Voči dvom tendrom diaľničiarov sú námietky

V obidvoch prípadoch smerujú námietky proti vylúčeniu uchádzača zo súťaže v štádiu pred otváraním častí ponúk označených ako "Kritériá".

Ilustračné foto(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Voči dvom súťažiam Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) na stavebnotechnický dozor k výstavbe diaľnic sú námietky. Ide konkrétne o tender na dozor k úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu a tiež o súťaž na dozor k úseku D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku.

V obidvoch prípadoch smerujú námietky proti vylúčeniu uchádzača zo súťaže v štádiu pred otváraním častí ponúk označených ako "Kritériá". Námietky musí teraz posúdiť Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). "Úrad koncom minulého roka začal konanie o námietkach, rozhodne o nich v zákonom stanovenej lehote," konštatoval pre TASR hovorca ÚVO Ján Mažgút.

Súčasťou úseku D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu je aj výstavba tunela Višňové, ktorý má byť po dobudovaní najdlhším tunelom na Slovensku. Tender na dozor k tomuto úseku má odhadovanú cenu podľa NDS vo výške takmer 13 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Nejde pritom o prvú súťaž na dozor k tomuto úseku diaľnice D1. NDS sa ho snaží vysúťažiť už od roku 2012, predošlé súťaže však diaľničiari zrušili. V súčasnosti sa pritom už tento diaľničný úsek stavia. Podľa NDS je tak momentálne dozor na diaľnici zabezpečený špecialistami, v prevažnej miere prostredníctvom rámcových zmlúv.

V prípade dozoru k úseku D1 z Hričovského Podhradia po Lietavskú Lúčku odhaduje NDS cenu 5,9 milióna eur bez DPH. Obidva tendre vyhlásili diaľničiari v júli minulého roka. Kritériom pre výber víťaznej firmy má byť ekonomicky najvýhodnejšia ponuka.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 711
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 727
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 115
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 190
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 618
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 618
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 451
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 437
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 042

Téma: Slovensko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Súťaže

Hlavné správy zo Sme.sk

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza. Veríme, že ju vyrieši so cťou.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.