Za Jaguar zaplatíme viac. Odkiaľ vezmeme pol miliardy? A čo povie Brusel?

Za pozemky nám Briti zaplatia vyše 100 miliónov eur, zvyšok investície sa Slovensku vráti v priebehu rokov cez dane, odvody a poplatky.

Výroba vozidiel Jaguar Land Rover v britskom meste Solihull. (Zdroj: Archív SME/Jaguar Land Rover Ltd.)

BRATISLAVA. Príchod britskej automobilky v indickom vlastníctve Jaguar Land Rover a jej dodávateľov môže Slovensko stáť aj pol miliardy eur.

Doteraz vláda ohlásila v súvislosti s výstavbou závodu na výrobu luxusných áut pri Nitre opatrenia, ktorých súhrnná hodnota je podľa prepočtov denníka SME asi 430 miliónov eur.

O sume okolo štyristo miliónov eur na podporu veľkej investície hovoril vlani v auguste aj premiér Robert Fico (Smer). Vtedy ešte nebolo verejne známe, že Jaguar sa rozhodol novú fabriku postaviť na Slovensku.

Väčšina investovaných zdrojov sa môže štátu vrátiť do roku 2020, teda do dvoch rokov po štarte výroby v nitrianskom Jaguari.

Najviac ide na výkup a úpravu pôdy

Zatiaľ najväčšou ohlásenou položkou je planírovanie 734 hektárov pôdy v okolí Nitry a vybudovanie plynovej prípojky na miestach, kde má stáť aj nová fabrika.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.