Fico s Kaliňákom otvorili v Bratislave klientske centrum

Bratislavčania by si tu mali vybaviť svoje úradné veci so štátom jednoduchšie, pohodlne a na jednom mieste.

Premiér Robert Fico (vpravo) a minister vnútra Robert Kaliňák počas otvorenia novéko klientskeho centra štátnej správy na Tomášikovej ulici v Bratislave.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Vybaviť svoje úradné veci so štátom jednoduchšie, pohodlne a na jednom mieste. Takúto možnosť ponúkne občanom i podnikateľom nové klientske centrum štátnej správy na Tomášikovej ulici v Bratislave, ktoré v nedeľu (31.1.) slávnostne otvoril predseda vlády Robert Fico (Smer) spoločne s ministrom vnútra Robertom Kaliňákom (Smer).

Klientske centrum, do ktorého sa presťahovala štátna správa z desiatich adries v hlavnom meste, začne najprv v skúšobnej prevádzke fungovať od pondelka 1. februára. V jeho priestoroch bude sídliť aj Okresný úrad Bratislava.

"Je to symbol moderného štátu, symbol poskytovania moderných služieb v moderných priestoroch. Keď človek príde do tohto klientskeho centra, prakticky si vybaví všetko to, čo potrebuje k svojmu životu. Môže si vybaviť občiansky preukaz, vodičský preukaz či prevod auta," povedal Fico.

Služby v klientskom centre budú podľa neho poskytované na vysoko profesionálnej úrovni a výrazne ušetria čas ľuďom, ktorí sem prídu. "Toto je 44. klientske centrum, ktoré sme postupne otvárali na území Slovenskej republiky. Do posledného dňa mandátu našej vlády máme pripravených ešte päť klientskych centier. Celkovo ich bude 79," podotkol premiér.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Úrady v Bratislave sa sťahujú. Pozrite sa, kde vás vybavia

Na ostro od 1. marca

V bratislavskom klientskom centre, do výstavby ktorého štát investoval 12,7 milióna eur, je 11-tisíc štvorcových metrov kancelárskych priestorov. Pri budove je vytvorených 531 parkovacích miest. Ostrá prevádzka centra má začať od 1. marca.

Pre občanov tu budú dostupné služby ako napríklad prihlasovanie a prevod držby vozidiel, agenda živností, štátneho občianstva, osvedčovanie listín a overovanie podpisov, zmena mena a priezviska, ako aj záležitosti lesného a pozemkového hospodárstva či životného prostredia a cestnej dopravy.

Chýbať nebudú ani služby vybavovania dokladov. Občania a podnikatelia tu budú môcť taktiež uhradiť správne poplatky prostredníctvom elektronického platobného systému eKolok, ako aj prostredníctvom platobných terminálov. Úradné hodiny centra budú každý deň, bez obedňajšej prestávky.

Podľa ministra vnútra je otvorenie klientskeho centra v hlavnom meste zavŕšením jednotlivých etáp, kde sa štát snaží reformu ESO sústrediť na zvýšenie kvality služieb poskytovaným občanom.

"Bratislava veľmi intenzívne trpela mnohými nedostatkovými orgánmi, ktoré fungovali nie veľmi dobre a hlavne nie dostatočne kapacitne," skonštatoval Kaliňák.

Bližšie k ľuďom

Postupne chcú do bratislavského klientskeho centra pozývať aj ďalšie orgány, ktoré by mohli byť jeho súčasťou. Svoje pracovisko tu má mať Sociálna poisťovňa i Všeobecná zdravotná poisťovňa. "Od ostatných úradov chceme, aby tu mali minimálne podateľne, aby napríklad v prípade obdobia daňových priznaní mohli podávať daňové priznania občania aj tu," podotkol Kaliňák.

Budovanie klientskych centier ako kontaktných a administratívnych miest pre občanov prebieha v súvislosti s realizáciou reformy miestnej štátnej správy známej pod názvom ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa).

"Reforma ESO znamená nie len približovanie služieb ľuďom, ale aj veľké šetrenie finančných prostriedkov. Našim plánom bolo ušetriť na tejto reforme viac ako 700 miliónov eur, a to sa nám podarilo už minulý rok," dodal Fico.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.