Závislosť Slovenska od dovozu energií stúpla

Závislosť Európskej únie od dovozu energií v roku 2014 medziročne mierne stúpla. EÚ dovozom pokrývala 53,4 % svojej spotreby energií, pričom v roku 2013 to bolo 53,1 %.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Závislosť Európskej únie od dovozu energií v roku 2014 medziročne mierne stúpla. EÚ dovozom pokrývala 53,4 % svojej spotreby energií, pričom v roku 2013 to bolo 53,1 %. Počas obdobia rokov 1990 až 2014 bola EÚ od dovozu energií najmenej závislá v roku 1994 (42,8 %) a najviac v roku 2008 (54,5 %). Informoval o tom vo štvrtok štatistický úrad Európskej únie Eurostat.

Závislosť Slovenska od dovozu energií v roku 2014 tiež medziročne stúpla. Slovensko dovozom pokrývalo 60,9 % spotreby energií. V roku 2013 SR dovozom pokrývala 59,2 % spotreby, pričom v rámci obdobia 1990 až 2014 bolo Slovensko vtedy najmenej závislé od dovozu. Energetická závislosť Slovenska kulminovala v roku 1990, kedy krajina dovozom pokrývala až 77,5 % spotreby.

Najnižšiu energetickú závislosť v roku 2014 mali Estónsko (8,9 %), Dánsko (12,8 %) a Rumunsko (17 %). Po nich nasledovali Poľsko (28,6 %), Česko (30,4 %), Švédsko (32 %), Holandsko (33,8 %) a Bulharsko (34,5 %). Najviac energeticky závislá boli Malta (97,7 %), Luxembursko (96,6 %), Cyprus (93,4 %), Írsko (85,3 %), Belgicko (80,1 %) a Litva (77,9 %). V rámci piatich najväčších spotrebiteľov energie najmenej závislé od dovozu boli Veľká Británia (45,5 %) a Francúzsko (46,1 %) a najviac Taliansko (75,9 %), Španielsko (72,9 %) a Nemecko (61,4 %).

 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Eurostat

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.