BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) plánuje vynaložiť na vykonanie neplánovaných opráv a prevádzkových ošetrení na rušňoch rôznych typov maximálne 900 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,08 mil. eur vrátane dane).
Štátny vlakový nákladný dopravca zadal zákazku cez rokovacie konanie bez zverejnenia partnerskej Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) zabezpečujúcej osobnú prepravu. Ako vyplýva z výsledku verejného obstarávania, ZSSK Cargo zvolila spomínaný postup výberu poskytovateľa služieb z technických dôvodov. Predpokladaná cena bola 900 tis. eur bez dane.
"Vzhľadom na to, že ZSSK Cargo potrebuje zabezpečovať prevádzkyschopnosť všetkých rušňov 24 hodín denne, ZSSK je jediná spoločnosť, ktorá disponuje potrebným technickým, technologickým, personálnym a dokumentačným vybavením v odpredaných pracoviskách s prístupom na dopravné koľaje. Žiadny iný dopravca nedokáže z technických dôvodov pokryť potrebu ZSSK Cargo na zabezpečenie opráv a prevádzkového ošetrenia všetkých hnacích dráhových vozidiel, len ZSSK," oznámil nákladný prepravca.
Ministerstvo dopravy na základe uznesenia vlády zo 16. marca 2011 k programu revitalizácie železničných spoločností rozhodlo o odpredaji niektorých pracovísk ZSSK Cargo (rušňové depo Bratislava hlavné, Prievidza, Nové Zámky, Košice, Humenné a Brezno) ZSSK.
Predaj časti podniku sa uskutočnil k 1. februáru 2012. Jedným z cieľov tohto projektu s predpokladaným finančným objemom 70 mil. eur bola revitalizácia železničných spoločnosti.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si zas chcú prenajať hnacie dráhové vozidlá s obsluhou na dva roky za predpokladanú cenu 850 tis. eur bez dane (1,02 mil. eur s daňou). Počet rušňov na prenájom nekonkretizovali. Vyhlásili už verejnú súťaž a určili lehotu na predkladanie ponúk 14. marca. Rozhodovať bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka podľa piatich kritérií.