ZSSK Cargo má dať za elektrinu pre rušne desiatky miliónov eur

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia bude odoberať elektrinu pre lokomotívy z technických dôvodov aj v tomto roku od Železníc Slovenskej republiky.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) má za združenú dodávku elektriny v tomto roku zaplatiť Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR) 26,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (32,28 mil. eur vrátane dane).

Ide o odber elektriny pre hnacie dráhové vozidlá štátneho nákladného vlakového dopravcu pripojené do distribučnej sústavy ŽSR na napäťovej úrovni 25 kV a 3 kV.

Cez rokovacie konanie

Ako vyplýva z výsledku verejného obstarávania, ZSSK Cargo zadala zákazku štátnemu prevádzkovateľovi železničnej infraštruktúry cez rokovacie konanie bez zverejnenia, keďže z technických dôvodov jej môžu elektrinu poskytnúť len ŽSR.

Predpokladaná cena za dodávku a distribúciu elektriny bola 30,4 mil. eur bez dane (36,47 mil. eur s daňou).

"ŽSR sú jediným a výhradným vlastníkom dopravnej cesty a infraštruktúry, ktorej súčasťou je aj distribučná sústava elektriny (trakčné vedenie, napájacie stanice).

Odber elektriny rušňami je považovaný za nemeraný odber, pretože distribučná sústava nemá momentálne plnohodnotné nástroje na plnenie si všetkých povinností distribútora pre zabezpečenie plynulého priebehového merania a odpočtu v distribučnej sústave ŽSR," uviedla ZSSK Cargo.

Je to jedna z piatich technických prekážok, ktoré spôsobujú, že dodanie elektriny pre rušne ZSSK Cargo pripojené do distribučnej sústavy ŽSR na napäťových úrovniach 25 kV a 3 kV môžu pre tento rok poskytnúť len ŽSR.

"Momentálne stále prebieha skúšobná prevádzka celého systému merania spotreby rušňov. Chyby v meraniach sa odstraňujú postupne, ich rýchlosť však závisí od schopností dodávateľov (väčšinou zahraničných) jednotlivých komponentov odstraňovať zistené nedostatky," oznámil nákladný dopravca ďalšiu prekážku.

Koncom roka ďalšie zmluvy

ZSSK Cargo a ŽSR koncom vlaňajška uzatvorili dve zmluvy o združenej dodávke elektriny na rok 2016 na úrovni 25 kV a 3 k v objeme 49 tisíc MWh. Cena za silovú elektrinu dodanú na základe špecifikovaného množstva pre tento rok je 48,16 eur za 1 MWh bez DPH.

Za združenú dodávku zemného plynu na tento a budúci rok má ZSSK Cargo uhradiť Slovenskému plynárenskému priemyslu, a.s. (SPP) 2,21 mil. eur bez dane (2,65 mil. eur s daňou).

Dodávateľ uspel vo verejnej súťaži spomedzi ponúk štyroch uchádzačov s použitím elektronickej aukcie. Ide o dodávku zemného plynu na vykurovanie, prípravu teplej úžitkovej vody a technologické účely na všetkých odberných miestach ZSSK Cargo v predpokladanom celkovom objeme 77 696,40 MWh. Predpokladaná hodnota zákazky bola 2,44 mil. eur bez dane, verejná súťaž bola vyhlásená vlani v júli.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vznikla začiatkom roka 2005 a je jednou z troch nástupníckych spoločností pôvodne jednotných železníc. Zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu, má základné imanie 401,646 mil. eur. Akcionárom spoločnosti je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.