BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Spoločnosť Slovak Telecom (ST) odmieta obvinenia spoločnosti Slovanet. Podľa ST sú informácie Slovanetu zavádzajúce a nepravdivé. "Štýl informovania verejnosti, ktorý uvedená spoločnosť zvolila, slúži len na očiernenie ST," uviedla senior špecialistka ST Lenka Huňadyová v reakcii na vyjadrenia firmy Slovanet, ktorá tvrdí, že ST pripravil produkt Samoinštalácia ST DSL, ktorý nebudú môcť v najbližšom období používať ich klienti.
"Je zarážajúce, že Slovanet zavádza verejnosť aj napriek tomu, že so všetkými relevantnými poskytovateľmi internetových služieb, vrátane Slovanetu, prebiehali niekoľkomesačné rokovania, ktoré vyústili do vzájomnej dohody," uviedla Huňadyová. Podľa nej, ST svojim partnerom garantoval všetky dojednané podmienky zo vzájomných rokovaní s tým, že v záujme rýchleho uvedenia služby na trh budú zmluvné dokumenty dopracované neskôr. "Namiesto ponuky zrýchlenia inštalácie teraz bývalý monopol sľubuje, že niekedy v budúcnosti kompletnú službu sprevádzkuje aj pre svojich partnerov. Tento krok považujeme za jednoznačnú diskrimináciu konkurencie. Obraciame sa preto so žiadosťou o nápravu na Telekomunikačný úrad SR," uviedol v utorok generálny riaditeľ Slovanetu Peter Koždoň.
Produkt Samoinštalácia ST DSL by mal podľa ST priniesť zákazníkom viaceré benefity. "Okrem iných dokáže skrátiť čas inštalácie z priemerných 15 dní na ideálnych 5 pracovných dní," dodala Huňadyová. O tejto novinke ST podľa Huňadyovej plánoval informovať v pondelok prostredníctvom tlačovej správy, ktorej súčasťou mala byť aj informácia, že samoinštalačné balíčky nebude ponúkať len ST, ale aj ostatní poskytovatelia internetových služieb. "Na základe verbálnych útokov sa ST rozhodol vydanie tlačovej správy pozastaviť až do vyriešenia sporných otázok z komunikácie so Slovanetom," konštatovala Huňadyová.