Kmotríkovmu Slovanu postaví štadión zrejme Strabag, ponúkol najlepšiu cenu

Rakúska spoločnosť mala ponúknuť cenu okolo 42 milióna eur. Váhostav skončil až za ňou.

Majiteľ Slovana Bratislava Ivan Kmotrík(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Národný futbalový štadión, za ktorým stojí podnikateľ Ivan Kmotrík, môže stavať Strabag. Ten podľa informácií denníka SME ponúkol v tendri na jeho výstavbu najvýhodnejšiu ponuku. Štadión by chcel postaviť za približne 42 miliónov eur. V tendri, ktorý Kmotrík vypísal, rátal so sumou 45 miliónov eur. 

Informácie denníka SME Strabag nekomentoval. "Výberové konanie ešte prebieha. V tejto chvíli bohužiaľ nie sme oprávnení poskytovať žiadne informácie," konštatovala hovorkyňa firmy Edita Novotná.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Podiel v Strabagu má aj ruský oligarcha

Aj Širokého Váhostav

Ak by Strabag tender vyhral, išlo by o jeho druhý štadión. Len vlani dokončil prestavbu futbalového štadióna Spartaka Trnava, ktorý vlastní Vladimír Poór. Stavbári ho dokončili vlani v lete a stál zhruba 30 miliónov eur. Kabinet Roberta Fica zo Smeru naň prispel približne piatimi miliónmi eur. 

Do tendra sa zapojil aj Váhostav, ktorý je pod sférou vplyvu oligarchu Juraja Širokého. Ten mal v súťaži ponúknuť o niečo vyššiu sumu ako spomínaný Strabag.

Hovorca Váhostavu Tomáš Halán skonštatoval, že firma predložila ponuku na výstavbu Národného futbalového štadióna, avšak z dôvodu stále neukončenej súťaže nebude o svojej ponuke poskytovať bližšie informácie. 

Keď firma, ktorá vypísala tender, otvára obálky s cenami znamená to, že súťaž sa dostáva do poslednej fázy. Kmotríkova firma teraz už len vyberie víťaznú firmu. V hodnotiacej komisii má byť aj zástupca ministerstva školstva. Kmotrík denníku SME povedal, že Národný futbalový štadión ho nezaujíma a treba sa obrátiť na jeho sekretariát.

Vlani na jar rozhodla vláda, že Kmotríkovi postaví štadión aj pre Slovan Bratislava za štátne. Premiér Robert Fico vtedy hovoril o sume 45 miliónov eur.

Na jeseň už ministerstvo školstva na jeseň oznámilo, že štadión bude stáť až 68 miliónov eur. S takýmto odhadom prišla poradenská spoločnosť KPMG Slovensko pred pár mesiacmi. Analýzu si od spoločnosti objednalo práve ministerstvo školstva. 

"To je rámec, s ktorým pracujeme," odkázal vlani na jeseň minister školstva Juraj Draxler (nominant Smeru).

Partner konzultačnej spoločnosti KPMG Ľuboš Vančo na jeseň vysvetlil, že v sume 45 miliónov eur je zarátaná len hrubá stavba. Zvyšok, viac ako 20 miliónov eur má stáť vybavenie, ako je napríklad ozvučenie, obrazovky, osvetlenie či bezpečnostné prvky.

Firma, ktorá vypísala tender za štátne peniaze je však stále v rukách Kmotríka, štát v nej nemá žiaden podiel. Ako sa do nej dostane, sa má rozhodnúť do konca marca.

"Riešenie tejto časti projektu NFŠ, vrátane jej personálneho obsadenia je momentálne v procese príprav, resp. jednaní s ešte stále aktuálnym vlastníkom projektu, takže detailnejšie informácie budeme schopní poskytnúť až po ich sfinalizovaní," napísal rezort školstva. 

Isté zatiaľ je len to, že štadión s kapacitou takmer 23-tisíc ľudí vybuduje firma s názvom NewCO2, nad ktorou má mať štát stopercentnú kontrolu. 

Ako to bude?

 Vláda pred mesiacom rozhodla, že projekty výstavby Národného futbalového štadióna oddelí. Pôvodne sa v rámci štadióna mala stavať aj komerčná časť. Ministerstvo školstva si pod seba zoberie len nekomerčnú, čiže športovú časť projektu výstavby Národného futbalového štadióna. 

Ministra školstva Juraja Draxlera vláda uznesením zaviazala k ďalším analýzam o štadióne.

Termín začiatku výstavby štadióna nie je jasný. Dokončiť by sa mal na prelome rokov 2017 a 2018. Pôvodne chcel Národný futbalový štadión vybudovať sám Ivan Kmotrík. Neskôr vláda rozhodla, že mu na ňu poskytne dotáciu. V máji definitívne rozhodla o tom, že štadión postaví vláda sama.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 936
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 154
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 769
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 424
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 400
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 299
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 194
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 143
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Štátnym a verejným zamestnancom zvýšia platy takmer o päť percent

Zvyšovanie platov obíde pedagogických pracovníkov.

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.