Domáce potraviny sú úspešné, mali skoro dvojtretinový podiel pri predaji, tvrdí Jahnátek

Najvyšší podiel slovenských potravín sa podľa neho v hodnotenom období predával v spoločnostiach obchodného reťazca Coop Jednota.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Domáce potraviny mali v 2. polroku 2015 pri predaji v obchodoch 62,5-% podiel. V 1. polroku minulého roku tento podiel dosiahol 62,4 %.

"Ak si zoberieme toto číslo 62,5 %, myslím si, že je to veľmi dobré číslo, vzhľadom na chaos, ktorý je momentálne v oblasti potravín na európskom trhu," uviedol dnes šéf Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Ľubomír Jahnátek pri prezentácii výsledkov prieskumu podielu predaných slovenských potravín v obchodoch v SR.

Predávali sa aj konzumné zemiaky

"Máme mierny nárast oproti prvému polroku 2015. Robili sme prieskum na 46 veľkých obchodných reťazcoch, ktoré majú podiel na trhu SR viac ako 10 miliónov eur ročne. V tejto štatistike oproti iným štatistikám už nie je spoločnosť Carrefour, vzhľadom na svoje vlastné ekonomické problémy," spresnil.

V prieskume podľa Jahnátka najlepšie dopadol hydinársky priemysel. "Tento priemysel mal za celú dobu sledovania najvyšší podiel, a to 86,4-%. Med mal 85,8-% a cukrovarnícky priemysel 80,9-% podiel.

Viac ako 75-% podiel v reťazcoch mali domáce konzumné zemiaky, a to 79,8-%. Mäso čerstvé, mrazené, spolu s mäsovými výrobkami zaznamenali v hodnotenom období 77-% podiel, výrobky pekárenského a cukrárskeho priemyslu mali 76,9-% podiel, liehovarnícke výrobky 76,7-% podiel, pivovarnícke výrobky 76,4-% a cestovinárske výrobky 76-% podiel," doplnil.

"V oblasti (výrobkov) mliekarenského priemyslu sme dosiahli podiel 69,4 % a vinárskeho priemyslu 66 %. Výroba hotových jedál a lahôdok 64,8 % a mlynský priemysel 61,2 %. V prípade zeleniny mierneho pásma máme podiel 39,8 %, u ovocia mierneho pásma 31,7 %.

Na chvoste tukový priemysel

Bohužiaľ na chvoste je tukový priemysel, vzhľadom na to, že kapacity na výrobu olejov boli zastavené, tu je podiel 31,4-%. Cukrovinkársky priemysel dopadol najhoršie, mal podiel iba 21,4 %," doplnil.

Najvyšší podiel slovenských potravín sa podľa neho v hodnotenom období predával v spoločnostiach obchodného reťazca Coop Jednota. "Priemer za Coop Jednota je na 68,2 %," povedal. Najhoršie z hľadiska podielu slovenských potravín je na tom spoločnosť Lidl, ktorá mala 16,4-% podiel. Zo zahraničných reťazcov mal Kaufland 54-% podiel, Tesco Stores 51-% podiel a Billa 45,6-% podiel predaných domácich potravín.

So 62,5-% podielom zastúpenia slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov sa Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) nemôže podľa slov jej hovorkyne Jany Holéciovej absolútne stotožniť. "My sme si totiž vypracovali vlastný prieskum, ktorý verejnosti budeme prezentovať na tlačovej besede 24. februára 2016," uviedla pre TASR v reakcii na MPRV Holéciová.

SPPK podľa nej svoj prieskum robila podľa zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch v obchodoch, teda úplne inou metodikou, než použilo ministerstvo. "Naše čísla, o ktorých budeme informovať na tlačovej besede, ani zďaleka nie sú také optimistické a naďalej predávame na pultoch obchodných reťazcov príliš málo slovenských výrobkov," dodala hovorkyňa SPPK.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 397
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 024
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 085
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 486
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 723
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 601
  7. Kam do tepla v januári? 1 972
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 792
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 614
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 974

Téma: Potraviny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Prieskumy volebných preferencií, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Český export spomaľuje, zahraničné firmy prestávajú dávať podnikom objednávky

Živelný rast zahraničných objednávok pre český priemysel je minulosťou.

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.