NAJPROBLEMATICKEJŠÍ JE PODĽA DUŠANA FAKTORA ÚSEK SVEREPEC-VRTIŽER, NA KTOROM SA NACHÁDZA OBCHVAT POVAŽSKEJ BYSTRICE

Diaľnici Bratislava-Žilina chýbajú ešte štyri úseky

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti ...

BRATISLAVA 13. apríla (SITA) - Na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Žilinou sa musia dobudovať ešte štyri úseky, pričom tri z nich by sa mali podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Dušana Faktora odovzdať do užívania do konca roka 2006. Problém vidí Faktor len pri 9,8-kilometrovom úseku Sverepec-Vrtižer, na ktorom sa nachádza obchvat Považskej Bystrice, kde začiatok výstavby brzdí odvolanie občianskych združení na Krajskom stavebnom úrade v Trenčíne. "Rozhodnutie stavebného úradu očakávame v týchto dňoch a po skončení zákonnej lehoty určenej na odvolanie by sa mohlo začať s prácami na stavbe," uviedol investičný riaditeľ NDS Peter Gandl. V akom štádiu výstavby však bude uvedený úsek koncom budúceho roka, je podľa Faktora Investičné náklady na výstavbu úseku predstavujú podľa výsledkov štátnej expertízy približne 8,518 mld. Sk

Zo zvyšných troch úsekov by sa mal ako prvý odovzdať do užívania úsek Ladce-Sverepec, ktorého dĺžka je 9 940 metrov. Do konca marca tohto roka predstavovala podľa informácií NDS vyfakturovaná suma 5,523 mld. Sk, pričom v rokoch 1998 až 2002 vykonávala stavebné práce firma Hydrostav, od polovice roka 2002 až do ukončenia výstavby, teda do konca tohto roka je zhotoviteľom spoločnosť Doprastav. Na jar budúceho roka by sa mal podľa Faktora spojazdniť úsek Vrtižer - Hričovské Podhradie v dĺžke 12 904 metrov. Vyfakturovaná suma od začiatku stavby v jeseni minulého roka až do konca tohtoročného marca predstavuje výšku 712,4 mil. Sk. "Koncom budúceho roka by sa mal začať využívať aj 6,8-kilometrový úsek Hričovské Podhradie - Žilina Strážov," skonštatoval Faktor. Podľa štátnej expertízy sú predpokladané náklady stavby vo výške 5,956 mld. Sk.

Generálny riaditeľ NDS pripomenul, že stavby jednotlivých úsekov diaľničného spojenia Bratislava-Žilina nie je možné urýchliť, pretože sa musí dodržiavať zákon. "Aj keď sa na základe uznesenia vlády výstavba tejto diaľnice urýchlila, pri výkupoch pozemkov či rôznych odvolaniach však nemôžeme obchádzať zákonné lehoty," podčiarkol Faktor. K urýchleniu celého procesu výstavby diaľnic by však podľa neho mohla prispieť zmena stavebného zákona, v ktorom by sa podľa NDS mali zmeniť body týkajúce sa územného a vyvlastňovacieho konania.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 443
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 627
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 595
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 430
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 178
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 765
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 426
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 750
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 931
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 557

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Európska komisia prijala návrh piliera sociálnych práv

Pilier pozostáva z 20 kľúčových zásad a práv na podporu dobre fungujúcich trhov práce a systémov sociálneho zabezpečenia.

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop