Pozrite si zoznam najpočúvanejších rádií a najsledovanejších televízií

Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila od 22. júna do 13. decembra 2015 na vzorke 4 306 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov.

Ilustračná foto.(Zdroj: SME ARCHÍV)

BRATISLAVA. Najpočúvanejším rádiom na Slovensku je Rádio Expres a televíziou s najvyššou sledovanosťou je Markíza. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI), ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK.

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" je 68 percent. Poradie najviac počúvaných rádií otvára Rádio Expres s 19 %, druhé najpočúvanejšie je Rádio Slovensko (Slovenský rozhlas, SRo - RTVS) so 17 % a tretie je Fun rádio s 11 %. Počúvanosť osem percent dosiahlo Rádio Jemné. Rádio Europa 2 získalo 7 % rovnako ako Rádio Regina (SRo - RTVS).

Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio_FM s 3 %. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval včera" 26-percentnú počúvanosť. Rozhlasová sieť Radio Services má počúvanosť 18 % a sieť Radio Group 16 %. Agentúru SITA o výsledkoch prieskumu informovala Linda Kleinertová z Median SK.

Za posledný týždeň rádio počúvalo 91 % populácie. Aspoň raz za týždeň počúva 35 % Rádio Expres, Rádio Slovensko si vyberie 31 % a Fun rádio 24 %. V rebríčku nasleduje so 17 % Rádio Jemné, ďalej so 16% Rádio Europa 2 a s počúvanosťou 15 % Rádio Regina. Sedmičku najpočúvanejších uzatvára Rádio Vlna so 7%. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval posledný týždeň" 43 %. Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla počúvanosť 36 % a sieť Radio Group 32 %.

V 3. a 4. kvartáli 2015 získalo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres (23 %), nasledované Rádiom Slovensko (21 %) a Fun rádiom (13 %). Share 9 % má Rádio Jemné, Rádio Europa 2 a Rádio Regina majú rovnako osempercentný podiel na trhu. Rádio Vlna má 4 %. Ostatné rozhlasové stanice držia spolu 14-percentný podiel z trhu.

Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza (51 %). Sledovanosť na úrovni 31 % zaznamenala TV Joj a za ňou sa umiestnila Jednotka (RTVS) s 25 %. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 86 %, pričom televíziu v 3. a 4. kvartáli 2015 sledovali takmer štyri milióny divákov.

"Včera" si podľa prieskumu pozrelo niektorú zo staníc Markíza Group 55 percent divákov. Televízna skupina Joj group dosiahla v parametri "sledoval včera" 34 % a Slovenská televízia (Jednotka a Dvojka RTVS) 26 %. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu je za 3. + 4. kvartál 2015 nasledujúce: na prvom mieste je s 39 % TV Markíza, TV Joj dosiahla 20 % a za ňou sa s podielom na trhu 16 % umiestnila Jednotka (RTVS).

Spoločnosť Median SK prieskum uskutočnila od 22. júna do 13. decembra 2015 na vzorke 4 306 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov. V časti venovanej elektronickým médiám monitoroval prieskum 49 rozhlasových staníc a 58 televíznych staníc. Median SK uskutočňuje prieskum v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Na Slovensku sa tento prieskum kontinuálne robí od roku 1997.
 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 732
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 646
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 135
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 993
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 531
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 640
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 277
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 114
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 927
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 756

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

Neprehliadnite tiež

Neziskovkám dá štát štvrťmilióna eur, chce od nich pomoc

Dosiahnuté výsledky, pozitíva a negatíva pilotného projektu vyhodnotí úrad podpredsedu vlády po jednom roku.

Vláda podporí štyri firmy jedenástimi miliónmi eur

Vzniknúť by malo 500 nových pracovných miest.

Rast inflácie v eurozóne sa zrýchlil

Miera inflácie v 19 krajinách, ktoré zaviedli euro, sa v januári zvýšila o 1,8 percenta.

Kurz eura padol na 6-týždňové minimum

Euro neskôr zmazalo časť strát.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop