Výrobcovia hračiek Hasbro a Mattel sa možno spoja

Ak by protimonopolné úrady fúziu schválili, vytvorili by najväčší hračkársky kolos na svete, ktorému by veľkosťou mohla konkurovať len firma Lego.

Ilustračné foto(Zdroj: SITA, AP)

NEW YORK. Dvaja najväčší výrobcovia hračiek, americké firmy Hasbro a Mattel, rokujú o možnom zlúčení. Fúziu však budú musieť schváliť aj protimonopolné úrady v USA, ktoré vlani zamietli viaceré snahy o spojenie dominantných hráčov na trhu. Informovala o tom agentúra Bloomberg.

V prípade, že by protimonopolné úrady fúziu schválili, vytvorili by najväčší hračkársky kolos na svete, ktorému by čo do veľkosti mohol konkurovať len dánsky výrobca hračiek Lego. A kombinovaná trhová hodnota oboch firiem by prekročila 20 miliárd USD (17,85 miliardy eur).

Mattel vyrába napríklad bábiky Barbie a autíčka Hot Wheels, zatiaľ čo Hasbro okrem iného vyrába akčné figúrky z Hviezdnych vojen (Star Wars) a bábiky Disney Princess.

Hasbro sa obrátil na Mattel so svojou ponukou koncom minulého roka a odvtedy obe firmy rokujú o fúzii, uviedla agentúra Bloomberg s odvolaním sa na zdroje blízke rokovaniam, ktoré nechceli byť menované.

Detaily o prípadnej fúzii nie sú známe, dodáva Bloomberg, podľa ktorej sa rokovania nemusia skončiť dohodou.

Agentúra pripomína, že to nie je prvý pokus o zlúčenie oboch firiem. V roku 1996 sa Mattel ponúkol, že kúpi Hasbro za približne 5,2 miliardy USD. Ale nakoniec svoju ponuku stiahol a odôvodnil to "neznesiteľným prostredím".

V uplynulých rokoch sa oba hračkárske koncerny stretli v súboji o lukratívne kontrakty. Hasbro napríklad získal licenciu na výrobu bábik podľa filmov spoločnosti Walta Disneyho - Disney Princess.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.