BRATISLAVA. V tendroch Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na činnosť stavebno-technického dozoru pre rozostavané úseky diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavskú Lúčka - Višňové - Dubná Skala sú námietky.
Úrad pre verejné obstarávanie v prípade oboch užších súťaží začal konanie o námietkach proti vylúčeniu uchádzača, a to v štádiu pred otváraním časti ponúk označených ako kritériá, vrátane cenových ponúk. Stalo sa tak podľa oznámenia úradu ešte v závere minulého roka.
NDS vyhlásila súťaže na stavebno-technický dozor pre úseky D1 pri Žiline ešte vlani v júli spolu s ďalšími troma tendrami. Celkové odhadované náklady na poskytovanie týchto služieb sú 38,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (takmer 46 mil. eur vrátane dane).
V prípade dvoch už rozostavaných úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala ide o nové tendre.
NDS zrušila predošlé súťaže začiatkom minulého roku, zdôvodnila to zmenou podmienok verejného obstarávania.
Stavebno-technický dozor pre stavbu D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka (11,3 kilometra) má predpokladanú cenu 5,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (vyše 7 mil. eur vrátane dane). Táto činnosť je plánovaná na 1 405 dní, teda takmer štyri roky. Úsek s tunelmi Ovčiarsko a Žilina stavia združenie firiem Doprastav, a.s., Váhostav - SK, a.s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a.s. Praha od roku 2014 za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane (512,64 mil. eur s daňou). Zmluvný termín ukončenia výstavby je začiatkom roku 2018.
Predpokladaná cena stavebno-technického dozoru na D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,5 km) dosahuje takmer 13 mil. eur bez dane (15,6 mil. eur s daňou). Poskytovanie služieb má trvať 2 111 dní, čiže skoro šesť rokov. Diaľnicu s tunelom Višňové (7,5 km) stavia taliansko-slovenská skupina firiem Salini Impregilo, S.p.A. Miláno a Dúha, a.s. od roku 2014. Zaviazali sa ju vybudovať za 409,8 mil. eur bez dane (491,76 mil. eur s daňou) do konca roku 2019.
Stavebno-technický dozor na D1 Prešov, západ - juh (7,9 km) by mal podľa predpokladov stáť maximálne 9,24 mil. eur bez dane (11,09 mil. eur s daňou). Táto zákazka by mala trvať 2 075 dní, alebo necelých šesť rokov. Odhadované náklady na tú istú činnosť na D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach (14,4 km) sú 5,23 mil. eur bez dane (6,28 mil. eur s daňou), služby sú plánované na 1 685 dní, resp. vyše štyri a pol roka.
V prípade D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec (5,7 km) predstavuje predpokladaná cena stavebno-technického dozoru 4,98 mil. eur bez dane (s daňou 5,97 mil. eur). Táto činnosť má trvať 2 020 dní, teda päť a pol roka. Užšie súťaže na výstavbu úsekov D1 pri Prešove a Košiciach a D3 pri Čadci, ktoré boli zverejnené ešte vlani v máji a júni, sa doteraz neskončili.