RegioJet s 13 vozňami do Košíc nevyštartuje, narazil na kapacitu staníc

Žlté expresy začnú jazdiť len s 10 vozňami. Svoju kapacitu zvýšia o štyri vozne.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Žlté expresy Radima Jančuru chceli po zrušení IC vlakov navýšiť svoju kapacitu skoro dvojnásobne. Miesto súčasných šesť vozňov, chcel RegioJet na linku medzi Bratislavou a Košicami nasadiť až 13 vozňov. Štátny správca koľají a niektorých staníc im v tejto požiadavke nevyhovel. 

 Nakoniec od nedele začnú jazdiť len s 10 vozňami. Pre Železnice Slovenskej republiky bol totiž návrh súkromného dopravcu neakceptovateľný.

"Takáto dĺžka súpravy je nevhodná vzhľadom na dĺžky nástupných hrán nástupíšť a komplikovala by technológiu v koncových železničných staniciach," povedala SME hovorkyňa Železníc SR Martina Pavliková. 

Pavliková dodala, že súpravy s 10 vozňami na koľajniciach a staniciach už vyhovujú technológii slovenskému správcovi tratí. 

Komplikácie na Hlavnej stanici

Podľa súkromného dopravcu je problém len na bratislavskej hlavnej stanici. Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj vysvetľuje, že takto dlhý vlak sa dá odbaviť len na treťom nástupišti, koľajou číslo 10. Ondrůj hovorí, že v čase odchodu vlakov RegioJetu je na vyhovujúcej koľajnici odstavená rýchliková súprava Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). 

"Železnice Slovenskej republiky nepustili naše vlaky na tento perón s odôvodnením, že 20 minút po nás odchádza rýchlik Železničnej spoločnosti. Na nástup cestujúcich by zostalo len 15 minút. ZSSK trvala na tom, že 15 minút je málo. Vzhľadom na to, že na stanici v Bratislave neprebieha žiadne naskladňovanie cateringu, je podľa nášho názoru 15 minút dostatočný čas na pohodlný nástup cestujúcich," vraví majiteľ RegioJet-u Radim Jančura. 

Ak podľa Jančuru najmä štátna spoločnosť zmení názor, žlté expresy sú pripravené predĺžiť súpravy na 13 vozňov. 

Od nedele v RegioJete opäť pribudnú aj reštauračné vozne. Tie súkromný dopravca v polovici marca stiahol po marcovom vykoľajení jeho vlaku práve na Hlavnej stanici. 

V každej súprave bude tiež radený vozeň Astra s pokojnou zónou, ktorý má vo výbave dotykové obrazovky v sedadlách s možnosťou sledovania filmov a počúvania hudby. Nasadzovať bude aj vozeň s detskou herňou, televíziou a hračkami pre zabavenie tých najmenších cestujúcich, vozne v triede Relax a kupé triedy Business.

Ceny cestovných lístkov sa nemenia. Na linke medzi Bratislavou a Košicami začínajú od 9 eur. Študenti s platným žiackym preukazom môžu cestovať s polovičnou zľavou - to znamená, že pri ceste z Bratislavy do Košíc za ceny od 4,50 eur.

"Za tieto zľavy pri tom nedostáva RegioJet žiadne kompenzácie od štátu a uhrádza ich z vlastného vrecka. Celková prevádzka expresných vlakov RegioJet na trase Bratislava - Košice prebieha na úplne komerčnej báze, bez akýchkoľvek dotácií zo strany štátu," vraví Ondrůj.

Za minulý rok RegioJet očakáva stratu okolo štyroch miliónov eur. 

Koniec štátnych IC vlakov

V nedeľu medzi Bratislavou a Košicami prejde po 22 rokoch posledný IC vlak. V pondelok 18. januára IC vlaky medzi Bratislavou a Košicami už nevyrazia.

Štátny dopravca to oznámil ešte začiatkom decembra, rozhodol sa tak po tom, čo minister dopravy Ján Počiatek zo Smeru pripustil stiahnutie z tohto trhu. Spoločnosť to vysvetlila tak, že nedokáže vymazať stratu, ktorú jej IC vlaky každoročne produkovali.

„Očakávaná strata 2015 je približne na úrovni roka 2014. Priebežný výsledok na úrovni EBITDA (zisk pred započítaním úradov, daní a odpisov, pozn. red.) je kladný. Zverejníme ho po uzavretí celého roka,“ povedala v decembri hovorkyňa štátneho osobného dopravcu Jana Morháčová.

Za minulý rok by IC vlaky štátneho dopravcu mali skončiť v strate 1,2 milióna eur.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 359
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 882
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 464
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 469
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 253
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 866
  7. Kam do tepla v januári? 2 064
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 690
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 002

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

Neprehliadnite tiež

Stravovanie sa mení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.