Ikea nesmie v Indonézii používať obchodnú značku

V roku 2014 súd v Jakarte udelil právo používať názov značky „Ikea“ firme PT Ratania Khatulistiwa, ktorá chce predávať vlastný nábytok.

Ilustračné foto(Zdroj: Archív SME - Vladimír Šimíček)

JAKARTA. Švédska spoločnosť IKEA stratila právo používať meno svojej značky v Indonézii. Je to výsledok súdneho sporu s lokálnou firmou. Vyplýva to z dokumentov zverejnených tento týždeň.

Rozhodnutie súdu môže znamenať, že zahraničné firmy môžu byť ešte opatrnejšie v súvislosti s podnikaním v Indonézii.

Krajina pritom rastie najpomalším tempom od finančnej krízy. Podľa jedného z analytikov je to jasná správa o tom, že firmy, ktoré chcú podnikať v Indonézii, musia dávať pozor na to, aby si zaregistrovali všetky obchodné značky.

V roku 2014 súd v Jakarte udelil právo používať názov značky „Ikea“ firme PT Ratania Khatulistiwa, ktorá chce predávať vlastný nábytok.

Názov „Ikea“ je akronymom zloženým zo slov Intan Khatulistiwa Esa Abadi. Časť divízie švédskej spoločnosti, Inter IKEA System B.V., si zaregistrovala obchodnú značku IKEA v Indonézii dvakrát, v rokoch 2006 a 2010. Ratania však na súde uspela s tým, že švédsky nábytkársky gigant nepoužíval obchodnú značku na komerčné účely tri roky po sebe.

Firma Inter IKEA sa odvolala, podľa zverejnených dokumentov však indonézsky súd toto odvolanie minulý rok zamietol.

Možnosťou švédskej firmy teraz je podať ďalšie odvolanie na rovnakom súde, môže tiež zmeniť obchodné meno a prípadne platiť indonézskej firme licenčné poplatky. Pre agentúru Reuters to uviedol expert na právne záležitosti.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Téma: Ikea


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.