CIEĽ REFORMY JE PODĽA PREDSTAVITEĽOV ZVÄZU AUTOBUSOVEJ DOPRAVY MOŽNO DOBRÝ, NESPOKOJNOSŤ VŠAK VYJADRILI S JEJ POSTUPOM

ZAD je nespokojný s reformou autobusovej dopravy

BRATISLAVA 12. apríla (SITA) - Predstavitelia Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) sú nespokojní s reformou autobusovej dopravy, ktorou kompetencie v prímestskej doprave prešli od začiatku tohto roka na vyššie ...

BRATISLAVA 12. apríla (SITA) - Predstavitelia Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) sú nespokojní s reformou autobusovej dopravy, ktorou kompetencie v prímestskej doprave prešli od začiatku tohto roka na vyššie územné celky (VÚC). "Podľa nás sa táto reforma uskutočňuje nešťastným spôsobom, aj keď jej cieľ je možno naozaj dobrý," povedal na utorkovej tlačovej besede splnomocnený zástupca ZAD pre dopravnú reformu George Trabelssie. Podľa neho síce nie je dôvod pochybovať o zámeroch transformácie v autobusovej doprave, nespokojnosť však vyjadril s postupom reformy.

Za najväčší dôvod nespokojnosti Trabelssie označil skutočnosť, že v rámci reformy sa najprv presunuli kompetencie a až následne sa pripravuje legislatíva a vykonávacie predpisy. "Výsledkom je, že VÚC nevedia, ako majú narábať s novými kompetenciami," zdôraznil Trabelssie. Zároveň poukázal na to, že v súčasnosti existujú cenové výmery len v Košiciach, Prešove, Žiline, Trenčíne a Banskej Bystrici, ostatné VÚC žiadne výmery nemajú. "Keď podniky Slovenskej autobusovej dopravy nemajú cenové výmery, nemajú ani regulované ceny, môžu si ich teda zvýšiť podľa vlastného uváženia. Na druhej strane, ak cena nie je regulovaná, VÚC nemusia financovať výkony vo verejnom záujme," vysvetlil prezident ZAD Ján Vrba.

Problémy pri prechode kompetencií nastávajú podľa Trabelssieho aj pri zabezpečovaní dopravy medzi jednotlivými VÚC. "Keďže výmery vydané VÚC majú územnú platnosť, otázka je, ako máme voziť ľudí pri prechode hranice krajov," pýta sa Trabelssie. Podľa neho sa to týka najmä zľavnených kategórií, pri ktorých sa do popredia dostáva otázka, od koho majú jednotliví dopravcovia žiadať doplatok rozdielu za výkony vo verejnom záujme pri prekročení hranice kraja. Podľa Trabelssieho sa problémy vyskytujú aj pri zabezpečovaní dopravnej obslužnosti, lebo VÚC napríklad nevedia, či a v akom rozsahu je nutné zabezpečiť dopravnú obslužnosť cez víkendy, prípadne letné mesiace.

Uvedené problémy nerieši podľa predstaviteľov ZAD dostatočne ani nová koncepcia autobusovej a železničnej dopravy, ktorú vypracoval rezort dopravy a bude sa ňou v najbližšom období zaoberať vláda. "ZAD sa s touto koncepciou nestotožňuje a má k nej vážne výhrady," povedal Trabelssie. Materiál totiž nenadväzuje na už vládou schválený materiál transformácie a privatizácie podnikov Slovenskej autobusovej dopravy. Materiál podľa Trabelssieho nejednotne rieši podmienky prístupu na trh a ochranu dopravného trhu. "Podľa koncepcie by mala mať železničná doprava trojročnú ochranu, na autobusovú dopravu sa takéto opatrenia nevzťahujú," konštatoval Trabelssie. Štát by mal mať podľa neho záujem chrániť všetky druhy dopravy a nie sa zamerať len na jednu z nich, keďže jednotlivé dopravy využívajú rovnakí občania.


Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 733
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 551
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 049
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 474
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 648
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 492
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 291
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 890
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop