Počiatek: Neexistuje lepšie riešenie, než výstavba obchvatu Bratislavy

V súčasnosti neexistuje lepšie riešenie, ktoré by pomohlo vyriešiť dopravnú situáciu v hlavnom meste, ako je obchvat Bratislavy.

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) hovorí, že výstavba obchvatu Bratislavy cez verejno-súkromné partnerstvo sa vyplatí. Vláda by podpis zmluvy mohla schváliť už v stredu 17. februára 2016.(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. V súčasnosti neexistuje lepšie riešenie, ktoré by pomohlo vyriešiť dopravnú situáciu v hlavnom meste, ako je obchvat Bratislavy. Po dnešnom rokovaní vlády to zdôraznil minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

"Platí, že dnes neexistuje na stole iné ucelené riešenie, s ktorým by sme ho mohli záväzným spôsobom porovnať," konštatoval šéf rezortu dopravy. Kabinet na dnešnom zasadnutí tento projekt definitívne odsúhlasil, Počiatek tak môže do konca februára podpísať zmluvu na výstavbu obchvatu hlavného mesta.

Nosným systémom, ktorý by mal riešiť dopravu v hlavnom meste, je pritom podľa ministerstva dopravy práve obchvat. Ostatné riešenia, o ktorých sa hovorí, považuje rezort skôr za doplnkové a v súčasnosti sú len v teoretickej rovine. Ide napríklad o posilnenie električkových radiál, spoplatnenie vstupu do mesta alebo zmenu parkovacej politiky.

"Všetky analytické materiály potvrdzujú výhodnosť realizácie tohto projektu formou PPP," doplnil Počiatek. Rezort dopravy dnes podľa neho dosiahol ďalší dôležitý míľnik v budovaní dopravnej infraštruktúry na Slovensku.

Obchvat by mal postaviť víťaz súťaže - združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. To sľubuje postaviť obchvat za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.

S výstavbou by sa malo začať už na jar tohto roku. Ako prvá sa má podľa rezortu dopravy budovať rýchlostná cesta R7 od Dunajskej Stredy po Raču, v druhej etape sa bude stavať nový most do Petržalky a napojenie obchvatu na diaľnicu D1.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 664
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 551
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 630
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 457
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 433
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 966
  7. Kam do tepla v januári? 2 119
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 905
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 735
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 041

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

SVET

Soros je všade. Orbánov verejný nepriateľ číslo jeden

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

Neprehliadnite tiež

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.

V USA dražili Hitlerov mercedes, nikto ho nekúpil

Nikto nebol ochotný zaplatiť ani minimálne požadovanú cenu.

Ani advokáti sa nezhodnú, či je poplatok za sobáš diskriminačný

Ak je s cirkevným sobášom viac práce, poplatok je opodstatnený, treba to však preskúmať.