ZSSK Cargo má dať za elektrinu pre rušne desiatky miliónov eur

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia bude odoberať elektrinu pre lokomotívy z technických dôvodov aj v tomto roku od Železníc Slovenskej republiky.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) má za združenú dodávku elektriny v tomto roku zaplatiť Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) 26,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (32,28 mil. eur vrátane dane).

Ide o odber elektriny pre hnacie dráhové vozidlá štátneho nákladného vlakového dopravcu pripojené do distribučnej sústavy ŽSR na napäťovej úrovni 25 kV a 3 kV.

Cez rokovacie konanie

Ako vyplýva z výsledku verejného obstarávania, ZSSK Cargo zadala zákazku štátnemu prevádzkovateľovi železničnej infraštruktúry cez rokovacie konanie bez zverejnenia, keďže z technických dôvodov jej môžu elektrinu poskytnúť len ŽSR.

Predpokladaná cena za dodávku a distribúciu elektriny bola 30,4 mil. eur bez dane (36,47 mil. eur s daňou).

"ŽSR sú jediným a výhradným vlastníkom dopravnej cesty a infraštruktúry, ktorej súčasťou je aj distribučná sústava elektriny (trakčné vedenie, napájacie stanice).

Odber elektriny rušňami je považovaný za nemeraný odber, pretože distribučná sústava nemá momentálne plnohodnotné nástroje na plnenie si všetkých povinností distribútora pre zabezpečenie plynulého priebehového merania a odpočtu v distribučnej sústave ŽSR," uviedla ZSSK Cargo.

Je to jedna z piatich technických prekážok, ktoré spôsobujú, že dodanie elektriny pre rušne ZSSK Cargo pripojené do distribučnej sústavy ŽSR na napäťových úrovniach 25 kV a 3 kV môžu pre tento rok poskytnúť len ŽSR.

"Momentálne stále prebieha skúšobná prevádzka celého systému merania spotreby rušňov. Chyby v meraniach sa odstraňujú postupne, ich rýchlosť však závisí od schopností dodávateľov (väčšinou zahraničných) jednotlivých komponentov odstraňovať zistené nedostatky," oznámil nákladný dopravca ďalšiu prekážku.

Koncom roka ďalšie zmluvy

ZSSK Cargo a ŽSR koncom vlaňajška uzatvorili dve zmluvy o združenej dodávke elektriny na rok 2016 na úrovni 25 kV a 3 k v objeme 49 tisíc MWh. Cena za silovú elektrinu dodanú na základe špecifikovaného množstva pre tento rok je 48,16 eur za 1 MWh bez DPH.

Za združenú dodávku zemného plynu na tento a budúci rok má ZSSK Cargo uhradiť Slovenskému plynárenskému priemyslu, a.s. (SPP) 2,21 mil. eur bez dane (2,65 mil. eur s daňou).

Dodávateľ uspel vo verejnej súťaži spomedzi ponúk štyroch uchádzačov s použitím elektronickej aukcie. Ide o dodávku zemného plynu na vykurovanie, prípravu teplej úžitkovej vody a technologické účely na všetkých odberných miestach ZSSK Cargo v predpokladanom celkovom objeme 77 696,40 MWh. Predpokladaná hodnota zákazky bola 2,44 mil. eur bez dane, verejná súťaž bola vyhlásená vlani v júli.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vznikla začiatkom roka 2005 a je jednou z troch nástupníckych spoločností pôvodne jednotných železníc. Zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu, má základné imanie 401,646 mil. eur. Akcionárom spoločnosti je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 704
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 339
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 247
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 048
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 042
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 889
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 768
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 490
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 417

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop