Viac ako polovica Slovákov už dostala pod stromček hotovosť

Absolútnu väčšinu z nich by to tiež motivovalo k pravidelnému či občasnému zvyšovaniu investície.

Dôchodca prišiel o peniaze.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Viac ako polovica Slovákov si už niekedy našla pod vianočným stromčekom ako darček peniaze. Najčastejšie si za ne obdarovaní kúpia niečo len tak pre radosť alebo peniaze využijú na povianočné nákupy v zľavách.

Vyplýva to z aktuálneho prieskumu investičnej skupiny Pioneer Investments.

Svojim blízkym dáva na Vianoce finančný darček každoročne 17 % Slovákov. Ako ukázal prieskum, tento trend rastie s vekom a pravidelne peniazmi obdarúva viac ako pätina ľudí vo vekovej skupine 45 až 60 rokov.

Netrúfajú kúpiť darček sami

Tretina opýtaných, teda 33,3 %, potom financie ako vianočný darček dala minimálne raz a ďalšia pätina nad tým uvažuje. Traja z desiatich respondentov by peniaze pod stromček nikdy nedali.

"Aj napriek tomu, že veľa ľudí nevníma peniaze pod stromčekom ako osobný darček, z prieskumu vyplynulo, že túto formu využíva pomerne vysoký podiel Slovákov.

Často ide o model, kedy starí rodičia či rodičia dospelých detí volia variant hotovosti pod stromčekom, pretože si netrúfajú vybrať darček sami," uviedla v správe pre médiá riaditeľka marketingu a PR spoločnosti Dana Kryńska.

Ak už Slováci peniaze pod stromček dávajú, potom je to väčšinou v podobe vhodne zabalenej hotovosti, vo forme poukazu na výber tovaru alebo služby. Hotovosť je pritom doménou skôr staršej generácie, zatiaľ čo darčekové poukazy majú v obľube mladší ľudia.

Len malá časť respondentov uviedla, že finančný dar svojim blízkym dala v inej forme, napríklad v cenných papieroch, investičných odliatkoch z drahých kovov alebo v podobe novozaloženého sporiaceho, či investičného produktu so vstupným vkladom.

O niečo viac je tých, ktorí pod stromčekom peniaze nachádzajú. Finančný vianočný dar už niekedy dostalo viac ako šesť z desiatich Slovákov, každoročne pritom takmer štvrtina opýtaných, výrazne častejšie ľudia z najmladšej generácie do 30 rokov.

Z tých, ktorí peniaze k Vianociam nikdy nedostali, by takýto darček nevadil 22 % opýtaných, 15 % respondentov by o taký darček ani nestálo.

Za peniaze, ktoré respondenti k Vianociam dostávajú, si štyria z desiatich kúpia len tak niečo pre radosť alebo ich využijú pre nákupy v povianočných výpredajoch.

Radosť v podobe podobe podielových fondov

Viac ako štvrtina opýtaných si darované peniaze odloží na horšie časy a 24 % respondentov ich použije na chod domácnosti. Ako ďalej vyplynulo z prieskumu, 3,7 % ľudí využíva finančné dary na splatenie dlhov a len jeden z desiatich ich venuje na dobročinné účely.

Na otázku, či by oslovených ľudí potešil pod stromčekom darček v podobe vstupnej investície do podielových fondov, odpovedala takmer tretina, že by im urobil radosť.

Absolútnu väčšinu z nich by to tiež motivovalo k pravidelnému či občasnému zvyšovaniu investície. Asi štyria z desiatich opýtaných nad takouto formou darčeka nepremýšľali a zostávajúcu štvrtinu by darček v podobe vstupnej investície príliš nepotešil, pretože investície im nič nehovoria.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 298
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 193
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 240
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 181
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 959
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 219
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 028
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 593
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 854
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 571

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

EKONOMIKA

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Sieť už začala s prestavbou niektorých pobočiek.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop