Žiga nalial státisíce do regionálnych televízií. Neriešil, kto ich sleduje

Sedem regionálnych televízií získalo zákazku na eurofondovú kampaň priamo, bez ohľadu na to, aký reálny zásah publika poskytnú.

Dispečing spoločnosti Towercom na televíznej vysielacej veži Kamzík v Bratislave. (ilustračné foto) (Zdroj: Archív SME/Tomáš Benedikovič)

Dovedna siedmim menším vysielateľom odišlo vyše milióna eur. Niektoré televízie reklamu ešte vlani predávali za násobne nižšie ceny, než aké ponúkli v cenových kalkuláciách použitých v kampani.

Ministerstvo do regionálnych televízii nasadilo polminútové spoty a 15-minútovú publicistiku Zelená pre Slovensko. Programy nemuseli vyrábať samé - túto zákazku získala TA3. 

Kampaň na siedmich staniciach trvá tri mesiace a stála 1,22 milióna eur. Zaplatený obsah sa vysiela od novembra do konca januára.

Súťaž sa nerobila

Ministerstvo si televízie, do ktorých nasadilo reklamu, vybralo samo. Súťaž v tomto prípade neprebehla, na reklamu platí zákonná výnimka. Rezort tvrdí, že volilo stanice s najväčším zásahom v rámci každého kraja.

„Pre účely selekcie relevantných vysielateľov sa robil prieskum zo všetkých vysielateľov, ktorí vlastnia platnú licenciu,“ povedal hovorca ministerstva Maroš Stano.

Vyberať televízie na kampaň podľa ich deklarovaného technického pokrytia nevypovedá o ich sledovanosti nič. Ide nanajvýš o potenciálny zásah.

Tieto stanice nie sú zahrnuté samostatne do peoplemetrového merania sledovanosti, ak aj majú dáta, nepochádzajú zo spoločného, trhom akceptovaného prieskumu.

Ministerstvo preto naozaj môže argumentovať tým, že vhodnejší porovnávací parameter – napríklad sledovanosť – nemá k dispozícii.

Pri daných miliónoch na komunikačné aktivity z eurofondov si však mohlo napríklad nechať vypracovať prieskum trhu, aby rozpočet išiel naozaj tam, kde sa počet divákov nepohybuje na úrovni štatistickej odchýlky. 

Namiesto toho ministerstvo uviedlo len zoznam distribučných kanálov, ktoré sa dajú zriadiť zo dňa na deň, v akejkoľvek podobe. Televízie mali mať podľa podmienok funkčnú webstránku, vysielať spravodajstvo, publicistiku, byť dostupné formou káblového digitálneho signálu, cez MMDS, DVB-T a mať live vysielanie. 

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Eurofondy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko, SME Plus, Čítanie+

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Horiaci obklad z londýnskej budovy sa používa aj na Slovensku

Francúzsky výrobca v pondelok oznámil, že obklad, ktorý pravdepodobne významne prispel k tragickému požiaru v Londýne, prestal vyrábať.

DOMOV

Fico sa po futbale vybúril na liste šéfovi UEFA

Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Sprisahanci z jadra: Premiérove konšpiračné predstavy o futbale

Veľké krajiny chcú vybabrať s menšími.

Neprehliadnite tiež

Samsung opäť začne predávať vynovenú verziu Galaxy Note 7

Koncern zažil so svojou bývalou vlajkovou loďou Note 7 bezprecedentné fiasko.

Britániu chce opustiť takmer polovica kvalitných ľudí z Únie

To by mohlo spôsobiť nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily v ostrovnej krajine.

V Únii pracuje viac cudzincov než domácich

Najvyšší podiel majú Poľsko, Španielsko a Portugalsko.