PARÍŽ. Francúzsky výrobca pneumatík Michelin v minulom roku dosiahol rast zisku o 13 %, keďže slabšie euro pomohlo vykompenzovať vplyv konkurencie čínskych značiek.
Firma v utorok informovala, že jej čistý zisk za rok 2015 sa zvýšil na 1,17 mld. eur. Tržby spoločnosti vlani posilnili o 8,4 % na úroveň 21,1 mld. eur. Tieto výsledky sú v podstate v súlade s očakávaniami.
Prevádzkový zisk Michelinu z opakujúcich sa činností v minulom roku vzrástol o 19 % na 2,58 mld. eur. Dopyt po pneumatikách pre osobné autá sa v štvrtom kvartáli zlepšil, ale predaj pneumatík pre nákladné vozidlá v Ázii a severnej Amerike oslabil, uviedla firma.
Hodnota akcií spoločnosti po zverejnení jej hospodárskych výsledkov v utorok do 9:04 GMT posilnila o 3 % na úroveň 84,10 eura za akciu.
Michelin vďaka úsporným opatreniam v roku 2015 ušetril 261 mil. eur. Firma ďalej uviedla, že v roku 2016 chce zvýšiť objem svojich tržieb a prevádzkový zisk.
Zároveň si stanovila za cieľ dosiahnuť v rokoch 2016 až 2020 marže v prípade pneumatík pre osobné autá vo výške 11% - 15 % a v prípade pneumatík pre nákladné autá na úrovni 9 % - 13 %.