V tendroch na dozor pre diaľničné úseky pri Žiline sú námietky

Úrad pre verejné obstarávanie začal v prípade užších súťaží konanie.

Slávnostný začiatok razenia tunela Višňové.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V tendroch Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. na činnosť stavebno-technického dozoru pre rozostavané úseky diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavskú Lúčka - Višňové - Dubná Skala sú námietky.

Úrad pre verejné obstarávanie v prípade oboch užších súťaží začal konanie o námietkach proti vylúčeniu uchádzača, a to v štádiu pred otváraním časti ponúk označených ako kritériá, vrátane cenových ponúk. Stalo sa tak podľa oznámenia úradu ešte v závere minulého roka.

NDS vyhlásila súťaže na stavebno-technický dozor pre úseky D1 pri Žiline ešte vlani v júli spolu s ďalšími troma tendrami. Celkové odhadované náklady na poskytovanie týchto služieb sú 38,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (takmer 46 mil. eur vrátane dane).

V prípade dvoch už rozostavaných úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala ide o nové tendre.

NDS zrušila predošlé súťaže začiatkom minulého roku, zdôvodnila to zmenou podmienok verejného obstarávania.

Stavebno-technický dozor pre stavbu D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka (11,3 kilometra) má predpokladanú cenu 5,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (vyše 7 mil. eur vrátane dane). Táto činnosť je plánovaná na 1 405 dní, teda takmer štyri roky. Úsek s tunelmi Ovčiarsko a Žilina stavia združenie firiem Doprastav, a.s., Váhostav - SK, a.s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a.s. Praha od roku 2014 za zmluvnú cenu 427,2 mil. eur bez dane (512,64 mil. eur s daňou). Zmluvný termín ukončenia výstavby je začiatkom roku 2018.

Predpokladaná cena stavebno-technického dozoru na D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala (13,5 km) dosahuje takmer 13 mil. eur bez dane (15,6 mil. eur s daňou). Poskytovanie služieb má trvať 2 111 dní, čiže skoro šesť rokov. Diaľnicu s tunelom Višňové (7,5 km) stavia taliansko-slovenská skupina firiem Salini Impregilo, S.p.A. Miláno a Dúha, a.s. od roku 2014. Zaviazali sa ju vybudovať za 409,8 mil. eur bez dane (491,76 mil. eur s daňou) do konca roku 2019.

Stavebno-technický dozor na D1 Prešov, západ - juh (7,9 km) by mal podľa predpokladov stáť maximálne 9,24 mil. eur bez dane (11,09 mil. eur s daňou). Táto zákazka by mala trvať 2 075 dní, alebo necelých šesť rokov. Odhadované náklady na tú istú činnosť na D1 Budimír - Bidovce pri Košiciach (14,4 km) sú 5,23 mil. eur bez dane (6,28 mil. eur s daňou), služby sú plánované na 1 685 dní, resp. vyše štyri a pol roka.

V prípade D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec (5,7 km) predstavuje predpokladaná cena stavebno-technického dozoru 4,98 mil. eur bez dane (s daňou 5,97 mil. eur). Táto činnosť má trvať 2 020 dní, teda päť a pol roka. Užšie súťaže na výstavbu úsekov D1 pri Prešove a Košiciach a D3 pri Čadci, ktoré boli zverejnené ešte vlani v máji a júni, sa doteraz neskončili.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 397
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 9 024
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 085
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 486
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 723
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 601
  7. Kam do tepla v januári? 1 972
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 792
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 614
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 974

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Český export spomaľuje, zahraničné firmy prestávajú dávať podnikom objednávky

Živelný rast zahraničných objednávok pre český priemysel je minulosťou.

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.