V tendroch na dozor pre diaľničné úseky pri Žiline sú námietky

Úrad pre verejné obstarávanie začal v prípade užších súťaží konanie.

Slávnostný začiatok razenia tunela Višňové.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V tendroch Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na činnosť stavebno-technického dozoru pre rozostavané úseky diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavskú Lúčka - Višňové - Dubná Skala sú námietky.

Úrad pre verejné obstarávanie v prípade oboch užších súťaží začal konanie o námietkach proti vylúčeniu uchádzača, a to v štádiu pred otváraním časti ponúk označených ako kritériá, vrátane cenových ponúk. Stalo sa tak podľa oznámenia úradu ešte v závere minulého roka.

NDS vyhlásila súťaže na stavebno-technický dozor pre úseky D1 pri Žiline ešte vlani v júli spolu s ďalšími troma tendrami. Celkové odhadované náklady na poskytovanie týchto služieb sú 38,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (takmer 46 mil. eur vrátane dane).

V prípade dvoch už rozostavaných úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala ide o nové tendre.

NDS zrušila predošlé súťaže začiatkom minulého roku, zdôvodnila to zmenou podmienok verejného obstarávania.

Stavebno-technický dozor pre stavbu D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka (11,3 kilometra) má predpokladanú cenu 5,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (vyše 7 mil. eur vrátane dane). Táto činnosť je plánovaná na 1 405 dní, teda takmer štyri roky. Úsek s tunelmi Ovčiarsko a Žilina stavia združenie firiem Doprastav, a.s., Váhostav - SK, a.s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a.s. Praha od roku 2014 za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane (512,64 mil. eur s daňou). Zmluvný termín ukončenia výstavby je začiatkom roku 2018.

Predpokladaná cena stavebno-technického dozoru na D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,5 km) dosahuje takmer 13 mil. eur bez dane (15,6 mil. eur s daňou). Poskytovanie služieb má trvať 2 111 dní, čiže skoro šesť rokov. Diaľnicu s tunelom Višňové (7,5 km) stavia taliansko-slovenská skupina firiem Salini Impregilo, S.p.A. Miláno a Dúha, a.s. od roku 2014. Zaviazali sa ju vybudovať za 409,8 mil. eur bez dane (491,76 mil. eur s daňou) do konca roku 2019.

Stavebno-technický dozor na D1 Prešov, západ - juh (7,9 km) by mal podľa predpokladov stáť maximálne 9,24 mil. eur bez dane (11,09 mil. eur s daňou). Táto zákazka by mala trvať 2 075 dní, alebo necelých šesť rokov. Odhadované náklady na tú istú činnosť na D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach (14,4 km) sú 5,23 mil. eur bez dane (6,28 mil. eur s daňou), služby sú plánované na 1 685 dní, resp. vyše štyri a pol roka.

V prípade D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec (5,7 km) predstavuje predpokladaná cena stavebno-technického dozoru 4,98 mil. eur bez dane (s daňou 5,97 mil. eur). Táto činnosť má trvať 2 020 dní, teda päť a pol roka. Užšie súťaže na výstavbu úsekov D1 pri Prešove a Košiciach a D3 pri Čadci, ktoré boli zverejnené ešte vlani v máji a júni, sa doteraz neskončili.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 641
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 927
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 783
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 484
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 481
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 103
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 553
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 522
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 188

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOMOV

Prieskum Polis: Voľby by vyhral Smer, SNS preferencie klesli

Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop