Žlté vlaky z Bratislavy do Košíc môžu zviezť vyše milión ľudí

Do vlakov sa nám podarilo dostať aj takých cestujúcich, ktorí by za iných okolností verejnou dopravou nikdy necestovali, tvrdí šéf RegioJetu Radim Jančura.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet, a. s. chce v tomto roku prepraviť vo svojich diaľkových vlakoch medzi Bratislavou a Košicami 1,2 milióna cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom by tak ich počet mal vzrásť zhruba o tristotisíc.

Ako súkromný dopravca v stredu informoval, od zmeny grafikonu vlakovej dopravy v decembri 2015 do polovice februára tohto roka cestovalo žltými vlakmi na hlavnej domácej trati 187 tisíc ľudí.

Od zvýšenia počtu vozňov vo vlakových súpravách RegioJetu zo šesť na desať (17. januára) dosiahol počet pasažierov medzi hlavným mestom a centrom východného Slovenska 99 tisíc, čo je medziročne o 32 percent viac. Vlaky tak podľa spoločnosti denne využíva 750 nových cestujúcich.

Chcú prepraviť ešte viac

RegioJet plánuje v tomto roku prepraviť vo svojich vlakoch celkovo 7,3 milióna cestujúcich. Okrem 1,2 milióna ľudí na trase Bratislava - Košice chce ďalších 2,5 milióna osôb previezť na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a 3,6 milióna na linkách v Českej republike a medzi ČR a Slovenskom (linky z Prahy do Košíc, resp. Zvolena).

"U cestujúcich evidujeme stále zvyšujúci sa záujem o naše vlaky. Kým minulý rok sme nimi mesačne na Slovensku odviezli približne 75 tisíc cestujúcich, v súčasnosti sa blížime k stotisíc cestujúcim mesačne," povedal majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Je to podľa neho ukážka toho, že o kvalitnú dopravu majú ľudia záujem.

"Do vlakov sa nám podarilo dostať aj takých cestujúcich, ktorí by za iných okolností verejnou dopravou nikdy necestovali. Vlaky RegioJetu totiž ponúkajú niekoľko vozňových tried, ktoré si cestujúci môžu zvoliť," dodal Jančura.

Preraziť chcú aj so svojimi autobusmi

RegioJet v súčasnosti analyzuje trasy, na ktoré by mohol vstúpiť so svojimi žltými autobusmi. Nedávna anketa podľa dopravcu ukázala, že najväčší záujem o ne je na východe Slovenska.

"Je to ďalšia príležitosť získať nových cestujúcich. Naše autobusy plánujeme smerovať najmä do oblastí, ktoré sa nachádzajú v prirodzenom spádovom okolí staníc našich vlakov. Autobusy by tak od vlakov zabezpečili nadväznú dopravu po Slovensku aj do okolitých krajín," priblížil Jančura.

Ďalší impulz v raste počtu cestujúcich očakáva RegioJet v priebehu tohto roka, kedy značku RegioJet začne používať aj medzinárodná sieť žltých autobusov Student Agency.

RegioJet sa tak stane najsilnejšou stredoeurópskou vlakovou a autobusovou dopravnou sieťou, spájajúcou kľúčové centrá na Slovensku a v Českej republike s európskymi metropolami. V nasledujúcich rokoch by tak RegioJet mohol prepraviť ročne pätnásť až dvadsať miliónov cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 787
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 395
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 368
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 964
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 975
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 815
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 630
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 483
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 486
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop