RegioJet chce vyhodnocovať svoje spoje, dáva si na to dva mesiace

Vagóny, ktoré pribudli po zrušení štátnych IC-čiek, zatiaľ postačujú na prepravenie cestujúcich.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet chce prevádzku svojich kapacitne posilnených vlakov medzi Bratislavou a Košicami sledovať a analyzovať asi jeden a pol až dva mesiace.

Záujem o spojenia a prevádzku plánuje vyhodnotiť v marci a potom by mal rozhodnúť o podmienkach ďalšieho fungovania vlakov.

"Na základe rýchlej spätnej väzby a monitoringu z prvého týždňa prevádzky posilnených súprav je zrejmé, že miest v nich je počas týždňa dostatok, aby zatiaľ uspokojili záujem väčšiny cestujúcich," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

V celom uplynulom týždni boli podľa súkromného prepravcu vypredané asi len štyri zo 42 jeho spojov jazdiacich z Bratislavy do Košíc a späť. Spoločnosť vypravuje na tejto trase denne tri páry žltých vlakov, teda spolu šesť spojov.

Nahradil IC-čka

RegioJet zvýšil kapacitu svojich vlakov na hlavnej domácej železničnej trati zo šesť na desať vozňov v nedeľu 17. januára.

V troch pároch vlakov premávajúcich medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska je tak celková kapacita zhruba 2 900 miest na sedenie. Predstavuje to takmer päťsto miest na jeden vlak.

Súčasťou desaťvozňových súprav je znovu reštauračný vozeň. V prvý deň zvýšenia kapacity išlo vlakmi RegioJet medzi Bratislavou a Košicami 3 058 cestujúcich, týždeň predtým 2 581. V prvých troch dňoch po posilnení spojov 18. - 20. januára ich bolo 2 750, 2 748 a 2 655.

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zastavila prevádzku svojich stratových InterCity (IC) vlakov 17. januára.

RegioJet vlani začiatkom decembra po oznámení ZSSK o zrušení jej IC vlakov vyhlásil, že sa pripravuje na prevádzku vlakov s trinástimi vozňami na trase Bratislava - Košice.

Ich kapacitu sľuboval viac než zdvojnásobiť oproti tomu, čo dovtedy ponúkali komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy.

Chcel získať čo najviac ľudí

RegioJet plánoval nasadiť vlaky s kapacitou vyše sedemsto miest na sedenie. Pôvodne uvažoval aj zdvojnásobiť počet párov vlakov z troch na šesť. Tieto predstavy doteraz neuskutočnil.

"RegioJet je pripravený nasadzovať až trinásťvozňové súpravy, najmä v prepravných špičkách. Uvítali by sme to hlavne v piatok a v nedeľu, kedy určite najmenej pri dvoch spojoch existuje záujem, ktorý by túto kapacitu využil," uviedol Ondrůj.

Zatiaľ sa podľa neho stále nevyriešila situácia s možnosťou vypravovať dlhšie vlaky z desiatej koľaje na treťom nástupišti v Bratislave na Hlavnej stanici. Z uvedenej koľaje odchádza rýchlik ZSSK dvadsať minút po odchode vlaku RegioJet.

Železnice Slovenskej republiky sa podľa RegioJet zatiaľ so ZSSK nedohodli na tom, aby bol tento rýchlik pristavený až po odchode ich vlaku.

"Stále by zostalo dostačujúcich pätnásť minút na pohodlný a bezpečný nástup cestujúcich. Napríklad, v Prahe na Hlavnom nádraží majú cestujúci na nástup do dvanásť - trinásťvozňovej súpravy nočného spoja RegioJet do Košíc osem až desať minút a je to celkom postačujúce," upozornil Ondrůj. Tento čas je podľa neho rovnaký aj u iných dopravcov.

Problém v Bratislave

"Rovnako na ďalších veľkých európskych staniciach, napríklad Berlín Hauptbahnhof, využívajú vlaky k nástupu päť až desať minút. Je paradox, že v Bratislave je jediná taká koľaj, ktorú nie je možné z dôvodu odstavenia inej súpravy využiť a takto je obmedzená kapacita celej dopravy na najkľúčovejšej trase Bratislava - Košice," dodal Ondrůj.

Spoločne s medzinárodnými spojmi medzi Slovenskom a Českom RegioJet aktuálne denne na Slovensku prepravuje diaľkovými vlakmi približne 4 500 až 5-tisíc cestujúcich. Ďalších zhruba 6-tisíc až 6 500 ľudí denne cestuje žltými vlakmi na trase Bratislava - Komárno a späť.

RegioJet tak na Slovensku prepravuje denne už viac cestujúcich než v Českej republike, a to i bez autobusových spojov na Slovensku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 982
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 893
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 077
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 171
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 607
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 005
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 872
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 841
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 372
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 247

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: Zločinci najradšej obchodujú so štátom, peniaze tam majú isté

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Počet osobných bankrotov na Slovensku výrazne vzrástol

Posledné mesiace priniesli Slovensku rekordný počet osobných bankrotov.

Zlaté časy svetovej ekonomiky môžu potrvať až do roku 2020, tvrdí analytik

Súčasné obdobie v svetovej ekonomike môže byť najdlhšou konjunktúrou od druhej svetovej vojny.

Elena Kohútiková odchádza z pozície zástupkyne generálneho riaditeľa VÚB

Bude však naďalej aktívna v správnych a vedeckých radách univerzít, v Nadácii VÚB a má aj ďalšie plány.

Americká centrálna banka sa začne zbavovať dlhopisov, ktoré nakupuje od krízy

Americká centrálna banka (Fed) začne obmedzovať svoje obrovské portfólio dlhopisov, ktoré nakupovala v úsilí o stabilizáciu ekonomiky po finančnej kríze z roku 2008.