Železničiari chcú podvozky vlakov predbežne za vyše tri milióny eur

Železničná spoločnosť Slovensko plánuje nakúpiť podvozky pre poschodové vozne elektrického vlaku a vlaku Push-Pull, ako aj pre dieselmotorový vlak.

Ilustračné foto(Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) predpokladá na dodávku štrnástich podvozkov pre nové vlaky vynaložiť predbežne 3,38 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (4,06 mil. eur vrátane dane).

Ide o predné a zadné hnané podvozky pre poschodové vozne elektrického vlaku a vlaku Push-Pull, ako aj hnacie a hnané podvozky pre dieselmotorový vlak.

Ako vyplýva z rokovacieho konania so zverejnením, zákazka je rozdelená na tri časti s trvaním dvanásť, štrnásť a osemnásť mesiacov. Podvozky majú byť dodané pre tri druhy vlakov s domovskými stanicami v Žiline, Nových Zámkoch a Humennom. Lehota na predkladanie ponúk je 15. januára.

Štátny osobný vlakový dopravca zároveň za opravy elektrických točivých strojov plánuje za dva roky zaplatiť predbežne 4,73 mil. eur bez dane (5,68 mil. eur s daňou).

Vyhlásená verejná súťaž je rozdelená na trinásť častí, pričom železničiari plánujú uzavrieť rámcovú dohodu s piatimi uchádzačmi. Opravy sa budú týkať rôznych typov trakčných motorov, alternátorov, motorgenerátorov, budičov a generátorov.

Uchádzači môžu predkladať ponuky do 11. januára 2016, rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe troch kritérií. Cena za opravu elektrického točivého stroja má najvyššiu relatívnu váhu, a to 90 bodov.

Nákup nikel-kadmiových batérií, ich častí a komponentov za dva roky môže podľa predpokladov ZSSK stáť 2,6 mil. eur bez dane (3,12 mil. eur s daňou). Osobný dopravca chce po vyhodnotení vyhlásenej verejnej súťaže uzavrieť rámcovú dohodu s troma uchádzačmi. Lehota na predkladanie ponúk je 12. januára 2016. Vo všetkých troch prípadoch majú dodávatelia vzísť z následnej elektronickej aukcie.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 800
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 211
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 441
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 173
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 455
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 446
  7. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 073
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 862
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 822
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 026

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop