Balíkomaty zvýšia dostupnosť služieb Slovenskej pošty

Automatizované poštové terminály, alebo služby balíkomatov sú podľa Slovenskej pošty expandujúcim trendom vo svete.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR - Andrej Galica)

BRATISLAVA. Automatizované poštové terminály, tzv. balíkomaty, zvýšia podľa Slovenskej pošty, a. s. dostupnosť jej služieb aj v lokalitách, kde nemá pobočku. Zákazníci budú mať možnosť sami sa rozhodnúť, kedy a kde si svoj balík vyzdvihnú.

Plánovaná komplexná dodávka 40 balíkomatov, vrátane softvéru, počas dvoch rokov na základe vyhlásenej verejnej súťaže za predpokladanú cenu 2,76 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,31 mil. eur vrátane dane) je súčasťou zámeru Slovenskej pošty posilniť svoj podiel na balíkovom trhu.

"Slovenská pošta v rámci posilňovania svojej pozície na balíkovom trhu týmto inovatívnym riešením dopĺňa portfólio svojich ponúkaných služieb na balíkovom trhu," informovala agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová.

"Slovenská pošta má maximálny záujem vychádzať v ústrety občanom. Hlavným cieľom je poskytovať vo vybraných lokalitách svoje služby predovšetkým v oblasti balíkového doručovania v režime 24/7, čo znamená 24 hodín denne a sedem dní v týždni," uviedla.

Trend vo svete

Automatizované poštové terminály, alebo služby balíkomatov sú podľa Slovenskej pošty expandujúcim trendom vo svete. Disponujú nimi napríklad vo Francúzsku, Veľkej Británii, v Belgicku, Nemecku, Rakúsku, Taliansku, Poľsku, Českej republike, Nórsku, Fínsku, Estónsku, Rusku.

Balíkový trh považuje Slovenská pošta z pohľadu budúcnosti za výrazne perspektívny a kľúčový. "V tejto súvislosti preto Slovenská pošta zosúladila a zjednodušila balíkové produkty a zmodernizovala triediace linky v Košiciach a v Bratislave, ktoré disponujú celkovou kapacitou až 15 tisíc balíkov za hodinu. Od konca roka 2014 sme zároveň pravidelne avizovali aj ďalšiu pripravovanú inováciu - nasadenie automatizovaných poštových terminálov, tzv. balíkomatov," priblížila Pondelová.

Plánovaná dodávka 40 balíkomatov počas dvoch rokov bude závisieť od požiadaviek na relevantnom liberalizovanom trhu. "Konkrétna lokalita bude určovaná v čase, pre každý jeden kus balíkomatu zvlášť z pohľadu potenciálu doručovania zásielok v danej spádovej oblasti a zároveň konečnej ekonomickej výhodnosti vyplývajúcej z vlastnej prevádzky balíkomatov," spresnila hovorkyňa Slovenskej pošty.

Zatiaľ nie sú v ostrej prevádzke

Predpokladaná cena zákazky bola odhadnutá na základe požadovanej špecifikácie funkcionality automatizovaného poštového terminálu po konzultáciách so špecialistami zahraničných poštových správ, ktorí implementovali obdobné projekty vo svojich krajinách.

"Konfigurácia každého z terminálov bude jedinečná pre každý terminál, stĺpce so schránkami bude možné v čase podľa tokov zásielok v jednotlivých spádových oblastiach pridávať, respektíve uberať a premiestňovať inam," dodala Pondelová.

Slovenská pošta v súčasnosti testuje internú logistiku v rámci existujúcich troch poštových terminálov. Tie zatiaľ nie sú zapojené do ostrej prevádzky a Slovenská pošta chce pri nich spolupracovať s podávateľmi zmluvných balíkov.

Slovenská pošta, a. s. so sídlom v Banskej Bystrici vznikla 1. januára 1993 a na akciovú spoločnosť so 100-percentnou účasťou štátu sa pretransformovala 1. októbra 2004.

Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur a jej akcie spravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má najrozsiahlejšiu pobočkovú sieť s vyše 1 540 poštami.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 208
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 950
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 844
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 680
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 242
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 097
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 617
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 451
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 729

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Na najvyššiu horu sveta organizujú cestovné kancelárie komerčné výstupy.

Kde má Slovensko rezervy? Brusel vraví o kvalite škôl či korupcii

Odporúčania Európskej komisie naznačujú, v akých oblastiach by sme sa mali zlepšiť.

Štát mení cestovný poriadok, z Bratislavy do Košíc to bude trvať menej

Upravený cestovný poriadok začne platiť od nedele 11. júna.

Brusel konštatuje dobrú ekonomickú situáciu, no chce reformy

Eurokomisia predpokladá, že deficit v eurozóne tento rok klesne na 1,4 percenta.