Vývoj nelegálneho softvéru bol vo VW verejným tajomstvom

Mnohí manažéri a personál z vývojového oddelenia vedeli, alebo sa podieľali na vývoji dnes už zakázaného softvéru.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN. Vývoj softvéru, ktorý pri testoch maskuje skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka, bol v automobilke Volkswagen (VW) "verejným tajomstvom".

Prinajmenšom na oddelení, ktoré sa pokúšalo upraviť motory tak, aby spĺňali emisné normy.

Uviedli to v piatok (22.1.) nemecké noviny Süddeutsche Zeitung s odvolaním sa na interné vyšetrovanie VW. Informovala o tom v sobotu agentúra Reuters.

Verejné tajomstvo

Mnohí manažéri a personál z vývojového oddelenia vedeli, alebo sa priamo podieľali na vývoji dnes už zakázaného softvéru.

Na vývojovom oddelení panovala "kultúra kolektívneho tajomstva". O inštalácii sporného softvéru, ktorý spôsobil najväčšiu korporátnu krízu v histórii, sa otvorene diskutovalo už od roku 2006, napísali Süddeutsche Zeitung.

Ale aj tu sa objavila výnimka. Jeden z členov vývojového oddelenia neudržal tajomstvo a poskytol dôkazy vyšetrovateľom, ktorých si najala automobilka. Tie vyvolali poplach medzi top manažérmi. Informátora už vyšetrovala prokuratúra v Braunschweigu, na otázky novín však nereagoval.

Top manažment o ničom nevedel

Koncern Volkswagen však tvrdí, že o podvodnom softvére vedel len veľmi malý okruh ľudí. Automobilka vyhlásila, že nemá informácie o tom, že by bol do aféry zapletený top manažment firmy alebo členovia jej predstavenstva.

Volkswagen vlani vyhlásil program amnestie pre svedkov, ktorí by mu pomohli objasniť škandál známy pod celom svete pod názvom dieselgate.

Vedeniu sľúbilo, že neprepustí nikoho, kto mu poskytne informácie. Koncern plánuje zverejniť prvé výsledky svojho vyšetrovania na aprílovom stretnutí akcionárov.

Volkswagenom otriasa najväčší škandál v 78-ročnej histórii automobilky. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri obvinila VW, že nainštaloval do zhruba 500.000 dieselových áut v USA, vyrobených v rokoch 2009 až 2015, softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 160
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 726
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 114
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 412
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 307
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 169
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 148
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.