Cargo predčilo očakávania, jeho strata sa vyšplhá na šesť miliónov

Zamestnanci sa nemusia báť, firma neplánuje prepúšťanie. Priemerná mzda sa tu hýbe okolo 900 eur.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) predpokladá v tomto roku stratu vo výške 5,8 mil. eur.

"Vzhľadom na doterajší vývoj spoločnosť očakáva výrazne lepší výsledok ako bol plán. Výsledok ešte bude ovplyvnený výkonmi za mesiac december, ako aj uzávierkovými operáciami," informoval hovorca štátneho nákladného vlakového dopravcu Martin Halanda. Spoločnosť v roku 2014 vykázala stratu v objeme 5,5 mil. eur.

Ušetrili na prevádzkových nákladoch

Hospodárenie ZSSK Cargo sa v tomto roku podľa firmy vyvíjalo priaznivo. Za jedenásť mesiacov roka dosiahla zisk 3,1 mil. eur. Dosiahnutý hospodársky výsledok je lepší voči plánu.

Hlavný vplyv na dosiahnutie priaznivého výsledku mali nižšie prevádzkové náklady - nižšie platené nájomné z dôvodu časového posunu transakcie predaja a spätného prenájmu vozňov v dcérskej spoločnosti Cargo Wagon, a. s.

"Vyššie úspory nákladov voči plánu boli aj v nákladoch na trakčnú elektrickú energiu, naftu a opravy, čo súviselo predovšetkým s pozitívnym vývojom jednotkových cien, ale aj poklesom prepravy. Prevádzkové výnosy sa nevyvíjali priaznivo, voči plánu sú nižšie o 5,2 mil. eur (o 2 %)," uviedol Halanda.

Výpadky tržieb z prepravy boli aspoň čiastočne kryté jednorazovými tržbami z predaja majetku a vyššími tržbami z opravárenstva.

Prepravili menej ton

ZSSK Cargo prepravila za jedenásť mesiacov roka 32,18 mil. ton tovarov. Medziročne je to o 728 tis. ton, resp. o 2,2 % menej, oproti plánu to znamená pokles o 1,59 mil. ton, alebo o 4,7 %.

Priemerná prepravná vzdialenosť sa zvýšila na 196,9 kilometra, v rovnakom období vlaňajška to bolo 191,5 km a plán počítal so 192,6 km.

"Najvýznamnejšie nárasty oproti plánu eviduje spoločnosť v prepravách stavebnín a chémie. Výrazné poklesy zaznamenáva ZSSK Cargo v komoditách železná ruda, uhlie, kovy, drevo a v intermodálnej preprave," priblížil Halanda.

V polovici decembra bolo podľa neho veľmi ťažké odhadnúť celkový objem prepravy za rok 2015. Až nasledujúce obdobie ukáže, či sa naplnia predpoklady o výraznom znížení dovozu vstupných surovín pre oceliarne.

Plán na budúci rok je otázny

Podnikateľský plán spoločnosti pre rok 2016 je momentálne v schvaľovacom konaní v orgánoch spoločnosti.

"Kým nebude schválený akcionárom, nebudeme k nemu poskytovať bližšie informácie. Hlavným očakávaním spoločnosti je pokračovať v nastúpenom trende stabilizácie firmy, v efektívnejšom nastavovaní procesov a v snahe udržania prepravných výkonov a získania opätovne vybraných prepráv," dodal Halanda.

Na základe prehľadu hospodárenia podnikov štátnej správy by mala ZSSK Cargo v budúcom roku plánovať stratu 4,3 mil. eur.

Zamestnanci sa nemusia báť

ZSSK Cargo má 6 030 zamestnancov, do konca roka ani v budúcom neplánuje prepúšťanie.

Odchádzajúcich zamestnancov postupne nahrádza, v budúcom roku by mal ich stav dosiahnuť zhruba šesťtisíc. Bude to závisieť od zabezpečovania výkonov.

Priemerná mzda zamestnancov firmy je 890 eur a od začiatku roka sa zvýšila o necelé 2 %. V budúcom roku by sa na základe kolektívnej zmluvy mala zvýšiť o ďalšie 2 %.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. vznikla začiatkom roka 2005 a je jednou z troch nástupníckych spoločností pôvodne jednotných železníc.

Zabezpečuje nákladnú železničnú dopravu, má základné imanie 401,646 mil. eur. Akcionárom spoločnosti je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 713
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 014
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 259
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 364
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 360
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 911
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 618
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 533
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 457
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop