Fínsko a Estónsko chcú spojiť hlavné mestá podmorským tunelom

Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal prepravu skrátiť na 30 minút.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

HELSINKI. Fínsko a Estónsko sa dohodli, že preskúmajú možnosti výstavby podmorského železničného tunela, ktorý by spojil hlavné mestá obidvoch štátov.

V prípade, že sa projekt zrealizuje, pôjde o najdlhší podmorský tunel na svete.

Informovali o tom agentúra Reuters a denník Guardian.

Podpísali memorandum 

Tento týždeň podpísali ministri dopravy obidvoch krajín a predstavitelia Tallinu a Helsínk memorandum o zlepšení vzájomného dopravného spojenia, v rámci ktorého by sa mali preskúmať aj možnosti výstavby podmorského železničného tunela.

Náklady na projekt sa odhadujú na deväť až 13 miliárd eur, pričom obe krajiny počítajú s tým, že časť financií poskytne Európska únia.

Krajiny už požiadali EÚ o peniaze na štúdiu realizovateľnosti.

Cestovanie by mal výrazne skrátiť 

Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal mať dĺžku od 65 do 92 kilometrov a prepravu medzi hlavnými mestami Fínska a Estónska by mal skrátiť na 30 minút.

V súčasnosti trvá cesta trajektom približne dve hodiny, minimálne 90 minút. V oblasti Helsínk pracujú desaťtisíce Estóncov a mnohí Fíni zasa často navštevujú hlavné mesto Estónska.

"Helsinki a Tallin tvoria ekonomickú oblasť, kde žije približne 1,5 milióna ľudí. S cieľom plne využiť potenciál tejto oblasti sa doprava medzi mestami musí oproti súčasnému stavu zrýchliť a zjednodušiť," uviedli vo vyhlásení k plánom výstavby podmorského tunela predstavitelia Helsínk.

Po vybudovaní podmorského tunela by sa koridor neskôr napojil na Rail Baltica, transeurópsku vysokorýchlostnú železničnú sieť, ktorá by mala spojiť hlavné mestá Fínska, pobaltských krajín, Poľska so západoeurópskou železničnou sieťou. V prípade realizácie projektu podmorského železničného tunela by tento mal byť v prevádzke po roku 2030.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 393
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 401
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 056
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 933
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 208
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 594
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 341
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 326
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 224
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 704

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.