RegioJet chce vyhodnocovať svoje spoje, dáva si na to dva mesiace

Vagóny, ktoré pribudli po zrušení štátnych IC-čiek, zatiaľ postačujú na prepravenie cestujúcich.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet chce prevádzku svojich kapacitne posilnených vlakov medzi Bratislavou a Košicami sledovať a analyzovať asi jeden a pol až dva mesiace.

Záujem o spojenia a prevádzku plánuje vyhodnotiť v marci a potom by mal rozhodnúť o podmienkach ďalšieho fungovania vlakov.

"Na základe rýchlej spätnej väzby a monitoringu z prvého týždňa prevádzky posilnených súprav je zrejmé, že miest v nich je počas týždňa dostatok, aby zatiaľ uspokojili záujem väčšiny cestujúcich," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

V celom uplynulom týždni boli podľa súkromného prepravcu vypredané asi len štyri zo 42 jeho spojov jazdiacich z Bratislavy do Košíc a späť. Spoločnosť vypravuje na tejto trase denne tri páry žltých vlakov, teda spolu šesť spojov.

Nahradil IC-čka

RegioJet zvýšil kapacitu svojich vlakov na hlavnej domácej železničnej trati zo šesť na desať vozňov v nedeľu 17. januára.

V troch pároch vlakov premávajúcich medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska je tak celková kapacita zhruba 2 900 miest na sedenie. Predstavuje to takmer päťsto miest na jeden vlak.

Súčasťou desaťvozňových súprav je znovu reštauračný vozeň. V prvý deň zvýšenia kapacity išlo vlakmi RegioJet medzi Bratislavou a Košicami 3 058 cestujúcich, týždeň predtým 2 581. V prvých troch dňoch po posilnení spojov 18. - 20. januára ich bolo 2 750, 2 748 a 2 655.

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zastavila prevádzku svojich stratových InterCity (IC) vlakov 17. januára.

RegioJet vlani začiatkom decembra po oznámení ZSSK o zrušení jej IC vlakov vyhlásil, že sa pripravuje na prevádzku vlakov s trinástimi vozňami na trase Bratislava - Košice.

Ich kapacitu sľuboval viac než zdvojnásobiť oproti tomu, čo dovtedy ponúkali komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy.

Chcel získať čo najviac ľudí

RegioJet plánoval nasadiť vlaky s kapacitou vyše sedemsto miest na sedenie. Pôvodne uvažoval aj zdvojnásobiť počet párov vlakov z troch na šesť. Tieto predstavy doteraz neuskutočnil.

"RegioJet je pripravený nasadzovať až trinásťvozňové súpravy, najmä v prepravných špičkách. Uvítali by sme to hlavne v piatok a v nedeľu, kedy určite najmenej pri dvoch spojoch existuje záujem, ktorý by túto kapacitu využil," uviedol Ondrůj.

Zatiaľ sa podľa neho stále nevyriešila situácia s možnosťou vypravovať dlhšie vlaky z desiatej koľaje na treťom nástupišti v Bratislave na Hlavnej stanici. Z uvedenej koľaje odchádza rýchlik ZSSK dvadsať minút po odchode vlaku RegioJet.

Železnice Slovenskej republiky sa podľa RegioJet zatiaľ so ZSSK nedohodli na tom, aby bol tento rýchlik pristavený až po odchode ich vlaku.

"Stále by zostalo dostačujúcich pätnásť minút na pohodlný a bezpečný nástup cestujúcich. Napríklad, v Prahe na Hlavnom nádraží majú cestujúci na nástup do dvanásť - trinásťvozňovej súpravy nočného spoja RegioJet do Košíc osem až desať minút a je to celkom postačujúce," upozornil Ondrůj. Tento čas je podľa neho rovnaký aj u iných dopravcov.

Problém v Bratislave

"Rovnako na ďalších veľkých európskych staniciach, napríklad Berlín Hauptbahnhof, využívajú vlaky k nástupu päť až desať minút. Je paradox, že v Bratislave je jediná taká koľaj, ktorú nie je možné z dôvodu odstavenia inej súpravy využiť a takto je obmedzená kapacita celej dopravy na najkľúčovejšej trase Bratislava - Košice," dodal Ondrůj.

Spoločne s medzinárodnými spojmi medzi Slovenskom a Českom RegioJet aktuálne denne na Slovensku prepravuje diaľkovými vlakmi približne 4 500 až 5-tisíc cestujúcich. Ďalších zhruba 6-tisíc až 6 500 ľudí denne cestuje žltými vlakmi na trase Bratislava - Komárno a späť.

RegioJet tak na Slovensku prepravuje denne už viac cestujúcich než v Českej republike, a to i bez autobusových spojov na Slovensku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 290
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 006
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 957
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 259
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 409
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 622
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 288
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 766
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 610

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop