Rast tržieb z on-line predaja v USA prevýšil nárast tržieb v obchodoch

Američania tento rok uprednostňujú vianočné nákupy z pohodlia svojho domova.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

NEW YORK. Američania tento rok uprednostňujú vianočné nákupy z pohodlia svojho domova pred tlačením sa v obchodoch. Naznačuje to tempo rastu tržieb z on-line predaja, ktoré tento rok prevýšilo nárast tržieb v tzv. kamenných obchodoch.

Informovala o tom agentúra AP s odvolaním sa na údaje spoločnosti First Data, ktorá analyzuje platby v kamenných aj on-line obchodoch.

Nákupné zvyky sa menia

Podľa First Data sa obrat kamenných obchodov v období od 31. októbra do 14. decembra 2015 zvýšil medziročne o 2 %, zatiaľ čo tržby z on-line predaja vzrástli o 4,6 %.

Celkovo Američania za šesť týždňov do 14. decembra utratili za nákupy v klasických obchodoch aj na internete o 2,4 % viac peňazí ako vlani, keď celkové tržby stúpli medziročne o 1,8 %. First Data však presné číslo v dolároch neuviedla, odvolala sa na zákon o ochrane údajov.

Napriek rýchlejšiemu rastu tržieb z internetového predaja, z hľadiska výšky obratu stále vedú kamenné obchody. Ale v každom prípade údaje First Data signalizujú, že nákupné zvyky Američanov sa menia.

Neustále zlepšovanie webových stránok

Jedným z dôvodov je neustále zlepšovanie webových stránok a rýchlejšie doručovanie tovaru objednaného on-line. Výsledkom je, že čoraz viac zákazníkov, ktorí vyhľadávajú komfort pri nakupovaní, uprednostňuje on-line predaj.

To vedie k prehlbovaniu rozdielov pri predaji niektorých položiek v kamenných obchodoch a na internete. Podľa First Data sa napríklad predaj oblečenia a doplnkov v kamenných obchodoch tento rok za 6 týždňov do 14. decembra znížil o 2,9 %, zatiaľ čo na internete vzrástol o 3,7 %. A odbyt nábytku a bytových doplnkov v klasických obchodoch klesol o 0,5 %, ale na internete vyskočil o 8,1 %.

First Data nerobí odhady tržieb, ale americká federácia maloobchodníkov predpovedá, že maloobchodné tržby v USA počas tohtoročnej vianočnej sezóny, teda za november a december, stúpnu medziročne o 3,7 % na 630,5 miliardy USD (581,86 miliardy eur).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 676
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 838
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 315
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 994
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 005
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 364
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 304
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 109
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 054
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 635

Téma: Obchod a nakupovanie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Internet

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.