Fínsko a Estónsko chcú spojiť hlavné mestá podmorským tunelom

Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal prepravu skrátiť na 30 minút.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

HELSINKI. Fínsko a Estónsko sa dohodli, že preskúmajú možnosti výstavby podmorského železničného tunela, ktorý by spojil hlavné mestá obidvoch štátov.

V prípade, že sa projekt zrealizuje, pôjde o najdlhší podmorský tunel na svete.

Informovali o tom agentúra Reuters a denník Guardian.

Podpísali memorandum 

Tento týždeň podpísali ministri dopravy obidvoch krajín a predstavitelia Tallinu a Helsínk memorandum o zlepšení vzájomného dopravného spojenia, v rámci ktorého by sa mali preskúmať aj možnosti výstavby podmorského železničného tunela.

Náklady na projekt sa odhadujú na deväť až 13 miliárd eur, pričom obe krajiny počítajú s tým, že časť financií poskytne Európska únia.

Krajiny už požiadali EÚ o peniaze na štúdiu realizovateľnosti.

Cestovanie by mal výrazne skrátiť 

Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal mať dĺžku od 65 do 92 kilometrov a prepravu medzi hlavnými mestami Fínska a Estónska by mal skrátiť na 30 minút.

V súčasnosti trvá cesta trajektom približne dve hodiny, minimálne 90 minút. V oblasti Helsínk pracujú desaťtisíce Estóncov a mnohí Fíni zasa často navštevujú hlavné mesto Estónska.

"Helsinki a Tallin tvoria ekonomickú oblasť, kde žije približne 1,5 milióna ľudí. S cieľom plne využiť potenciál tejto oblasti sa doprava medzi mestami musí oproti súčasnému stavu zrýchliť a zjednodušiť," uviedli vo vyhlásení k plánom výstavby podmorského tunela predstavitelia Helsínk.

Po vybudovaní podmorského tunela by sa koridor neskôr napojil na Rail Baltica, transeurópsku vysokorýchlostnú železničnú sieť, ktorá by mala spojiť hlavné mestá Fínska, pobaltských krajín, Poľska so západoeurópskou železničnou sieťou. V prípade realizácie projektu podmorského železničného tunela by tento mal byť v prevádzke po roku 2030.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 672
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 937
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 223
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 158
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 732
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 530
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 758
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 413
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 987
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 2 786

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

21. výročie vraždy Róberta Remiáša si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti, ktorí organizovali Veľký protikorupčný pochod.

Neprehliadnite tiež

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop