Počiatek: Neexistuje lepšie riešenie, než výstavba obchvatu Bratislavy

V súčasnosti neexistuje lepšie riešenie, ktoré by pomohlo vyriešiť dopravnú situáciu v hlavnom meste, ako je obchvat Bratislavy.

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) hovorí, že výstavba obchvatu Bratislavy cez verejno-súkromné partnerstvo sa vyplatí. Vláda by podpis zmluvy mohla schváliť už v stredu 17. februára 2016.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. V súčasnosti neexistuje lepšie riešenie, ktoré by pomohlo vyriešiť dopravnú situáciu v hlavnom meste, ako je obchvat Bratislavy. Po dnešnom rokovaní vlády to zdôraznil minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

"Platí, že dnes neexistuje na stole iné ucelené riešenie, s ktorým by sme ho mohli záväzným spôsobom porovnať," konštatoval šéf rezortu dopravy. Kabinet na dnešnom zasadnutí tento projekt definitívne odsúhlasil, Počiatek tak môže do konca februára podpísať zmluvu na výstavbu obchvatu hlavného mesta.

Nosným systémom, ktorý by mal riešiť dopravu v hlavnom meste, je pritom podľa ministerstva dopravy práve obchvat. Ostatné riešenia, o ktorých sa hovorí, považuje rezort skôr za doplnkové a v súčasnosti sú len v teoretickej rovine. Ide napríklad o posilnenie električkových radiál, spoplatnenie vstupu do mesta alebo zmenu parkovacej politiky.

"Všetky analytické materiály potvrdzujú výhodnosť realizácie tohto projektu formou PPP," doplnil Počiatek. Rezort dopravy dnes podľa neho dosiahol ďalší dôležitý míľnik v budovaní dopravnej infraštruktúry na Slovensku.

Obchvat by mal postaviť víťaz súťaže - združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.

S výstavbou by sa malo začať už na jar tohto roku. Ako prvá sa má podľa rezortu dopravy budovať rýchlostná cesta R7 od Dunajskej Stredy po Raču, v druhej etape sa bude stavať nový most do Petržalky a napojenie obchvatu na diaľnicu D1.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 601
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 467
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 085
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 994
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 769
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 472
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 300
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.