Japonská Asahi myslí na expanziu, chce kúpiť pivá Peroni a Grolsch

Japonská spoločnosť Asahi Holdings uzatvorila s koncernom SABMiller predbežnú dohodu o kúpe dvoch jeho značiek za vyše tri miliardy eur.

Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME - Tomáš Benedikovič)

TOKIO. Japonská pivovarnícka spoločnosť Asahi Holdings uzatvorila s pivovarníckym koncernom SABMiller predbežnú dohodu o kúpe dvoch jeho značiek Peroni a Grolsch za približne 400 miliárd jenov (3,09 miliardy eur). Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na japonský denník Nikkei.

V prípade zrealizovania kontraktu to bude najväčšia japonská zahraničná akvizícia na trhu s pivom. Najväčšia pivovarnícka spoločnosť v Japonsku kontroluje 38-% podiel domáceho trhu, no predaj piva v krajine už približne 20 rokov klesá. Na jednej strane sa znižuje počet obyvateľov a na druhej vzrástla v Japonsku obľuba vína. Asahi sa preto viac obzerá po zahraničných trhoch.

Predaj značiek Peroni a Grolsch by okrem toho mal čiastočne riešiť aj požiadavky regulačných úradov v súvislosti s prevzatím firmy SABMiller konkurenčnou spoločnosťou AB InBev. Pivovarnícke koncerny sa na akvizícii dohodli minulý rok a aby získali súhlas úradov, musia predať časť aktív.

Skorší záujem o značky Peroni a Grolsch prejavili aj americká investičná firma KKR či európske spoločnosti PAI Partners a EQT.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 067
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 736
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 544
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 463
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 328
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 909
  7. Kam do tepla v januári? 2 089
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 890
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 702
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 019

Téma: Pivovar


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

KOMENTÁRE

Aký bude Trump bez Bannona

S odchodom vplyvného poradcu pohasne aj Trumpov záujem o biely nacionalizmus.

Neprehliadnite tiež

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.

V USA dražili Hitlerov mercedes, nikto ho nekúpil

Nikto nebol ochotný zaplatiť ani minimálne požadovanú cenu.