Fico s Kaliňákom otvorili v Bratislave klientske centrum

Bratislavčania by si tu mali vybaviť svoje úradné veci so štátom jednoduchšie, pohodlne a na jednom mieste.

Premiér Robert Fico (vpravo) a minister vnútra Robert Kaliňák počas otvorenia novéko klientskeho centra štátnej správy na Tomášikovej ulici v Bratislave.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Vybaviť svoje úradné veci so štátom jednoduchšie, pohodlne a na jednom mieste. Takúto možnosť ponúkne občanom i podnikateľom nové klientske centrum štátnej správy na Tomášikovej ulici v Bratislave, ktoré v nedeľu (31.1.) slávnostne otvoril predseda vlády Robert Fico (Smer) spoločne s ministrom vnútra Robertom Kaliňákom (Smer).

Klientske centrum, do ktorého sa presťahovala štátna správa z desiatich adries v hlavnom meste, začne najprv v skúšobnej prevádzke fungovať od pondelka 1. februára. V jeho priestoroch bude sídliť aj Okresný úrad Bratislava.

"Je to symbol moderného štátu, symbol poskytovania moderných služieb v moderných priestoroch. Keď človek príde do tohto klientskeho centra, prakticky si vybaví všetko to, čo potrebuje k svojmu životu. Môže si vybaviť občiansky preukaz, vodičský preukaz či prevod auta," povedal Fico.

Služby v klientskom centre budú podľa neho poskytované na vysoko profesionálnej úrovni a výrazne ušetria čas ľuďom, ktorí sem prídu. "Toto je 44. klientske centrum, ktoré sme postupne otvárali na území Slovenskej republiky. Do posledného dňa mandátu našej vlády máme pripravených ešte päť klientskych centier. Celkovo ich bude 79," podotkol premiér.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Úrady v Bratislave sa sťahujú. Pozrite sa, kde vás vybavia

Na ostro od 1. marca

V bratislavskom klientskom centre, do výstavby ktorého štát investoval 12,7 milióna eur, je 11-tisíc štvorcových metrov kancelárskych priestorov. Pri budove je vytvorených 531 parkovacích miest. Ostrá prevádzka centra má začať od 1. marca.

Pre občanov tu budú dostupné služby ako napríklad prihlasovanie a prevod držby vozidiel, agenda živností, štátneho občianstva, osvedčovanie listín a overovanie podpisov, zmena mena a priezviska, ako aj záležitosti lesného a pozemkového hospodárstva či životného prostredia a cestnej dopravy.

Chýbať nebudú ani služby vybavovania dokladov. Občania a podnikatelia tu budú môcť taktiež uhradiť správne poplatky prostredníctvom elektronického platobného systému eKolok, ako aj prostredníctvom platobných terminálov. Úradné hodiny centra budú každý deň, bez obedňajšej prestávky.

Podľa ministra vnútra je otvorenie klientskeho centra v hlavnom meste zavŕšením jednotlivých etáp, kde sa štát snaží reformu ESO sústrediť na zvýšenie kvality služieb poskytovaným občanom.

"Bratislava veľmi intenzívne trpela mnohými nedostatkovými orgánmi, ktoré fungovali nie veľmi dobre a hlavne nie dostatočne kapacitne," skonštatoval Kaliňák.

Bližšie k ľuďom

Postupne chcú do bratislavského klientskeho centra pozývať aj ďalšie orgány, ktoré by mohli byť jeho súčasťou. Svoje pracovisko tu má mať Sociálna poisťovňa i Všeobecná zdravotná poisťovňa. "Od ostatných úradov chceme, aby tu mali minimálne podateľne, aby napríklad v prípade obdobia daňových priznaní mohli podávať daňové priznania občania aj tu," podotkol Kaliňák.

Budovanie klientskych centier ako kontaktných a administratívnych miest pre občanov prebieha v súvislosti s realizáciou reformy miestnej štátnej správy známej pod názvom ESO (efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa).

"Reforma ESO znamená nie len približovanie služieb ľuďom, ale aj veľké šetrenie finančných prostriedkov. Našim plánom bolo ušetriť na tejto reforme viac ako 700 miliónov eur, a to sa nám podarilo už minulý rok," dodal Fico.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 629
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 790
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 487
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 768
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 437
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 428
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 330
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 803
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 581
  10. Splnený sen 1 416

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Fotky, Fotografie a fotogalérie  na domov.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Čipové občianske majú vážnu chybu, podpis sa dá ukradnúť

Na Slovensku je odhadom 1,5 milióna chybných preukazov, bezprostredne ohrozenú sú tie s elektronickým podpisom.

Lidl provokuje plagátmi, svoje výrobky porovnáva so značkovými

Všetky výrobky Lidl majú podľa porovnania nižšiu cenu, kvalitu nehodnotí.

Tatra banka mala chybu v systéme, Svidničanovi zmizli úspory

V treťom pilieri si sporí už ôsmy rok, na portáli Tatra banky však našiel nulu. Išlo o technickú chybu.

Šefčovič: Slovenská ekonomika od vstupu do Únie vzrástla o 60 percent

Každý človek podľa Šefčoviča vývoj Slovenska posudzuje na základe svojho osobného vnímania a niekedy sa mu môže zdať, že štatistiky nie sú úplne presné.