet mal vzrásť zhruba o tristotisíc.

Ako súkromný dopravca v stredu informoval, od zmeny grafikonu vlakovej dopravy v decembri 2015 do polovice februára tohto roka cestovalo žltými vlakmi na hlavnej domácej trati 187 tisíc ľudí.

Od zvýšenia počtu vozňov vo vlakových súpravách RegioJetu zo šesť na desať (17. januára) dosiahol počet pasažierov medzi hlavným mestom a centrom východného Slovenska 99 tisíc, čo je medziročne o 32 percent viac. Vlaky tak podľa spoločnosti denne využíva 750 nových cestujúcich.

Chcú prepraviť ešte viac

RegioJet plánuje v tomto roku prepraviť vo svojich vlakoch celkovo 7,3 milióna cestujúcich. Okrem 1,2 milióna ľudí na trase Bratislava - Košice chce ďalších 2,5 milióna osôb previezť na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a 3,6 milióna na linkách v Českej republike a medzi ČR a Slovenskom (linky z Prahy do Košíc, resp. Zvolena).

"U cestujúcich evidujeme stále zvyšujúci sa záujem o naše vlaky. Kým minulý rok sme nimi mesačne na Slovensku odviezli približne 75 tisíc cestujúcich, v súčasnosti sa blížime k stotisíc cestujúcim mesačne," povedal majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Je to podľa neho ukážka toho, že o kvalitnú dopravu majú ľudia záujem.

"Do vlakov sa nám podarilo dostať aj takých cestujúcich, ktorí by za iných okolností verejnou dopravou nikdy necestovali. Vlaky RegioJetu totiž ponúkajú niekoľko vozňových tried, ktoré si cestujúci môžu zvoliť," dodal Jančura.

Preraziť chcú aj so svojimi autobusmi

RegioJet v súčasnosti analyzuje trasy, na ktoré by mohol vstúpiť so svojimi žltými autobusmi. Nedávna anketa podľa dopravcu ukázala, že najväčší záujem o ne je na východe Slovenska.

"Je to ďalšia príležitosť získať nových cestujúcich. Naše autobusy plánujeme smerovať najmä do oblastí, ktoré sa nachádzajú v prirodzenom spádovom okolí staníc našich vlakov. Autobusy by tak od vlakov zabezpečili nadväznú dopravu po Slovensku aj do okolitých krajín," priblížil Jančura.

Ďalší impulz v raste počtu cestujúcich očakáva RegioJet v priebehu tohto roka, kedy značku RegioJet začne používať aj medzinárodná sieť žltých autobusov Student Agency.

RegioJet sa tak stane najsilnejšou stredoeurópskou vlakovou a autobusovou dopravnou sieťou, spájajúcou kľúčové centrá na Slovensku a v Českej republike s európskymi metropolami. V nasledujúcich rokoch by tak RegioJet mohol prepraviť ročne pätnásť až dvadsať miliónov cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 739
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 619
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 483
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 424
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 076
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 047
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 651
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 485
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 278
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 220

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.