SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

RegioJet chce vyhodnocovať svoje spoje, dáva si na to dva mesiace

Vagóny, ktoré pribudli po zrušení štátnych IC-čiek, zatiaľ postačujú na prepravenie cestujúcich.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet chce prevádzku svojich kapacitne posilnených vlakov medzi Bratislavou a Košicami sledovať a analyzovať asi jeden a pol až dva mesiace.

Záujem o spojenia a prevádzku plánuje vyhodnotiť v marci a potom by mal rozhodnúť o podmienkach ďalšieho fungovania vlakov.

"Na základe rýchlej spätnej väzby a monitoringu z prvého týždňa prevádzky posilnených súprav je zrejmé, že miest v nich je počas týždňa dostatok, aby zatiaľ uspokojili záujem väčšiny cestujúcich," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

Skryť Vypnúť reklamu

V celom uplynulom týždni boli podľa súkromného prepravcu vypredané asi len štyri zo 42 jeho spojov jazdiacich z Bratislavy do Košíc a späť. Spoločnosť vypravuje na tejto trase denne tri páry žltých vlakov, teda spolu šesť spojov.

Nahradil IC-čka

RegioJet zvýšil kapacitu svojich vlakov na hlavnej domácej železničnej trati zo šesť na desať vozňov v nedeľu 17. januára.

V troch pároch vlakov premávajúcich medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska je tak celková kapacita zhruba 2 900 miest na sedenie. Predstavuje to takmer päťsto miest na jeden vlak.

Súčasťou desaťvozňových súprav je znovu reštauračný vozeň. V prvý deň zvýšenia kapacity išlo vlakmi RegioJet medzi Bratislavou a Košicami 3 058 cestujúcich, týždeň predtým 2 581. V prvých troch dňoch po posilnení spojov 18. - 20. januára ich bolo 2 750, 2 748 a 2 655.

Skryť Vypnúť reklamu

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zastavila prevádzku svojich stratových InterCity (IC) vlakov 17. januára.

RegioJet vlani začiatkom decembra po oznámení ZSSK o zrušení jej IC vlakov vyhlásil, že sa pripravuje na prevádzku vlakov s trinástimi vozňami na trase Bratislava - Košice.

Ich kapacitu sľuboval viac než zdvojnásobiť oproti tomu, čo dovtedy ponúkali komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy.

Chcel získať čo najviac ľudí

RegioJet plánoval nasadiť vlaky s kapacitou vyše sedemsto miest na sedenie. Pôvodne uvažoval aj zdvojnásobiť počet párov vlakov z troch na šesť. Tieto predstavy doteraz neuskutočnil.

"RegioJet je pripravený nasadzovať až trinásťvozňové súpravy, najmä v prepravných špičkách. Uvítali by sme to hlavne v piatok a v nedeľu, kedy určite najmenej pri dvoch spojoch existuje záujem, ktorý by túto kapacitu využil," uviedol Ondrůj.

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľ sa podľa neho stále nevyriešila situácia s možnosťou vypravovať dlhšie vlaky z desiatej koľaje na treťom nástupišti v Bratislave na Hlavnej stanici. Z uvedenej koľaje odchádza rýchlik ZSSK dvadsať minút po odchode vlaku RegioJet.

Železnice Slovenskej republiky sa podľa RegioJet zatiaľ so ZSSK nedohodli na tom, aby bol tento rýchlik pristavený až po odchode ich vlaku.

"Stále by zostalo dostačujúcich pätnásť minút na pohodlný a bezpečný nástup cestujúcich. Napríklad, v Prahe na Hlavnom nádraží majú cestujúci na nástup do dvanásť - trinásťvozňovej súpravy nočného spoja RegioJet do Košíc osem až desať minút a je to celkom postačujúce," upozornil Ondrůj. Tento čas je podľa neho rovnaký aj u iných dopravcov.

Problém v Bratislave

"Rovnako na ďalších veľkých európskych staniciach, napríklad Berlín Hauptbahnhof, využívajú vlaky k nástupu päť až desať minút. Je paradox, že v Bratislave je jediná taká koľaj, ktorú nie je možné z dôvodu odstavenia inej súpravy využiť a takto je obmedzená kapacita celej dopravy na najkľúčovejšej trase Bratislava - Košice," dodal Ondrůj.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločne s medzinárodnými spojmi medzi Slovenskom a Českom RegioJet aktuálne denne na Slovensku prepravuje diaľkovými vlakmi približne 4 500 až 5-tisíc cestujúcich. Ďalších zhruba 6-tisíc až 6 500 ľudí denne cestuje žltými vlakmi na trase Bratislava - Komárno a späť.

RegioJet tak na Slovensku prepravuje denne už viac cestujúcich než v Českej republike, a to i bez autobusových spojov na Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 816
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 933
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 941
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 172
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 638
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 496
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 401
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 391
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 249
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

9 h

Má jeden z kandidátov aj špeciálne zaobchádzanie?

6 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Francúzsko podporuje Grécko v spore o námorné hranice v Egejskom a Stredozemnom mori.

7 h
Ilustračná fotografia.

Automobilka musí odškodniť majiteľov áut s nelegálnym softvérom.

8 h
Ilustračné foto

Koncern Alphabet sa k správe zatiaľ nevyjadril.

9 h
Ilustračná fotografia.

Žiadateľ musí splniť niekoľko podmienok.

9 h