Sedem vlakov nesie komerčné názvy, jazdí Fixinela či Mila

Po koľajniciach jazdí v súčasnosti sedem vlakov s reklamnými názvami firiem či ich produktov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Po slovenských koľajniciach jazdí v súčasnosti sedem vlakov s reklamnými názvami firiem či ich produktov. Nové komerčné názvy vo vlakoch priniesla pravidelná úprava cestovných poriadkov, ktorá platí od 13. decembra.

Cestujúci sa tak môžu stretnúť s pomenovaním vlakov RWE, Mila Sedita, Horalky Sedita, Fixinela, Novofruct, Intersport a Okay Elektro.

Vyhlasovanie mena na staniciach

"Najväčší záujem kúpiť si patronát nad vlakom je o diaľkové vlaky na trase Bratislava - Žilina - Košice," priblížila riaditeľka sekcie marketingu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tatiana Kyselová. Je to podľa jej slov dlhá trasa s mnohými zastaveniami a vlaky na nej sú masovo využívané.

"Lákadlom pre pomenovanie vlakov je predovšetkým vyhlasovanie jeho mena na všetkých staniciach, ktorými prechádza, čo zasiahne spravidla veľký počet cestujúcich," doplnila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.

Tradičné zemepisné názvy vlakov ako Čingov, Dargov alebo Spišan či Hron a Sitno zostanú zachované. Nákup názvu vlaku je pritom možný dvakrát do roka, a to pri hlavnej zmene cestovného poriadku v decembri a pri plánovanej druhej zmene v júni. Cena je určená pre konkrétny vlak a dĺžku časového obdobia.

Dosiahnutie vyšších tržieb

Štátna ZSSK tvrdí, že cieľom takéhoto predaja názvov vlakov je využiť všetky možnosti, ako dosiahnuť vyššie vlastné tržby, a tým vylepšiť hospodársky výsledok spoločnosti.

Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov ako napríklad Rysy či Dargov.

Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 286
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 178
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 236
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 189
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 956
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 225
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 029
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 598
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 852
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 572

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

EKONOMIKA

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Sieť už začala s prestavbou niektorých pobočiek.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop