V tendroch na dozor pre diaľničné úseky pri Žiline sú námietky

Úrad pre verejné obstarávanie začal v prípade užších súťaží konanie.

Slávnostný začiatok razenia tunela Višňové.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V tendroch Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na činnosť stavebno-technického dozoru pre rozostavané úseky diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavskú Lúčka - Višňové - Dubná Skala sú námietky.

Úrad pre verejné obstarávanie v prípade oboch užších súťaží začal konanie o námietkach proti vylúčeniu uchádzača, a to v štádiu pred otváraním časti ponúk označených ako kritériá, vrátane cenových ponúk. Stalo sa tak podľa oznámenia úradu ešte v závere minulého roka.

NDS vyhlásila súťaže na stavebno-technický dozor pre úseky D1 pri Žiline ešte vlani v júli spolu s ďalšími troma tendrami. Celkové odhadované náklady na poskytovanie týchto služieb sú 38,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (takmer 46 mil. eur vrátane dane).

V prípade dvoch už rozostavaných úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala ide o nové tendre.

NDS zrušila predošlé súťaže začiatkom minulého roku, zdôvodnila to zmenou podmienok verejného obstarávania.

Stavebno-technický dozor pre stavbu D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka (11,3 kilometra) má predpokladanú cenu 5,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (vyše 7 mil. eur vrátane dane). Táto činnosť je plánovaná na 1 405 dní, teda takmer štyri roky. Úsek s tunelmi Ovčiarsko a Žilina stavia združenie firiem Doprastav, a.s., Váhostav - SK, a.s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a.s. Praha od roku 2014 za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane (512,64 mil. eur s daňou). Zmluvný termín ukončenia výstavby je začiatkom roku 2018.

Predpokladaná cena stavebno-technického dozoru na D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,5 km) dosahuje takmer 13 mil. eur bez dane (15,6 mil. eur s daňou). Poskytovanie služieb má trvať 2 111 dní, čiže skoro šesť rokov. Diaľnicu s tunelom Višňové (7,5 km) stavia taliansko-slovenská skupina firiem Salini Impregilo, S.p.A. Miláno a Dúha, a.s. od roku 2014. Zaviazali sa ju vybudovať za 409,8 mil. eur bez dane (491,76 mil. eur s daňou) do konca roku 2019.

Stavebno-technický dozor na D1 Prešov, západ - juh (7,9 km) by mal podľa predpokladov stáť maximálne 9,24 mil. eur bez dane (11,09 mil. eur s daňou). Táto zákazka by mala trvať 2 075 dní, alebo necelých šesť rokov. Odhadované náklady na tú istú činnosť na D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach (14,4 km) sú 5,23 mil. eur bez dane (6,28 mil. eur s daňou), služby sú plánované na 1 685 dní, resp. vyše štyri a pol roka.

V prípade D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec (5,7 km) predstavuje predpokladaná cena stavebno-technického dozoru 4,98 mil. eur bez dane (s daňou 5,97 mil. eur). Táto činnosť má trvať 2 020 dní, teda päť a pol roka. Užšie súťaže na výstavbu úsekov D1 pri Prešove a Košiciach a D3 pri Čadci, ktoré boli zverejnené ešte vlani v máji a júni, sa doteraz neskončili.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 7 926
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 923
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 477
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 311
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 230
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 118
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 640
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 376
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 192
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 851

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ako sa pije a žije v banskom kraji, keď bane miznú

Tak ich tu vnímajú. Ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom baníckom kraji.

SVET

Poľsko prichádza o slobodu, moc v krajine nemá kto kontrolovať

Vládna strana Právo a spravodlivosť postupne ovládla súdnictvo či verejnoprávne médiá.

TECH

Rozlúštili záhadu supersilného betónu starovekých Rimanov

Náš betón sa časom drobí, ten z antiky sa stáva pevnejším.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen, BMW, Audi sa spoločne dohadovali na cene aj prístupe k dodávateľom

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.

Bývalé vedenie Rapid life odmieta viaceré zistenia nútenej správkyne

Právny zástupca bývalého vedenia je presvedčený, že správkyňa si neplní riadne svoje povinnosti a mala porušiť mlčanlivosť.

Siemens nebude štátnym ruským firmám dodávať zariadenia na výrobu elektriny

Siemens zastavuje dodávky energetických zariadení ruským firmám