Šéf centrálnej banky prisľúbil rast cien, kritiku odmieta

Cieľom Európskej centrálnej banky je dosiahnuť mieru inflácie v eurozóne tesne pod hranicou dvoch percent.

Šéf Európskej centrálnej banky Mario Draghi.(Zdroj: SITA)

FRANKFURT. Šéf Európskej centrálnej banky (ECB) Mario Draghi prisľúbil v pondelok zvýšenie miery inflácie, pričom odmietol kritiku uvoľnenej politiky ECB s tým, že slabý rast cien poškodzuje ekonomiku.

Podľa jeho slov program nákupu aktív v hodnote 1,5 bil. eur plní svoju zamýšľanú funkciu a nechať ceny padať by znamenalo vyšší dlh a nezamestnanosť.

"Splniť náš cieľ je otázkou dôvery,“ povedal Draghi. "Dôvera nastáva vtedy, keď každá zo strán napĺňa svoj mandát. To je to, čo bude ECB robiť,“ doplnil. Cieľom ECB je dosiahnuť mieru inflácie v eurozóne tesne pod hranicou dvoch percent.

V decembri ECB znížila depozitnú sadzbu a rozšírila program nákupov aktív. Napríklad člen Rady guvernérov ECB Jens Weidmann hlasoval proti tomuto kroku s tým, že hlavným dôvodom nízkej miery inflácie sú nízke ceny energií, ktoré sú výhodou pre spotrebiteľov a rast.

Draghi upozornil, že keď je miera inflácie počas piatich rokov o jeden percentuálny bod ročne nižšia ako základný plán, súkromný dlh domácností a firiem sa zvyšuje o približne 700 mld. eur.

Draghi tiež odmietol kritiku Nemecka, že nízke sadzby povedú k bublinám na realitnom trhu, prípadne inde. Podľa jeho slov sa "neobjavujú náznaky vážnej nestability“.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.