Žlté vlaky z Bratislavy do Košíc môžu zviezť vyše milión ľudí

Do vlakov sa nám podarilo dostať aj takých cestujúcich, ktorí by za iných okolností verejnou dopravou nikdy necestovali, tvrdí šéf RegioJetu Radim Jančura.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet, a. s. chce v tomto roku prepraviť vo svojich diaľkových vlakoch medzi Bratislavou a Košicami 1,2 milióna cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom by tak ich počet mal vzrásť zhruba o tristotisíc.

Ako súkromný dopravca v stredu informoval, od zmeny grafikonu vlakovej dopravy v decembri 2015 do polovice februára tohto roka cestovalo žltými vlakmi na hlavnej domácej trati 187 tisíc ľudí.

Od zvýšenia počtu vozňov vo vlakových súpravách RegioJetu zo šesť na desať (17. januára) dosiahol počet pasažierov medzi hlavným mestom a centrom východného Slovenska 99 tisíc, čo je medziročne o 32 percent viac. Vlaky tak podľa spoločnosti denne využíva 750 nových cestujúcich.

Chcú prepraviť ešte viac

RegioJet plánuje v tomto roku prepraviť vo svojich vlakoch celkovo 7,3 milióna cestujúcich. Okrem 1,2 milióna ľudí na trase Bratislava - Košice chce ďalších 2,5 milióna osôb previezť na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a 3,6 milióna na linkách v Českej republike a medzi ČR a Slovenskom (linky z Prahy do Košíc, resp. Zvolena).

"U cestujúcich evidujeme stále zvyšujúci sa záujem o naše vlaky. Kým minulý rok sme nimi mesačne na Slovensku odviezli približne 75 tisíc cestujúcich, v súčasnosti sa blížime k stotisíc cestujúcim mesačne," povedal majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Je to podľa neho ukážka toho, že o kvalitnú dopravu majú ľudia záujem.

"Do vlakov sa nám podarilo dostať aj takých cestujúcich, ktorí by za iných okolností verejnou dopravou nikdy necestovali. Vlaky RegioJetu totiž ponúkajú niekoľko vozňových tried, ktoré si cestujúci môžu zvoliť," dodal Jančura.

Preraziť chcú aj so svojimi autobusmi

RegioJet v súčasnosti analyzuje trasy, na ktoré by mohol vstúpiť so svojimi žltými autobusmi. Nedávna anketa podľa dopravcu ukázala, že najväčší záujem o ne je na východe Slovenska.

"Je to ďalšia príležitosť získať nových cestujúcich. Naše autobusy plánujeme smerovať najmä do oblastí, ktoré sa nachádzajú v prirodzenom spádovom okolí staníc našich vlakov. Autobusy by tak od vlakov zabezpečili nadväznú dopravu po Slovensku aj do okolitých krajín," priblížil Jančura.

Ďalší impulz v raste počtu cestujúcich očakáva RegioJet v priebehu tohto roka, kedy značku RegioJet začne používať aj medzinárodná sieť žltých autobusov Student Agency.

RegioJet sa tak stane najsilnejšou stredoeurópskou vlakovou a autobusovou dopravnou sieťou, spájajúcou kľúčové centrá na Slovensku a v Českej republike s európskymi metropolami. V nasledujúcich rokoch by tak RegioJet mohol prepraviť ročne pätnásť až dvadsať miliónov cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 757
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 191
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 365
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 169
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 564
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 485
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 822
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 783
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 874
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 019

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop