RegioJet na hlavnej trati nevyužíva všetky objednané vlaky

Z rezervovaných šiestich párov súprav, uvedených aj v novom grafikone vlakovej dopravy, prevádzkuje iba tri páry v šesťhodinových intervaloch.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)

BRATISLAVA. Súkromný dopravca RegioJet na hlavnej domácej železničnej trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc nepoužíva všetky objednané vlaky.

Z rezervovaných šiestich párov súprav, uvedených aj v novom grafikone vlakovej dopravy, prevádzkuje naďalej iba tri páry v šesťhodinových intervaloch.

V prípade troch rezervovaných, ale nevyužívaných párov vlakov, požiadal Železnice Slovenskej republiky o ich vedenie až dňom vyhlásenia bez uvedenia konkrétneho dátumu.

Zároveň požiadal zvýšiť v používaných vlakoch počet vozňov zo šesť na trinásť. O tejto požiadavke vzhľadom na dĺžku nástupíšť na železničných staniciach bude štátny správca železničnej infraštruktúry s prepravcom ešte rokovať.

Pribudnú vlaky

"Budeme aktívne sledovať situáciu po navýšení počtu vozňov, ktoré aktuálne vypravujeme v čase špičiek, a pokiaľ vznikne potreba na zavedenie ďalších spojov, budeme na to schopní tiež reagovať," informoval hovorca RegioJet Aleš Ondrůj.

"Ale najprv treba začať v januári prevádzku s posilnenými súpravami, vyhodnotiť ju, sledovať záujem a potom rozhodnúť o ďalších krokoch," uviedol. O využívaní zvyšných rezervovaných párov vlakov zatiaľ spoločnosť neuvažuje.

Upravia grafikon?

Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký upozornil, že štátne vlaky budú musieť v staniciach aj viac ako dvadsať minút čakať na vlak, ktorý v podstate nepôjde.

"Toto tu doteraz nebolo. Ak si Železničná spoločnosť Slovensko objednala trasy vlakov, tak ich od prvého dňa prevádzkovala. Budeme sledovať, ako na to zareaguje správca železničnej infraštruktúry a či upraví grafikon, ak RegioJet nezačne vlaky využívať," povedal Cenký.

Hrozil rušením

Súkromný prepravca hrozil zrušením svojich žltých komerčných vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Mal výhrady k financovaniu IC vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK).

Po tom, čo tá nedávno oznámila, že zastaví prevádzku svojich IC vlakov pre stratu 18. januára 2016, RegioJet zmenil postoj.

Svoje vlaky chce posilniť na trinásť vozňov, čím sa kapacita jednej súpravy zvýši na sedemsto miest. Je to dvojnásobne viac oproti celkovej súčasnej kapacite IC vlakov ZSSK a RegioJet premávajúcich z Bratislavy do Košíc a späť.

"RegioJet začína s postupným posilňovaním súprav a navyšovaním kapacity už teraz. Aktuálne sa šesťvozňové súpravy predĺžia na sedem vozňov, to by malo nastať ešte pred Vianocami," priblížil Ondrůj.

Vystúpia ľudia z áut?

Kapacita vlakov sa tak zvýši na 380 miest na sedenie a budú v nich nové vozne Astra. Prepravca chce získať nových cestujúcich najmä z osobných automobilov.

Na trase z Prahy cez Žilinu do Košíc a späť prevádzkuje RegioJet ďalšie dva páry vlakov denne. Na úseku medzi Žilinou a Košicami tak jazdí päť párov žltých vlakov v každom smere.

"Takto sme prevádzku upravili a oznámili v novembri vzhľadom na vtedajšiu situáciu na dopravnom trhu a zámer ďalej aktivity na Slovensku nerozvíjať," pripomenul Ondrůj.

Situácia sa zmenila vyhlásením ZSSK o zastavení jej IC vlakov a RegioJet zareagoval tým, že svoje služby bude ďalej rozvíjať.

Nástup do dlhších vlakov s trinástimi vozňami by podľa spoločnosti nemal byť problém. "Dlhé súpravy na Slovensko vyjdú už tento týždeň na medzinárodných linkách z Prahy do Košíc a aj skôr jazdili také dlhé vlaky v rámci Československa. Pokiaľ je perón kratší, než je dĺžka súpravy, nástup a výstup riadi personál z tých vozňov a cez tie vozne, ktoré stoja pri peróne, aby bola zaručená stopercentná bezpečnosť," dodal Ondrůj.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 29 179
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 22 532
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 19 317
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 17 806
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 14 672
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 10 576
  7. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 9 451
  8. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 8 774
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 713
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 420

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Ekonómov znervóznila anomália, ktorú nevideli roky. Predchádza recesiu

Výnosová krivka na amerických dlhopisoch invertovala prvýkrát od krízy.

Ilustračné foto.

Taliani zdôrazňujú, že čínska Hodvábna cesta nesmie byť jednosmerkou

Západní spojenci Talianska majú obavy, že projekt poslúži len Pekingu.

Čínsky prezident Si Ťin-pching na návšteve Talianska.

Oddlžovanie nemocníc sa tiahne. Analytikov zaujíma najmä to, či prinesie zmenu

Pri každom oddlžovaní štát sľuboval, že je posledné, hovorí Vlachynský.

Martin Vlachynský.

Kontrolóri sa pozreli na projekt DCOM, nepáči sa im neštandardný výber realizátora

NKÚ skontroloval poskytovanie elektronických služieb občanom cez samosprávy.

Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky.

Pellegrini: EÚ sa potrebuje odpútať od brexitu a riešiť iné prioritné témy

Čakať na piate či desiate hlasovanie k ničomu nevedie, vyhlásil premiér.

Pellegrini (uprostred) a ďalší lídri EÚ počas dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.