RegioJet od marca so šiestimi pármi vlakov nevyštartuje, tri páry ruší

Súkromný dopravca sa sporí so ŽSR o to, ako označiť vlaky, ktoré v cestovnom poriadku sú, no na trať nevyjdú.

Radim Jančura, český podnikateľ a majiteľ skupiny Student Agency, ktorej patrí aj železničný dopravca RegioJet.(Zdroj: SME/Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Od decembra mal RegioJet na linke medzi Bratislavou a Košicami jazdiť so šiestimi pármi vlakov. Takýto počet si objednal v cestovnom poriadku, ktorý začal platiť od polovice decembra. Na trať však nakoniec vyšiel len s tromi. Zvyšné tri páry vlakov mu ostali stáť. Od marca ich úplne zruší. 

Štátnemu správcovi tratí a staníc Železniciam Slovenskej republiky poslal začiatkom januára list, v ktorom zrušenie troch nevyužívaných vlakov oznámil. 

"RegioJet nám neposlal žiadne zdôvodnenie. Poslal len list, v ktorom nám oznámil zrušenie troch párov vlakov," konštatovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. 

Článok pokračuje pod video reklamou

Kde sú dôvody?

Podľa pôvodného zámeru chcel RegioJet na linke medzi Bratislavou a Košicami od decembra jazdiť každé tri hodiny. Takýto plán si zapísal aj do cestovného poriadku. V novembri sa však rozhodol, že bude jazdiť len každých šesť hodín, teda tak ako na slovenskú železničnú top trať v decembri 2014 vyštartoval. Zvyšné tri páry však stále ostali v zapísané aj v cestovnom poriadku. 

RegioJet tvrdí, že spoje chce vyškrtnúť z cestovného poriadku iba preto, že sa nevie so ŽSR dohodnúť, ako bude oznamovať spoje, ktoré v skutočnosti nejazdia. 

RegioJet chcel, aby vlak, ktorý je v cestovnom poriadku a nejde, sa neoznačoval ako zrušený. Podľa Pavlikovej tak môžu urobiť až potom ako sa bude meniť cestovný poriadok, teda najskôr na konci februára.

"Po opakovaných rokovaniach so ŽSR to bol jediný spôsob ako to urobiť. Nemá to nič spoločné s tým, či spoje zavedieme alebo nie. Pokiaľ by to išlo vyriešiť inak, nežiadali by sme o to," vraví Ondrůj.

Objednané, ale nevypravované vlaky robia na trati problémy. 

Prečítajte si tiež: RegioJet začína hovoriť o úprave cien, rozhodne sa po prvom marci
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C452M na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C452M na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  2. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  3. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  6. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  7. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  8. Ružička Csekes sa mení na Ružička and Partners
  9. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť
  10. Máme pre vás skvelý tip na vianočný darček
  1. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  2. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  4. ZSSK: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak
  5. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  6. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  7. OMV v zime poskytuje perfektnú starostlivosť o vaše auto
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  1. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 26 350
  2. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 19 792
  3. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 15 061
  4. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 225
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 772
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 692
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 107
  8. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 466
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 334
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 082

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železničná spoločnosť Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

SVET

Vzbúrili sa chudobní aj radikáli. Macrona môžu protesty ohroziť

Protestné hnutie môže pomôcť populistom.

ŠPORT

Vlhová jazdí ako chlapi. Shiffrinová však nerobí chyby

Slovenka skončila opäť druhá.

Neprehliadnite tiež

Darčeky cez e-shop objednávaje v predstihu

Štedrý deň vychádza na pondelok.

Pri kúpe vianočného osvetlenia rozhoduje kábel aj zapájanie

Výrobky bez certifikátov radšej nekupujte.

HB Reavis: Uzávera časti Mlynských nív by bola dobré riešenie

Developer tvrdí, že stavebné práce by boli efektívnejšie a ulicu by zrekonštruovali za kratší čas.

Švajčiarsko chce zrušiť clá na dovoz priemyselných výrobkov

Vláda chce bojovať s vysokými spotrebiteľskými cenami.

Talianski poslanci v prvom čítaní schválili zvýšenie výdavkov

Pôvodná stratégia talianskej vlády znepokojila predstaviteľov Európskej únie.