Balíkomaty zvýšia dostupnosť služieb Slovenskej pošty

Automatizované poštové terminály, alebo služby balíkomatov sú podľa Slovenskej pošty expandujúcim trendom vo svete.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR - Andrej Galica)

BRATISLAVA. Automatizované poštové terminály, tzv. balíkomaty, zvýšia podľa Slovenskej pošty, a. s. dostupnosť jej služieb aj v lokalitách, kde nemá pobočku. Zákazníci budú mať možnosť sami sa rozhodnúť, kedy a kde si svoj balík vyzdvihnú.

Plánovaná komplexná dodávka 40 balíkomatov, vrátane softvéru, počas dvoch rokov na základe vyhlásenej verejnej súťaže za predpokladanú cenu 2,76 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,31 mil. eur vrátane dane) je súčasťou zámeru Slovenskej pošty posilniť svoj podiel na balíkovom trhu.

"Slovenská pošta v rámci posilňovania svojej pozície na balíkovom trhu týmto inovatívnym riešením dopĺňa portfólio svojich ponúkaných služieb na balíkovom trhu," informovala agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.

"Slovenská pošta má maximálny záujem vychádzať v ústrety občanom. Hlavným cieľom je poskytovať vo vybraných lokalitách svoje služby predovšetkým v oblasti balíkového doručovania v režime 24/7, čo znamená 24 hodín denne a sedem dní v týždni," uviedla.

Trend vo svete

Automatizované poštové terminály, alebo služby balíkomatov sú podľa Slovenskej pošty expandujúcim trendom vo svete. Disponujú nimi napríklad vo Francúzsku, Veľkej Británii, v Belgicku, Nemecku, Rakúsku, Taliansku, Poľsku, Českej republike, Nórsku, Fínsku, Estónsku, Rusku.

Balíkový trh považuje Slovenská pošta z pohľadu budúcnosti za výrazne perspektívny a kľúčový. "V tejto súvislosti preto Slovenská pošta zosúladila a zjednodušila balíkové produkty a zmodernizovala triediace linky v Košiciach a v Bratislave, ktoré disponujú celkovou kapacitou až 15 tisíc balíkov za hodinu. Od konca roka 2014 sme zároveň pravidelne avizovali aj ďalšiu pripravovanú inováciu - nasadenie automatizovaných poštových terminálov, tzv. balíkomatov," priblížila Pondelová.

Plánovaná dodávka 40 balíkomatov počas dvoch rokov bude závisieť od požiadaviek na relevantnom liberalizovanom trhu. "Konkrétna lokalita bude určovaná v čase, pre každý jeden kus balíkomatu zvlášť z pohľadu potenciálu doručovania zásielok v danej spádovej oblasti a zároveň konečnej ekonomickej výhodnosti vyplývajúcej z vlastnej prevádzky balíkomatov," spresnila hovorkyňa Slovenskej pošty.

Zatiaľ nie sú v ostrej prevádzke

Predpokladaná cena zákazky bola odhadnutá na základe požadovanej špecifikácie funkcionality automatizovaného poštového terminálu po konzultáciách so špecialistami zahraničných poštových správ, ktorí implementovali obdobné projekty vo svojich krajinách.

"Konfigurácia každého z terminálov bude jedinečná pre každý terminál, stĺpce so schránkami bude možné v čase podľa tokov zásielok v jednotlivých spádových oblastiach pridávať, respektíve uberať a premiestňovať inam," dodala Pondelová.

Slovenská pošta v súčasnosti testuje internú logistiku v rámci existujúcich troch poštových terminálov. Tie zatiaľ nie sú zapojené do ostrej prevádzky a Slovenská pošta chce pri nich spolupracovať s podávateľmi zmluvných balíkov.

Slovenská pošta, a. s. so sídlom v Banskej Bystrici vznikla 1. januára 1993 a na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu sa pretransformovala 1. októbra 2004.

Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur a jej akcie spravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má najrozsiahlejšiu pobočkovú sieť s vyše 1 540 poštami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Deň detí oslavujeme štyri dni. Iba v Borylande!
  1. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  2. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  3. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  4. Slováci rozhodli o najlepšom!
  5. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  6. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  7. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  8. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  9. Dobrodružstvo s vodou
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  1. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 7 832
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 6 889
  3. Aký bude váš doplnkový dôchodok 5 934
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 894
  5. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 5 036
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 587
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 181
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 729
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 552
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 450

Téma: Slovensko


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Rokovania zlyhali, štrajk chcú pritvrdiť. Čo čaká Volkswagen

Výroba bude podľa odborov zastavená aj cez víkend, ďalší termín vyjednávaní si s vedením nedohodli.

ŠPORT

Slováci vyškolili majstrov Európy. Akú majú šancu postúpiť?

Z druhého miesta postúpi iba najlepší tím.

Neprehliadnite tiež

V Lozorne asi skončí fabrika na sedadlá, prišla o zmluvu s Volkswagenom

Fabrika na výrobu sedadiel Adient s 350 zamestnancami má kontrakt len do septembra. Zmena nijako nesúvisí s štrajkom.

Vážny plánuje tento rok minúť na chod poisťovne o 54 miliónov eur viac

Výdavky na mzdy zamestnancov majú stúpnuť takmer o 10 miliónov eur.

Sankcie voči Rusku sa predĺžia o ďalšieho pol roka, rozhodili prezidenti a premiéri na summite

Diskusia prvého dňa summitu sa nakoniec točila hlavne okolo brexitu.

Ani minimálnu mzdu dnes nemá 145-tisíc ľudí. Vládu má do riešenia dotlačiť súd

V súčasnosti sa problém s nižšou ako minimálnou mzdou rieši tak, že sa ľuďom platy doplácajú a peniaze potom chýbajú inde.